Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17a55v85e79l 88P29i73l30á92t 8461959105844

"...nejlepší inspirací může být Berlín, Londýn nebo Hamburk, který již má 14 autobusů s vodíkovým spalovacím motorem..."

Chtějí tím říct, že tam vodík používají tak, že ho spalují ve válcích podobně jako v současnosti fosilní paliva?

0/0
12.1.2017 7:46

J11a32n 35K81u93b92í10č61e98k 3914321988231

proboha, co budou ropní šejkové papat? ;-D R^

0/−1
11.1.2017 19:38
Foto

M16í61r20a 14K80l72a90s 9212307789596

Podobné vize o elektrobusech jsou i na Šumavě, bohužel s příchodem ex. ředitele Škodovky Bernarda jako hejtmana, nabírají na aktuálnosti. Bohužel, reálně půjde o vyhazování peněz a provozně značně problematické řešení. Ekologický přínos mizivý.

0/−1
11.1.2017 15:05

T72o80m47á16š 85V62l62a61s65á16k 4164149829956

"V Poříčí sjedete z dálnice" dobrý vtip. To budu dřív čuchat ke kytkám zespodu. Potom vytahám lyže a bágly ze svého auta a přenosím prý do autobusu ;-D

+2/−1
11.1.2017 13:17

V89á41c26l48a16v 93P85a87v66e29l60e23k 1400356916284

Dotaz, je zde někdo technicky vzdělán natolik, aby vysvětlil, proč se protlačují neekologická elektroauta na úkor vodíkových? Je tam nějaký důvod v životnosti, nestálosti, případně dostupnosti?

+2/0
11.1.2017 13:00

M21i20c20h15a12l 44F29r28ý24d92a 1152689463612

Je to paradox, protože vodík je v podstatě slepá ulička. Jen jednoduchý příklad - musím vyrobit elektřinu, abych s její pomocí vyrobil vodík, ze kterého následně budu vyrábět zpátky elektřinu. A to vůbec nemluvím o nárocích na distribuci, skladování a tankování vodíku. Účinnost takového řetězce stěží dosahuje účinnosti konvenčního spalovacího motoru. To už dává větší smysl CNG, když ne elektřina. Ale zrovna v horách by si to auto 1/2 cesty vyrábělo elektřinu samo, tam mi cokoliv jiného, než elektřina smysl nedává už vůbec.

+1/0
11.1.2017 13:18

J49i54ř14í 10H97o75v10o79r13k40a 8527786942595

A ten největší paradox - elektrobus je za cca 10 mega, vodíkobus za 25

0/0
11.1.2017 14:53

L48u65k12á49š 30K40l24i87n91k71á84č84e38k 3811289868

No právě proto asi chtějí vodíkové. Aby se pak mohli chlubit jak úžasně využily evropské dotace a koupily drahé "ekologické" autobusy, které jinde nemají :-D To že to budou autobusy s nesmyslně vysokými provozními a servisními náklady, které po pár letech v tichosti zmizí je už vedlejší ( viz Neratovice) :-\

0/0
11.1.2017 19:27

J79a92n 81V96a82l97o72u85c31h 6902297448200

To už bude min. 10 let, co projekt H-busů zkoušel Mercedes. Asi 20 busů "rozhodil" na zkoušku po celé Evropě (během jakéhosi veletrhu to jezdilo i po výstavišti v Brně) - a výsledek nula...

0/0
12.1.2017 7:00

D39u11š70a90n 50M33e63l53i48c66h95a40r 8190407255

Elektřinu ale snad vyrábíme i tak, takže bych to do Tvého myšlenkového řetězce moc nepočítal. Nebo jsi snad měl na mysli, že se bude elektřina vyrábět jen proto, aby se mohl vyrobit vodík pro busy? Co ti říká "přebytková elektřina"?;-D

+2/0
12.1.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz