Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a92v44e95l 86P62i44l63á96t 8951989815654

"...nejlepší inspirací může být Berlín, Londýn nebo Hamburk, který již má 14 autobusů s vodíkovým spalovacím motorem..."

Chtějí tím říct, že tam vodík používají tak, že ho spalují ve válcích podobně jako v současnosti fosilní paliva?

0/0
12.1.2017 7:46

J62a17n 43K83u14b52í37č53e62k 3684621478851

proboha, co budou ropní šejkové papat? ;-D R^

0/−1
11.1.2017 19:38
Foto

M15í19r50a 81K89l44a17s 9942757129536

Podobné vize o elektrobusech jsou i na Šumavě, bohužel s příchodem ex. ředitele Škodovky Bernarda jako hejtmana, nabírají na aktuálnosti. Bohužel, reálně půjde o vyhazování peněz a provozně značně problematické řešení. Ekologický přínos mizivý.

0/−1
11.1.2017 15:05

T84o43m96á50š 33V72l61a90s78á35k 4404789419906

"V Poříčí sjedete z dálnice" dobrý vtip. To budu dřív čuchat ke kytkám zespodu. Potom vytahám lyže a bágly ze svého auta a přenosím prý do autobusu ;-D

+2/−1
11.1.2017 13:17

V48á43c71l78a55v 86P34a55v14e71l10e56k 1110306966384

Dotaz, je zde někdo technicky vzdělán natolik, aby vysvětlil, proč se protlačují neekologická elektroauta na úkor vodíkových? Je tam nějaký důvod v životnosti, nestálosti, případně dostupnosti?

+2/0
11.1.2017 13:00

M79i29c19h91a59l 41F90r45ý73d36a 1382829153942

Je to paradox, protože vodík je v podstatě slepá ulička. Jen jednoduchý příklad - musím vyrobit elektřinu, abych s její pomocí vyrobil vodík, ze kterého následně budu vyrábět zpátky elektřinu. A to vůbec nemluvím o nárocích na distribuci, skladování a tankování vodíku. Účinnost takového řetězce stěží dosahuje účinnosti konvenčního spalovacího motoru. To už dává větší smysl CNG, když ne elektřina. Ale zrovna v horách by si to auto 1/2 cesty vyrábělo elektřinu samo, tam mi cokoliv jiného, než elektřina smysl nedává už vůbec.

+1/0
11.1.2017 13:18

J66i75ř78í 13H43o56v81o49r70k39a 8527376412765

A ten největší paradox - elektrobus je za cca 10 mega, vodíkobus za 25

0/0
11.1.2017 14:53

L52u94k91á41š 81K85l75i97n87k95á26č21e15k 3881729608

No právě proto asi chtějí vodíkové. Aby se pak mohli chlubit jak úžasně využily evropské dotace a koupily drahé "ekologické" autobusy, které jinde nemají :-D To že to budou autobusy s nesmyslně vysokými provozními a servisními náklady, které po pár letech v tichosti zmizí je už vedlejší ( viz Neratovice) :-\

0/0
11.1.2017 19:27

J30a58n 75V10a38l52o73u61c58h 6662847518870

To už bude min. 10 let, co projekt H-busů zkoušel Mercedes. Asi 20 busů "rozhodil" na zkoušku po celé Evropě (během jakéhosi veletrhu to jezdilo i po výstavišti v Brně) - a výsledek nula...

0/0
12.1.2017 7:00

D42u48š63a48n 59M63e87l60i39c93h19a78r 8550697895

Elektřinu ale snad vyrábíme i tak, takže bych to do Tvého myšlenkového řetězce moc nepočítal. Nebo jsi snad měl na mysli, že se bude elektřina vyrábět jen proto, aby se mohl vyrobit vodík pro busy? Co ti říká "přebytková elektřina"?;-D

+2/0
12.1.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.