- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"...nejlepší inspirací může být Berlín, Londýn nebo Hamburk, který již má 14 autobusů s vodíkovým spalovacím motorem..."
Chtějí tím říct, že tam vodík používají tak, že ho spalují ve válcích podobně jako v současnosti fosilní paliva?
Podobné vize o elektrobusech jsou i na Šumavě, bohužel s příchodem ex. ředitele Škodovky Bernarda jako hejtmana, nabírají na aktuálnosti. Bohužel, reálně půjde o vyhazování peněz a provozně značně problematické řešení. Ekologický přínos mizivý.
"V Poříčí sjedete z dálnice" dobrý vtip. To budu dřív čuchat ke kytkám zespodu. Potom vytahám lyže a bágly ze svého auta a přenosím prý do autobusu
Dotaz, je zde někdo technicky vzdělán natolik, aby vysvětlil, proč se protlačují neekologická elektroauta na úkor vodíkových? Je tam nějaký důvod v životnosti, nestálosti, případně dostupnosti?
Je to paradox, protože vodík je v podstatě slepá ulička. Jen jednoduchý příklad - musím vyrobit elektřinu, abych s její pomocí vyrobil vodík, ze kterého následně budu vyrábět zpátky elektřinu. A to vůbec nemluvím o nárocích na distribuci, skladování a tankování vodíku. Účinnost takového řetězce stěží dosahuje účinnosti konvenčního spalovacího motoru. To už dává větší smysl CNG, když ne elektřina. Ale zrovna v horách by si to auto 1/2 cesty vyrábělo elektřinu samo, tam mi cokoliv jiného, než elektřina smysl nedává už vůbec.