Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mileta v ohrožení, opravu přetížené hradecké křižovatky napadli aktivisté

Několik desetiletí očekávaná rekonstrukce přetížené křižovatky Mileta v Hradci Králové se zkomplikovala, projekt napadlo sdružení KOS. Ředitelství silnic a dálnic proto uvažuje, že svých 130 milionů korun vloží do jistějších projektů. Podle vedení magistrátu je chování aktivistů nezodpovědné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R95o81m60a42n 65H80y73l85e83n67a 6744134

Pane Ondříček, musím Vás vyvést z omylu. Ta několikaúrovňová křižovatka na Miletě nebude - řešení je takové: Mileta úrovňová světelná, po cca 150m směrem na Vysokou 5ti ramenný kruhový objezd (Zborovská, Benešova, ZZHK, FNHK), po dalších cca 100m směrem k Benešovce další kruhová křižovatka pro napojení Kauflandu. Ještě jsem zapomněl, že mezi Miletou a a tím pětiramenným kruhákem bude zastávka MHD (oboustranná) Tohle řešení bude znamenat ještě větší zácpy a problémy, nemluvě o tom, až vyjede sanitka od ZZSH, tak se to zasekne kompletně.....

+1/0
6.2.2017 14:46

J68i82r12k38a 94B10l30a63h42i69č 9844561899432

Tak ta sanitka od ZZSH ta to tam utemuje na hodiny!!! Wau!

0/0
8.2.2017 13:45
Foto

A25l14e52š 87D82o91h98n91a49l 1885839431128

Po každý je to na desítky vteřin, kdy všem svítí červená. Během špičky třeba pětkrát, šestkrát do hodiny je to v těch intezitách (tisíce aut v každém směru) docela znát....

0/−1
8.2.2017 14:03

J17i69r87k28a 59B46l85a66h33i49č 9414321529672

Desítky vteřin? Viděl jste někdy vyjíždět záchranku od ZZSH? A případný návrat do FN HK? To opravdu nejsou desítky vteřin, když už tak třeba 2 až 3 ... argumentovat tímto, je zcela zcestné.

+2/0
8.2.2017 15:28
Foto

A40l29e41š 49D89o56h19n90a39l 1705789251858

Dvě až tři vteřiny? Vy si myslíte, že zastavit křižovatku, kde ze dvou svěrů jede dvacet tisíc aut, z třetího 14 tisíc a několik tisícovek přijede i z toho čtvrtého, trvá dvě vteřiny? To je jaksi nesmysl, že. Není problém návrat sanitek nebo jejich příjezd do nemocnice, řidiči tu sanitku slyší, většina z nich ví co dělat a trvá to opravdu jen pár vteřin a není nutné zastavit úplně všechny. Tohle je ale něco jiného, přímo do středu té křižovatky ústí výjezd záchranné služby. Ta se ani nerozjede předtím než budou všechny auta v té křižovatce stát, protože od jejího "startu" to není ani dvacet metru. Takže to reálně bude fungovat tak, že všechny směry musí dostat červenou, křižovatka se vyklidí, záchranka projede a zas se pustí doprava. Jestli si myslíte, že tohle trvá tři vteřiny, jste úplně mimo.

0/0
8.2.2017 17:03

J30i76r82k20a 87B16l25a85h61i34č 9104961379402

Boha jeho ... 2 až 3 desítky vteřin. 14 tisícovek a několik tisícovek aut jede v zástupu za sebou? S Vámi nemá cenu diskutovat.

+1/0
8.2.2017 18:40
Foto

A96l38e47š 29D47o50h69n56a33l 1185689521938

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, ale když se několikrát stopne doprava ve špičce už to problém je a to je jeden dlouhej "štrůdl aut". A problém to je, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do tak citlivho místa jako je výjezd sanitek.

0/0
9.2.2017 10:15
Foto

A22l60e59š 96D88o87h66n69a79l 1125729581218

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, problém je ve špičce, kdy tam bude skutečně jeden dlouhej štrůdl aut. Ten problém je důsledek toho, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do křižovatky, která bude významně ovlivňována tou na okruhu.

0/0
9.2.2017 11:07

7634610258435

Samozvaný spolek zjevně znuděných aktivistů by vůbec neměl mít právo do těchto věcí zasahovat. Ať místo rýpaní do jakéhokoli projektu v prospěch rozvoje města kandidují do zastupitelstva a teprve až budou mít podporu voličů (o čemž pochybuji), tak at se k těmto věcem vyjadřují Rv

+5/−2
6.2.2017 14:29

J79a24k88u59b 80K59o41m41á41n95e48k 2795171369853

Aktivity spolku nesleduju, ale nemyslim si, ze by rozvoji Hradce mohl pomoci dalsi supermarket... dyt tady za chvili uz nebude nic jineho nez supermarkety a nakupni centra

+1/−1
6.2.2017 23:19
Foto

A79l47e72š 90D49o73h49n10a47l 1515409681668

Ono je to celé složitější než jeden článek, že. Za prvé Miletě se významně uleví s výstavbou nadřazených komunikací, kdy kamiony a tranzit zmizí z města. Stavět to křižovatku pro tranzit je holý nesmysl a vyhazování peněz nás všech z okna. Do doby než se tak stane křižovatka může fungovat jak je (třeba s přidáním odbočovacího pruhu).

Problém ovšem je napojení Benešovy třídy na okruh, se kterým je počítáno desítky let i třeba kvůli MHD, aby se třeba zrychlila o několik minut (nemusela by jezdit přes Brněnskou) MHD z Moravského předměstí. Pan náměstek Vedlich v článku mlží, že tak Benešova třída nemá fungovat, ale všechny územní plány (včetně toho projednávaného!) s napojením Benešovky na okruh počítají. Stejně tak si pan náměstek plete další pojmy. Benešova třída je ulice, přes kterou podle výpočtů samotné radnice v roce 2025 projede 10 tisíc aut za den. Její zklidnění je tak na místě, jenže město například povolením Kauflandu na konci Benešovy třídy zklidnění dopravy velmi zkomplikovalo. Tím se dostávám k problému Milety. Když máte vedle sebe dvě křižovatky na světla (vzdálenost je skutečně pár desítek metrů), budou se zákonitě ovlivňovat. Tady je problém ta menší u záchranky, která je i podle projektanta hodnocená jako NESTABILNÍ a třeba v rameni k nemocnici s rezervou v řádu jednotek procent. Tu nestabilitu způsobuje zejména Kaufland, který v lokalitě město dovolilo postavit. Jděte se někdy postavit ke Kauflandu u Šimkáčů, uvidíte, co ten obchod dělá s dopravou. Kdyby tam byly administračky, jak bylo slibováno, je to celé jinak. To je průšvih pana Křeliny, Vedlicha a Brůny a stěžujte si u nich, že buď záměrně nebo svojí nekompetentností, umožnili stavbu Kauflandu.'

Momentálně by MIleta pomohla leda Kauflandu, který by se napojil na dopravní síť. Město by mělo upřít pozornost jinam, jedná se třeba o tzv. jižní propojení, které by z Milety dostalo i dopravu, které z tohoto sektoru proudí na dálnici. Okolo toho ale leda šustí papíry a nikdo to skutečně řešit nechce.

+3/−3
6.2.2017 14:24

J26a74r91o57s91l71a92v 34H71a78m32á10č78e46k 6573556348732

Doufejme, že důrazným poučením pro tyto obchodníky s deštěm je prázdnotou zející Aupark (kde prodavači 155 nových značek hrají přesilovku na zákazníky) a sousední parkovací dům u Auparku a v Kollárově...a auta dál vesele parkují na nezpevněných plochách za Lidlem za pravidelného botičkování městské policie...

+2/0
6.2.2017 20:14
Foto

A41l32e65š 32D35o83h23n51a51l 1405509491598

Nákupní centrum je něco jiného než Kaufland. Je ale pravda, že v Auparku se asi očekávalo více nakupujících. Byl jsem tam v Bille v odpolední "špičce" a lidí tam bylo skutečně minimum...jz dopravního hlediska je to teda štěstí, provoz na Gočárovce byl nesnesitelný i bez Auparku.

0/0
6.2.2017 21:29

J43i17r10k72a 73B78l73a87h59i43č 9244861229102

Nesnesitelný pro koho? Bydlíte tam?

+1/0
8.2.2017 13:44
Foto

A22l26e72š 70D62o89h94n16a93l 1355939181688

Jo. Bydlím cca 50 metrů od Gočarovky. Je ale úplně jedno, kde bydlím, ono stačí znát data kolik tam projede aut. Je to cca 19 tis. denně!

0/0
8.2.2017 13:55

J31i18r57k50a 81B41l37a82h49i44č 9384561829592

No vidíte a já zase bydlím na Benešovce, a řeším dnes a denně napojení na okruh. Takže děkuji.

0/0
8.2.2017 15:25
Foto

A93l66e44š 16D87o21h96n11a50l 1395239771778

A vidíte, právě plnohodnotné napojení Beneševy třídy na okruh městem a ŘSD navržené řešení háže z okna. V článku to tvrdí i náměstek Vedlich, že se vlastně ani nikdy nepočítalo s tím, že by Benešovka byla radiála. Je to samozřejmě blbost. Benešovka je svým charakterem a směrováním radiála je a vždy s ní tak bylo počítano. Město to ale teď popírá.

0/0
8.2.2017 17:05

J95i52r21k93a 77B48l83a64h28i37č 9354651459392

Benešovka nemůže být spádová komunikace a tak jak je to teď, je to absolutně v pořádku. Já nepotřebuju přímé napojení na okruh, ale něco důstojného a ne, jak je to teď. Howgh.

0/0
8.2.2017 18:41
Foto

A68l83e43š 32D35o33h42n22a55l 1985679591128

Cituji z odůvodnění nového, právě schvalovaného územního pláno: "Jde o základní městskou radiálu, která propojuje Moravské předměstí s centrem města. (....) Městský bulvár vytváří významnou páteřní osu v území." Benešovka tak byla vždy vnímaná. Je samozřejmě na místě tam dopravu usměrňovat, zklidňovat, jeden z kroků by byl nepovolit na jejím konci Kaufland, že. Nemůžeme se ale tvářit, že Benešovka je nějaká místní obslužná komunikace pro pár baráků. Vždyt je to radiála obsluhující 10-12 tisíc lidí!

0/0
9.2.2017 10:20

F80r20a20n56t98i51š27e59k 14K53u91l26d62a15n 5216207124254

A ještě něco Dohnale. Ta alej kvůli kolejím se vykácí i kdyby ses na hlavu stavěl a chodil po uších. Ekoteroristo

+1/−4
6.2.2017 14:04

J77a62r54o60s70l81a55v 78H54a51m71á20č98e48k 6773796348612

Vy jste dobrej zoufalec..

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,

kdo se jí snaží umlčet nemá již právo být její součástí...

PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

+1/−4
6.2.2017 14:43

L47u26b24o19š 45D87e50j33m38e78k 2432171795171

hipie kecy mě vždy pobaví, děkuji;-D

0/0
7.2.2017 8:43

F43r88a65n43t33i27š65e59k 84K27u95l48d15a62n 5806807274234

Až tam zase budu stát v nekonečné koloně, osobně si pro Dohnala a ten jejich vykutálený spolek dojdu, přivážu je ke sloupům u té křižovatky a nechám je tam pár hodin dýchat ten smrad a poslouchat ten kravál. Aby taky věděli proti čemu bojují. Ekoteroristi....

+1/−1
6.2.2017 14:03

J36a41r84o49s77l61a47v 45H24a82m40á32č49e74k 6183646398912

Nevím zda tam zrovna pan Dohnal tvoří ty kolony...zkuste např. hromadnou dopravu a když vás kolonistů bude víc bude křižovatka zase stačit...jako ekodementisty vidím ty instituce, které vpustily do Hradce tranzitní dopravu po ukončení stavby D11/R35 u Opatovic aniž byla návaznost dál...je to tam dopravně složité, ale zvažme zda je řešením neustálé zkapacitňování ulic ve městě pro bezohledné ekodementisty v autech...a ten Kaufland se mi tam také nelíbí vzhledem k podivným okolnostem s územním plánem a "obcházením" zákonných pravidel.

+2/−3
6.2.2017 14:35

F14r87a24n89t37i29š60e64k 33K28u91l12d27a75n 5976617884654

Vážený pane! Já po HK jezdím především MHD, i proto mám koupenou roční lítačku a i přesto, že k ní mám hromadu výhrad. Ale někdy, zvláště pokud jedete odněkud z dál, tam prostě musíte jet.

Pan Dohnal kolony netvoří, ale zásadně brání tomu, aby se s nimi cokoliv dělalo. To jen tak na okraj. Že je problém v chybějícím třetím okruhu je také všem jasné. Otázkou však zůstává, zda-li při případném řešení by nebyla tahle banda opět proti. Přiznám se že plány neznám, tedy pokud něco takového vůbec existuje. Stačí se podívat co " předvádějí " při zkapacitňování železniční trati na Pardubice.

0/0
9.2.2017 8:42
Foto

A79l12e14š 25D65o71h79n30a44l 1115859721978

A teď trochu faktů místo Vašich zcela mylných dojmů. Nevím, co předvádíme při zkapacitnění železniční trati na Pardubice, nikdy jsme proti ní nevystupovali. Pouze jsme vytýkali městu je, že vůbec neřeší prostupnost lokality pro pěší a cyklisty, která se dvoukolejkou podstatně zhorší a místo toho vymýšlí podjezdy pro auta (SŽDC ho nechtěla!) uprostřed rezidenční čtvrti, které celou stavbu ohrožují, protože je tam například velký problém se spodní vodou a tedy i se studněmi. Chtěli jsme také, aby se radnice s místními bavila o náhradní výsadbě kvůli kácení kaštanky nebo možnosti trochu upravit trasování výkupem asi deseti pozemků. To je jako špatně vést dialog s místními, aby se záležitost posunula? Fakt? Jednodušší je postavit slaměného panáka, jak tady někdo něco blokuje, že?

Taky nevím, jakým způsobem bráníme tomu, aby se v Hradci netvořily kolony. Konkrétně u Milety se velká většina problémů vyřeší otevřením D35, na kterou kraj a i město dost málo tlačila. Už dávno mohla být. Naopak se snažíme upozornit, že sice okruhu se po otevření D35 uleví, ale problém vznikne na hloupě vyřešené křižovace hned vedle. Rekonstrukcí z bláta do louže, kdy nám žádná nadřazená komunikace v budoucnu moc nepomůže.

Snažili jsme se zabránit nesmyslným projektům jako je Aupark, Penny na Pospíšilce, Kaufland u Milety, Park Malšovice nebo Nová Zelená, které naprosto zbytečně navyšují dopravu. Bojovali jsme proti takzvanému střední napojení (MÚK Kukleny), stačil by pouze sjezd u ČKD a Opatovic. Doprava na Pražské by byla podstatně jednodušší. Nemusela by se stavět v mnoha ohledech problematická jižní spojka. Existencí MÚK Kukleny se ale spojka stala naprostou nutností, která bude stát miliardu a půl a kvůli které nezbudou třeba peníze na tzv. jižní propojení, které by zajistilo napojení na dalnici pro velkou část obyvatel HK bez nutnosti využít okruh. A víte proč vzniklo střední napojení? Protože se z polí staly stavební pozemky zase pro výstavbu, která je dopravně náročná (nákupaky a tak).

0/−1
9.2.2017 10:48
Foto

A39l53e25š 51D35o19h47n26a93l 1215589111818

...tím jsem chtěl říct, že KOS rozhodně dopravu ve městě neblokuje. Naopak. Dlouhodobě se snažíme město přesvědčit, že pouhým otevřením nadřazených komunikací problém jen tak nezmizí. Musí přijít další opatření, které dopravu usměrní. A taky to, že se dá spousta věcí řešit tím, že má výstavba svoji logiku. Nerozlézá se dál do krajiny, využívají se prostory uvnitř města či se třeba nedovolí sázet tady jeden supermegamarket za druhým, kam velká část lidí přijede autem. Kromě odkrvení přirozeného parteru města to má totiž neblahý vliv i na dopravu.

Samozřejmě podporujeme nadřazené komunikace (D11/35, severní tangentu a se skřípěním zubů - Kuklenům se jinak pomoci nedá - i jižní spojku). Pokud místo výkřiků, které očividně nemají oporu v ničěm jiném než v pár zkratkovitých článcích (přiznáváte, že ani neznáte další plány...), tak mě můžete kontaktovat. Rád Vám to v klidu třeba nad kafem vysvětlím.

0/0
9.2.2017 11:00

T21o95m90á38š 14B72r76y55k75n73a21r 1125837983342

Je zajímavé, že cokoli se zde v Hradci chce postavit, tak je vždycky proti tomu pan Dohnal...By mě zajímalo, jestli si tím léčí nějaký mindrák Rv

+6/−2
6.2.2017 13:26

K65a48r39e30l 31V41r28á14n86a 8320816205625

Ještě tam chybí lunapark, aby to nebylo takové smutné.

0/0
6.2.2017 13:16

L56u41d84v19í13k 16O69n97d19ř47í20č57e67k 8340625970498

Zajímalo by mne, názory kolika lidí z Hradce a okolí tako neziskovka zastupuje. Většina neziskovek se zastřešuje jakousi "občanskou společností", ale já se domnívám, že poměrně často spíše zastupují úzké zájmové skupiny, případně zájmy hlavních sponzorů..

Jinak se mi moc líbí vizualizace plánované křižovatky, takto nějak si představuji řešení kruhové křižovatky (tedy mimoúrovňové), jejíž součástí je vysokokapacitní průtahová komunikace.

+2/−2
6.2.2017 12:57

J77a24k17u63b 27K69o55m19á70n61e88k 2635711349263

Treba muj nazor castecne zastupuji, uz nechci v Hradci zadny dalsi supermarket...

+1/0
6.2.2017 23:17

P50a94v45e22l 26B78r26n74a 1942283951506

Super něco takového by se hodilo v Havířově. Prosím ŘSD pokud se to nepodaří, tak tohle vybudovat v Havířově.

+1/0
6.2.2017 12:53

M30a81r21e83k 59V78o34k33á42l 1426484495779

pěkný akční titulek, opravdu jsem si v první chvíli představil dělníky bránící se na křížovatce tlupě aktivistů .. :-)

0/0
6.2.2017 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.