Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mileta v ohrožení, opravu přetížené hradecké křižovatky napadli aktivisté

Několik desetiletí očekávaná rekonstrukce přetížené křižovatky Mileta v Hradci Králové se zkomplikovala, projekt napadlo sdružení KOS. Ředitelství silnic a dálnic proto uvažuje, že svých 130 milionů korun vloží do jistějších projektů. Podle vedení magistrátu je chování aktivistů nezodpovědné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59o19m32a17n 94H28y87l12e77n97a 6664654

Pane Ondříček, musím Vás vyvést z omylu. Ta několikaúrovňová křižovatka na Miletě nebude - řešení je takové: Mileta úrovňová světelná, po cca 150m směrem na Vysokou 5ti ramenný kruhový objezd (Zborovská, Benešova, ZZHK, FNHK), po dalších cca 100m směrem k Benešovce další kruhová křižovatka pro napojení Kauflandu. Ještě jsem zapomněl, že mezi Miletou a a tím pětiramenným kruhákem bude zastávka MHD (oboustranná) Tohle řešení bude znamenat ještě větší zácpy a problémy, nemluvě o tom, až vyjede sanitka od ZZSH, tak se to zasekne kompletně.....

+1/0
6.2.2017 14:46

J74i82r76k89a 29B55l10a75h98i41č 9304661629882

Tak ta sanitka od ZZSH ta to tam utemuje na hodiny!!! Wau!

0/0
8.2.2017 13:45
Foto

A97l76e60š 59D48o49h73n25a69l 1235829801548

Po každý je to na desítky vteřin, kdy všem svítí červená. Během špičky třeba pětkrát, šestkrát do hodiny je to v těch intezitách (tisíce aut v každém směru) docela znát....

0/−1
8.2.2017 14:03

J47i49r25k88a 20B41l87a26h48i54č 9674141609342

Desítky vteřin? Viděl jste někdy vyjíždět záchranku od ZZSH? A případný návrat do FN HK? To opravdu nejsou desítky vteřin, když už tak třeba 2 až 3 ... argumentovat tímto, je zcela zcestné.

+2/0
8.2.2017 15:28
Foto

A38l68e28š 87D65o53h16n29a20l 1505289591278

Dvě až tři vteřiny? Vy si myslíte, že zastavit křižovatku, kde ze dvou svěrů jede dvacet tisíc aut, z třetího 14 tisíc a několik tisícovek přijede i z toho čtvrtého, trvá dvě vteřiny? To je jaksi nesmysl, že. Není problém návrat sanitek nebo jejich příjezd do nemocnice, řidiči tu sanitku slyší, většina z nich ví co dělat a trvá to opravdu jen pár vteřin a není nutné zastavit úplně všechny. Tohle je ale něco jiného, přímo do středu té křižovatky ústí výjezd záchranné služby. Ta se ani nerozjede předtím než budou všechny auta v té křižovatce stát, protože od jejího "startu" to není ani dvacet metru. Takže to reálně bude fungovat tak, že všechny směry musí dostat červenou, křižovatka se vyklidí, záchranka projede a zas se pustí doprava. Jestli si myslíte, že tohle trvá tři vteřiny, jste úplně mimo.

0/0
8.2.2017 17:03

J90i59r23k63a 17B48l11a61h35i83č 9514201349742

Boha jeho ... 2 až 3 desítky vteřin. 14 tisícovek a několik tisícovek aut jede v zástupu za sebou? S Vámi nemá cenu diskutovat.

+1/0
8.2.2017 18:40
Foto

A72l59e32š 92D54o87h24n45a56l 1515349271368

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, ale když se několikrát stopne doprava ve špičce už to problém je a to je jeden dlouhej "štrůdl aut". A problém to je, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do tak citlivho místa jako je výjezd sanitek.

0/0
9.2.2017 10:15
Foto

A48l27e39š 73D70o59h24n95a66l 1345899591658

Ano, ta zátěž je kumulovaná do pár hodin. V 11 dopoledne to problém není, problém je ve špičce, kdy tam bude skutečně jeden dlouhej štrůdl aut. Ten problém je důsledek toho, že se rozhodli !pět! vytíženejch směrů svést do křižovatky, která bude významně ovlivňována tou na okruhu.

0/0
9.2.2017 11:07

7584710128835

Samozvaný spolek zjevně znuděných aktivistů by vůbec neměl mít právo do těchto věcí zasahovat. Ať místo rýpaní do jakéhokoli projektu v prospěch rozvoje města kandidují do zastupitelstva a teprve až budou mít podporu voličů (o čemž pochybuji), tak at se k těmto věcem vyjadřují Rv

+5/−2
6.2.2017 14:29

J75a76k40u78b 43K69o86m57á72n71e12k 2555121719383

Aktivity spolku nesleduju, ale nemyslim si, ze by rozvoji Hradce mohl pomoci dalsi supermarket... dyt tady za chvili uz nebude nic jineho nez supermarkety a nakupni centra

+1/−1
6.2.2017 23:19
Foto

A89l22e62š 44D95o19h79n60a20l 1785159341428

Ono je to celé složitější než jeden článek, že. Za prvé Miletě se významně uleví s výstavbou nadřazených komunikací, kdy kamiony a tranzit zmizí z města. Stavět to křižovatku pro tranzit je holý nesmysl a vyhazování peněz nás všech z okna. Do doby než se tak stane křižovatka může fungovat jak je (třeba s přidáním odbočovacího pruhu).

Problém ovšem je napojení Benešovy třídy na okruh, se kterým je počítáno desítky let i třeba kvůli MHD, aby se třeba zrychlila o několik minut (nemusela by jezdit přes Brněnskou) MHD z Moravského předměstí. Pan náměstek Vedlich v článku mlží, že tak Benešova třída nemá fungovat, ale všechny územní plány (včetně toho projednávaného!) s napojením Benešovky na okruh počítají. Stejně tak si pan náměstek plete další pojmy. Benešova třída je ulice, přes kterou podle výpočtů samotné radnice v roce 2025 projede 10 tisíc aut za den. Její zklidnění je tak na místě, jenže město například povolením Kauflandu na konci Benešovy třídy zklidnění dopravy velmi zkomplikovalo. Tím se dostávám k problému Milety. Když máte vedle sebe dvě křižovatky na světla (vzdálenost je skutečně pár desítek metrů), budou se zákonitě ovlivňovat. Tady je problém ta menší u záchranky, která je i podle projektanta hodnocená jako NESTABILNÍ a třeba v rameni k nemocnici s rezervou v řádu jednotek procent. Tu nestabilitu způsobuje zejména Kaufland, který v lokalitě město dovolilo postavit. Jděte se někdy postavit ke Kauflandu u Šimkáčů, uvidíte, co ten obchod dělá s dopravou. Kdyby tam byly administračky, jak bylo slibováno, je to celé jinak. To je průšvih pana Křeliny, Vedlicha a Brůny a stěžujte si u nich, že buď záměrně nebo svojí nekompetentností, umožnili stavbu Kauflandu.'

Momentálně by MIleta pomohla leda Kauflandu, který by se napojil na dopravní síť. Město by mělo upřít pozornost jinam, jedná se třeba o tzv. jižní propojení, které by z Milety dostalo i dopravu, které z tohoto sektoru proudí na dálnici. Okolo toho ale leda šustí papíry a nikdo to skutečně řešit nechce.

+3/−3
6.2.2017 14:24

J42a88r38o51s43l72a74v 57H85a57m15á57č51e26k 6973876218502

Doufejme, že důrazným poučením pro tyto obchodníky s deštěm je prázdnotou zející Aupark (kde prodavači 155 nových značek hrají přesilovku na zákazníky) a sousední parkovací dům u Auparku a v Kollárově...a auta dál vesele parkují na nezpevněných plochách za Lidlem za pravidelného botičkování městské policie...

+2/0
6.2.2017 20:14
Foto

A63l62e60š 69D52o95h37n15a73l 1955269291988

Nákupní centrum je něco jiného než Kaufland. Je ale pravda, že v Auparku se asi očekávalo více nakupujících. Byl jsem tam v Bille v odpolední "špičce" a lidí tam bylo skutečně minimum...jz dopravního hlediska je to teda štěstí, provoz na Gočárovce byl nesnesitelný i bez Auparku.

0/0
6.2.2017 21:29

J37i44r54k25a 82B42l60a22h39i95č 9804131649572

Nesnesitelný pro koho? Bydlíte tam?

+1/0
8.2.2017 13:44
Foto

A85l54e92š 81D71o98h37n50a71l 1805719451428

Jo. Bydlím cca 50 metrů od Gočarovky. Je ale úplně jedno, kde bydlím, ono stačí znát data kolik tam projede aut. Je to cca 19 tis. denně!

0/0
8.2.2017 13:55

J24i37r97k78a 40B66l57a76h23i95č 9114241549602

No vidíte a já zase bydlím na Benešovce, a řeším dnes a denně napojení na okruh. Takže děkuji.

0/0
8.2.2017 15:25
Foto

A38l34e66š 79D65o87h48n50a60l 1805239531308

A vidíte, právě plnohodnotné napojení Beneševy třídy na okruh městem a ŘSD navržené řešení háže z okna. V článku to tvrdí i náměstek Vedlich, že se vlastně ani nikdy nepočítalo s tím, že by Benešovka byla radiála. Je to samozřejmě blbost. Benešovka je svým charakterem a směrováním radiála je a vždy s ní tak bylo počítano. Město to ale teď popírá.

0/0
8.2.2017 17:05

J70i85r72k73a 52B46l10a45h83i41č 9264501459162

Benešovka nemůže být spádová komunikace a tak jak je to teď, je to absolutně v pořádku. Já nepotřebuju přímé napojení na okruh, ale něco důstojného a ne, jak je to teď. Howgh.

0/0
8.2.2017 18:41
Foto

A79l72e57š 91D66o27h48n98a26l 1145109151578

Cituji z odůvodnění nového, právě schvalovaného územního pláno: "Jde o základní městskou radiálu, která propojuje Moravské předměstí s centrem města. (....) Městský bulvár vytváří významnou páteřní osu v území." Benešovka tak byla vždy vnímaná. Je samozřejmě na místě tam dopravu usměrňovat, zklidňovat, jeden z kroků by byl nepovolit na jejím konci Kaufland, že. Nemůžeme se ale tvářit, že Benešovka je nějaká místní obslužná komunikace pro pár baráků. Vždyt je to radiála obsluhující 10-12 tisíc lidí!

0/0
9.2.2017 10:20

F93r72a75n26t64i85š46e85k 90K50u32l57d76a54n 5246537924494

A ještě něco Dohnale. Ta alej kvůli kolejím se vykácí i kdyby ses na hlavu stavěl a chodil po uších. Ekoteroristo

+1/−4
6.2.2017 14:04

J39a29r81o67s76l12a88v 56H36a81m70á69č67e72k 6463886158712

Vy jste dobrej zoufalec..

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,

kdo se jí snaží umlčet nemá již právo být její součástí...

PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

+1/−4
6.2.2017 14:43

L18u24b61o63š 98D30e88j32m35e43k 2882721335551

hipie kecy mě vždy pobaví, děkuji;-D

0/0
7.2.2017 8:43

F32r64a70n84t74i35š95e72k 37K18u59l63d24a31n 5816587214874

Až tam zase budu stát v nekonečné koloně, osobně si pro Dohnala a ten jejich vykutálený spolek dojdu, přivážu je ke sloupům u té křižovatky a nechám je tam pár hodin dýchat ten smrad a poslouchat ten kravál. Aby taky věděli proti čemu bojují. Ekoteroristi....

+1/−1
6.2.2017 14:03

J48a51r45o78s87l75a30v 61H78a54m76á55č66e63k 6573256468132

Nevím zda tam zrovna pan Dohnal tvoří ty kolony...zkuste např. hromadnou dopravu a když vás kolonistů bude víc bude křižovatka zase stačit...jako ekodementisty vidím ty instituce, které vpustily do Hradce tranzitní dopravu po ukončení stavby D11/R35 u Opatovic aniž byla návaznost dál...je to tam dopravně složité, ale zvažme zda je řešením neustálé zkapacitňování ulic ve městě pro bezohledné ekodementisty v autech...a ten Kaufland se mi tam také nelíbí vzhledem k podivným okolnostem s územním plánem a "obcházením" zákonných pravidel.

+2/−3
6.2.2017 14:35

F12r60a23n78t75i44š86e53k 13K44u15l67d50a76n 5316117334804

Vážený pane! Já po HK jezdím především MHD, i proto mám koupenou roční lítačku a i přesto, že k ní mám hromadu výhrad. Ale někdy, zvláště pokud jedete odněkud z dál, tam prostě musíte jet.

Pan Dohnal kolony netvoří, ale zásadně brání tomu, aby se s nimi cokoliv dělalo. To jen tak na okraj. Že je problém v chybějícím třetím okruhu je také všem jasné. Otázkou však zůstává, zda-li při případném řešení by nebyla tahle banda opět proti. Přiznám se že plány neznám, tedy pokud něco takového vůbec existuje. Stačí se podívat co " předvádějí " při zkapacitňování železniční trati na Pardubice.

0/0
9.2.2017 8:42
Foto

A20l53e75š 94D64o23h56n50a95l 1805509951168

A teď trochu faktů místo Vašich zcela mylných dojmů. Nevím, co předvádíme při zkapacitnění železniční trati na Pardubice, nikdy jsme proti ní nevystupovali. Pouze jsme vytýkali městu je, že vůbec neřeší prostupnost lokality pro pěší a cyklisty, která se dvoukolejkou podstatně zhorší a místo toho vymýšlí podjezdy pro auta (SŽDC ho nechtěla!) uprostřed rezidenční čtvrti, které celou stavbu ohrožují, protože je tam například velký problém se spodní vodou a tedy i se studněmi. Chtěli jsme také, aby se radnice s místními bavila o náhradní výsadbě kvůli kácení kaštanky nebo možnosti trochu upravit trasování výkupem asi deseti pozemků. To je jako špatně vést dialog s místními, aby se záležitost posunula? Fakt? Jednodušší je postavit slaměného panáka, jak tady někdo něco blokuje, že?

Taky nevím, jakým způsobem bráníme tomu, aby se v Hradci netvořily kolony. Konkrétně u Milety se velká většina problémů vyřeší otevřením D35, na kterou kraj a i město dost málo tlačila. Už dávno mohla být. Naopak se snažíme upozornit, že sice okruhu se po otevření D35 uleví, ale problém vznikne na hloupě vyřešené křižovace hned vedle. Rekonstrukcí z bláta do louže, kdy nám žádná nadřazená komunikace v budoucnu moc nepomůže.

Snažili jsme se zabránit nesmyslným projektům jako je Aupark, Penny na Pospíšilce, Kaufland u Milety, Park Malšovice nebo Nová Zelená, které naprosto zbytečně navyšují dopravu. Bojovali jsme proti takzvanému střední napojení (MÚK Kukleny), stačil by pouze sjezd u ČKD a Opatovic. Doprava na Pražské by byla podstatně jednodušší. Nemusela by se stavět v mnoha ohledech problematická jižní spojka. Existencí MÚK Kukleny se ale spojka stala naprostou nutností, která bude stát miliardu a půl a kvůli které nezbudou třeba peníze na tzv. jižní propojení, které by zajistilo napojení na dalnici pro velkou část obyvatel HK bez nutnosti využít okruh. A víte proč vzniklo střední napojení? Protože se z polí staly stavební pozemky zase pro výstavbu, která je dopravně náročná (nákupaky a tak).

0/−1
9.2.2017 10:48
Foto

A98l83e78š 55D60o73h68n75a11l 1905449711848

...tím jsem chtěl říct, že KOS rozhodně dopravu ve městě neblokuje. Naopak. Dlouhodobě se snažíme město přesvědčit, že pouhým otevřením nadřazených komunikací problém jen tak nezmizí. Musí přijít další opatření, které dopravu usměrní. A taky to, že se dá spousta věcí řešit tím, že má výstavba svoji logiku. Nerozlézá se dál do krajiny, využívají se prostory uvnitř města či se třeba nedovolí sázet tady jeden supermegamarket za druhým, kam velká část lidí přijede autem. Kromě odkrvení přirozeného parteru města to má totiž neblahý vliv i na dopravu.

Samozřejmě podporujeme nadřazené komunikace (D11/35, severní tangentu a se skřípěním zubů - Kuklenům se jinak pomoci nedá - i jižní spojku). Pokud místo výkřiků, které očividně nemají oporu v ničěm jiném než v pár zkratkovitých článcích (přiznáváte, že ani neznáte další plány...), tak mě můžete kontaktovat. Rád Vám to v klidu třeba nad kafem vysvětlím.

0/0
9.2.2017 11:00

T55o21m14á10š 33B65r39y76k14n92a36r 1175947983322

Je zajímavé, že cokoli se zde v Hradci chce postavit, tak je vždycky proti tomu pan Dohnal...By mě zajímalo, jestli si tím léčí nějaký mindrák Rv

+6/−2
6.2.2017 13:26

K34a47r15e12l 16V38r15á82n70a 8300706375645

Ještě tam chybí lunapark, aby to nebylo takové smutné.

0/0
6.2.2017 13:16

L15u19d61v41í32k 79O67n45d46ř95í56č83e66k 8380945900518

Zajímalo by mne, názory kolika lidí z Hradce a okolí tako neziskovka zastupuje. Většina neziskovek se zastřešuje jakousi "občanskou společností", ale já se domnívám, že poměrně často spíše zastupují úzké zájmové skupiny, případně zájmy hlavních sponzorů..

Jinak se mi moc líbí vizualizace plánované křižovatky, takto nějak si představuji řešení kruhové křižovatky (tedy mimoúrovňové), jejíž součástí je vysokokapacitní průtahová komunikace.

+2/−2
6.2.2017 12:57

J48a64k73u46b 50K62o84m41á65n55e49k 2375421789623

Treba muj nazor castecne zastupuji, uz nechci v Hradci zadny dalsi supermarket...

+1/0
6.2.2017 23:17

P38a73v70e93l 40B94r84n25a 1412853861516

Super něco takového by se hodilo v Havířově. Prosím ŘSD pokud se to nepodaří, tak tohle vybudovat v Havířově.

+1/0
6.2.2017 12:53

M58a28r49e98k 20V91o29k80á15l 1636284635569

pěkný akční titulek, opravdu jsem si v první chvíli představil dělníky bránící se na křížovatce tlupě aktivistů .. :-)

0/0
6.2.2017 12:43







Najdete na iDNES.cz