Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradec chce jezdit na elektřinu, do nových vozů MHD dá čtvrt miliardy

Skoro čtvrt miliardy korun získá Hradec Králové na nákup 20 elektrobusů a bateriových trolejbusů. Kvůli růstu sídliště vznikne rovněž nová linka MHD s konečnou u Petrofu a rychlé dobíjecí stanice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a27r50o62m81í18r 79K15r66á13l 4520419764849

Ano, to je rozumné řešení.

+1/0
21.2.2017 7:04

J17o87s28e93f 20N58o30v87á31k 7650456710775

Na CNG se zase nedostalo :-(

+1/−1
20.2.2017 12:25

R60u68d73o80l58f 89P65e20k28á56r81e16k 9482461379483

Ekopatistické fantasmagorie v praxi.Rv co na tom, že ty vejfuky jsou v elektrárně, nejlépe v jiném kraji. To co možná ušetří za PHM, zaplatěj za nový aku po pěti letech. Při větších mrazech v zimě to bude ještě míň. Pokud to vůbec v zimě bude provozuschopný. O klimě v létě či topení v zimě si budou pasažéři jen vyprávět, řidiči budou fasovat služební jägry a plavky. Inu Mechaw...

+4/−6
20.2.2017 12:24

J65a67r46o77s82l45a93v 98H78a73m33á74č27e95k 6843276208402

Lepší trochu zimy než o pět let dřív v penálu kvůli rakovině...začátek letošního roku je varováním - na Brněnský už 32x překročen 24hod. imisní limit pro polétavý prach...

Díky za moudrá rozhodnutí...jsou i jiné hodnoty než okamžitý finanční zisk...

+5/−2
20.2.2017 13:36

P28e46t91r 31B93á51č20a 8745886405465

a za to rozhodne muzou auta a vyresi to par elektromobilu, jasny R^

+1/−3
20.2.2017 14:55

R86u71d22o92l48f 65P96e97k92á93r25e74k 9732111839653

'ste si asi nevšim, že od revoluce se střední doba dožití neustále prodlužuje, a to navzdory masovému automobilismu, jak by řek' magorescu Řapek...

0/−3
20.2.2017 15:46

J89i91ř31í 70K63o94c17u27r90e55k 6435734945668

Polétavý prach ale nejde jen z výfuku. Například neuklizený zimní posyp dovede divy.

0/0
7.3.2017 16:10

J18i55r62k62a 90B11l21a81h78i39č 9874281279452

Jen kvič, já jsem jako obyvatel HK spokojený se stavem MHD ve městě. A ty, z jakýkoliv řiti jsi se tu objevil, tak zase klidně dál pokračuj v cestě traktorem, za kterým by se mlha dala krájet, a nezapomeň večer přitopit petkama s vyjetým olejem. Rv

0/0
21.2.2017 20:53

R12u70d28o30l19f 85P30e82k66á69r81e91k 9642941119913

Heleme se! sobeckej, sebestřednej, bezohlednej, nevychovanej a ke všemu nevzdělanej Mechowák...

0/0
23.2.2017 16:58

J32i33r13k36a 85B69l22a20h20i82č 9544171239912

Já si nezačal, hulváte ... ;-D

0/0
7.3.2017 14:35

V82l44a77d70i24m29í37r 23K63l18i45š35č 2870918802982

R^ za ty vejfuky,pane Pekárku. Lidi to neberou v potaz,většina el.energie je vyrobena uhelnými elektrárnami. Elektromobily jsou pouze pseudoekologický

+1/0
22.2.2017 18:05

J46i26ř80í 85K16o63c25u89r59e42k 6585174195368

Hradec, elektřina, komín? Chvaletice a Opatovice. Má to jednu výhodu, spalování v elně je přecijen lépe kontrolované než výfuk běžného autobusu. Mrazů bych se nebál, jen se něco málo spotřebuje na ohřívání baterky. Otěr pneumatik je ale větší, jelikož se vozí těžká baterie, narozdíl třeba od trolejbusu.

0/0
7.3.2017 16:09

R40o22b68e74r85t 46H24a92v79e81l 7649199684939

Kilometr elektrobusu za 3 koruny, takze za ctvrtinu oproti nafte, ale za dvakrat vyssi porizovaci cenu - to v tom zohlednene neni.

A pri intenzivnim nabijeni bude zivotnost baterii take silne zkracena - zajimal by me skutecny interval vymeny baterii!

A mimochodem - pri soucasne cene jizdenek se mi vubec MHD nevyplati pouzit, po meste dojdu pesky a pokud je to s jednim prestupem, tak se mi vyplati moje V8... Lituju lidi, kteri musi obcas dojizdet z okraje - litacka se nevyplati :(

A jen na okraj - soubezna platnost jednorazova/casova jizdenka!? A jeste jednou - za ty prachy!?

+2/−1
20.2.2017 12:06

J89a59r80o29m39í20r 45K38r36á37l 4850289294869

Ta vyšší pořizovací cena při nájezdu přes 200 km denně tak nevadí. Provozní náklady jsou srovnatelné s naftou, nebo i o něco nižší. Takže ano - v MHD má elektropohon výhody, na rozdíl od osobních aut.

+1/0
21.2.2017 7:10

R21o81b69e30r13t 37H76a33v65e23l 7169439844539

Spíš bych byl pro zemní plyn... už kvůli těm bateriím. Musím ale přiznat, že nevím, jak je to s recyklací :-P

0/0
21.2.2017 17:43

J46i97ř31í 96K94o30c10u98r60e39k 6765984905128

MHD bus žere cca 40 na sto. Jestli najezdí milion km než jde do šmelcu, tak je to 400.000 litrů nafty. Při ceně 30 kč/litr jsme u 12 miliónů za palivo.

Ikdyby to byla půlka (6 mega za palivo) tak je to pořád cena celého autobusu.

0/0
7.3.2017 16:13

R85o41b88e67r26t 36H81a96v21e43l 7169419264669

Jeste jde o to, kolik se na milion kilometru spotrebuje baterii a elektriny... A kdyby byla elektrina pro provoz motorovych vozidel zdanena jako nafta, tak to bude taky nekde jinde. A tu elektrinu zdani, pokud se elektromobily rozsiri, na to si klidne vsadim! :-/

0/0
8.3.2017 2:34

J93a67n 23V94a35l91o91u37c16h 6872337988860

km jen za 3 Kč... Až pak DP přešvihne proudové špičky (když se na nabíječkách sjede pár kousků, které budou brát po 1000A) a vyskočí mu cena za kWh...

+2/−1
20.2.2017 12:02

J21i30ř40í 52P14r46a74ž46á33k 9330472261572

"Motivace" radních výrobci k tak hloupému rozhodnutí musela být veliká.

+6/−3
20.2.2017 11:25

J71i48ř86í 86J89o62z13a 3438153920251

Hloupost, za ctvrt miliardy si muziu postavit nove trolejbusove trate... napr. na Benesovu tridu a Palackeho... tam by to melo i smysl...

+3/−2
20.2.2017 11:16

J80a72r97o20m58í35r 10K43r27á48l 4690769804909

To časem mohou. Ale zatím lze napájet z trolejí tam, kde troleje jsou a kde nejsou, jet na baterie.

+1/0
21.2.2017 7:12

J12i94ř51í 29K69o43c74u78r76e30k 6535504285978

A baterie dobíjet z troleje. Pak je ale lepší místo klasických baterek použít sueprkapacitory. Životnost asi 1 milion cyklů, kdyby se nabily a vybily 100 denně, tak je to 30 let.

0/0
7.3.2017 16:17

P69e94t53r 16B37á24č70a 8405476645875

Nesmysl protlacovan nesmyslnymi dotacemi Rv

+4/−4
20.2.2017 10:43







Najdete na iDNES.cz