Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradec chce jezdit na elektřinu, do nových vozů MHD dá čtvrt miliardy

Skoro čtvrt miliardy korun získá Hradec Králové na nákup 20 elektrobusů a bateriových trolejbusů. Kvůli růstu sídliště vznikne rovněž nová linka MHD s konečnou u Petrofu a rychlé dobíjecí stanice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a55r22o73m32í57r 19K40r56á95l 4590209854959

Ano, to je rozumné řešení.

+1/0
21.2.2017 7:04

J21o50s18e62f 58N47o26v10á39k 7240816970355

Na CNG se zase nedostalo :-(

+1/−1
20.2.2017 12:25

R21u82d74o57l23f 44P75e66k92á55r65e63k 9962911309193

Ekopatistické fantasmagorie v praxi.Rv co na tom, že ty vejfuky jsou v elektrárně, nejlépe v jiném kraji. To co možná ušetří za PHM, zaplatěj za nový aku po pěti letech. Při větších mrazech v zimě to bude ještě míň. Pokud to vůbec v zimě bude provozuschopný. O klimě v létě či topení v zimě si budou pasažéři jen vyprávět, řidiči budou fasovat služební jägry a plavky. Inu Mechaw...

+4/−6
20.2.2017 12:24

J71a95r44o40s63l37a79v 20H26a13m20á29č94e25k 6963906338312

Lepší trochu zimy než o pět let dřív v penálu kvůli rakovině...začátek letošního roku je varováním - na Brněnský už 32x překročen 24hod. imisní limit pro polétavý prach...

Díky za moudrá rozhodnutí...jsou i jiné hodnoty než okamžitý finanční zisk...

+5/−2
20.2.2017 13:36

P96e56t81r 47B45á74č20a 8385276945525

a za to rozhodne muzou auta a vyresi to par elektromobilu, jasny R^

+1/−3
20.2.2017 14:55

R98u61d54o94l90f 66P28e47k67á70r83e13k 9632411199343

'ste si asi nevšim, že od revoluce se střední doba dožití neustále prodlužuje, a to navzdory masovému automobilismu, jak by řek' magorescu Řapek...

0/−3
20.2.2017 15:46

J56i71ř76í 57K74o40c74u94r72e37k 6335594685308

Polétavý prach ale nejde jen z výfuku. Například neuklizený zimní posyp dovede divy.

0/0
7.3.2017 16:10

J35i19r84k67a 27B51l64a33h13i57č 9784531659602

Jen kvič, já jsem jako obyvatel HK spokojený se stavem MHD ve městě. A ty, z jakýkoliv řiti jsi se tu objevil, tak zase klidně dál pokračuj v cestě traktorem, za kterým by se mlha dala krájet, a nezapomeň večer přitopit petkama s vyjetým olejem. Rv

0/0
21.2.2017 20:53

R23u53d27o16l35f 50P62e65k50á46r77e68k 9862591329633

Heleme se! sobeckej, sebestřednej, bezohlednej, nevychovanej a ke všemu nevzdělanej Mechowák...

0/0
23.2.2017 16:58

J43i67r77k46a 45B73l28a95h23i67č 9684321689282

Já si nezačal, hulváte ... ;-D

0/0
7.3.2017 14:35

V78l30a73d23i80m29í19r 27K33l28i66š68č 2680488892582

R^ za ty vejfuky,pane Pekárku. Lidi to neberou v potaz,většina el.energie je vyrobena uhelnými elektrárnami. Elektromobily jsou pouze pseudoekologický

+1/0
22.2.2017 18:05

J64i15ř11í 49K24o20c74u28r25e48k 6345304925678

Hradec, elektřina, komín? Chvaletice a Opatovice. Má to jednu výhodu, spalování v elně je přecijen lépe kontrolované než výfuk běžného autobusu. Mrazů bych se nebál, jen se něco málo spotřebuje na ohřívání baterky. Otěr pneumatik je ale větší, jelikož se vozí těžká baterie, narozdíl třeba od trolejbusu.

0/0
7.3.2017 16:09

R80o39b96e31r66t 56H93a72v77e12l 7539269434599

Kilometr elektrobusu za 3 koruny, takze za ctvrtinu oproti nafte, ale za dvakrat vyssi porizovaci cenu - to v tom zohlednene neni.

A pri intenzivnim nabijeni bude zivotnost baterii take silne zkracena - zajimal by me skutecny interval vymeny baterii!

A mimochodem - pri soucasne cene jizdenek se mi vubec MHD nevyplati pouzit, po meste dojdu pesky a pokud je to s jednim prestupem, tak se mi vyplati moje V8... Lituju lidi, kteri musi obcas dojizdet z okraje - litacka se nevyplati :(

A jen na okraj - soubezna platnost jednorazova/casova jizdenka!? A jeste jednou - za ty prachy!?

+2/−1
20.2.2017 12:06

J79a75r15o79m16í64r 13K63r31á28l 4140689554549

Ta vyšší pořizovací cena při nájezdu přes 200 km denně tak nevadí. Provozní náklady jsou srovnatelné s naftou, nebo i o něco nižší. Takže ano - v MHD má elektropohon výhody, na rozdíl od osobních aut.

+1/0
21.2.2017 7:10

R97o42b93e87r33t 65H46a36v71e46l 7809439634909

Spíš bych byl pro zemní plyn... už kvůli těm bateriím. Musím ale přiznat, že nevím, jak je to s recyklací :-P

0/0
21.2.2017 17:43

J36i97ř95í 97K75o25c47u48r43e54k 6245374635278

MHD bus žere cca 40 na sto. Jestli najezdí milion km než jde do šmelcu, tak je to 400.000 litrů nafty. Při ceně 30 kč/litr jsme u 12 miliónů za palivo.

Ikdyby to byla půlka (6 mega za palivo) tak je to pořád cena celého autobusu.

0/0
7.3.2017 16:13

R18o77b27e96r10t 48H73a45v18e64l 7919779224539

Jeste jde o to, kolik se na milion kilometru spotrebuje baterii a elektriny... A kdyby byla elektrina pro provoz motorovych vozidel zdanena jako nafta, tak to bude taky nekde jinde. A tu elektrinu zdani, pokud se elektromobily rozsiri, na to si klidne vsadim! :-/

0/0
8.3.2017 2:34

J14a67n 97V72a10l21o36u33c32h 6152927408160

km jen za 3 Kč... Až pak DP přešvihne proudové špičky (když se na nabíječkách sjede pár kousků, které budou brát po 1000A) a vyskočí mu cena za kWh...

+2/−1
20.2.2017 12:02

J59i97ř48í 73P94r12a29ž28á92k 9290822421242

"Motivace" radních výrobci k tak hloupému rozhodnutí musela být veliká.

+6/−3
20.2.2017 11:25

J27i89ř88í 40J16o97z12a 3938443740561

Hloupost, za ctvrt miliardy si muziu postavit nove trolejbusove trate... napr. na Benesovu tridu a Palackeho... tam by to melo i smysl...

+3/−2
20.2.2017 11:16

J50a37r52o89m83í55r 21K14r69á41l 4230479684899

To časem mohou. Ale zatím lze napájet z trolejí tam, kde troleje jsou a kde nejsou, jet na baterie.

+1/0
21.2.2017 7:12

J95i74ř91í 35K20o48c24u40r84e92k 6465434905988

A baterie dobíjet z troleje. Pak je ale lepší místo klasických baterek použít sueprkapacitory. Životnost asi 1 milion cyklů, kdyby se nabily a vybily 100 denně, tak je to 30 let.

0/0
7.3.2017 16:17

P94e38t22r 25B32á91č32a 8675596395435

Nesmysl protlacovan nesmyslnymi dotacemi Rv

+4/−4
20.2.2017 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.