Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchvat Náchoda nemá vyhráno, vykoupit pozemky i demolovat bude těžké

Obchvat Náchoda sice má územní rozhodnutí, avšak začít stavět se údajně bude moct přinejlepším až za čtyři roky. Největším problémem je, že stát potřebuje vykoupit velké množství pozemků od pěti set vlastníků. Náchod čeká také protesty odpůrců a jednání s rodinami, jejichž domy by měly jít k zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a33n 85S91l66o96v36í88k 3329237510628

D11 bude spásou jen částečnou. Náchod není Jaroměř, který se díky dálnici takřka úplně zbaví dopravy. Z dálnice totiž budou u Jaroměře sjíždět a přes Náchod i nadále proudit auta do kladského výběžku a také do Hronova a na Broumovsko. Přes Náchod také peážně vede silnice 14 z Č.Kostelce do N.Města. To je všechno provoz, který v Náchodě zůstane a bude vzrůstat. Toto by obchvat řešil. Pokud chtějí Náchodští poznat jak by vypadalo klidné město s obchvatem, stačí navštívit sousední Českou Skalici.

+1/0
1.3.2017 8:46

J33a31n 44V31r42a40b48e51c 4672980756604

Můžete sečíst počet obyvatel Kladska a Náchodska? A kolik je pracujících v Náchodě, kteří dojíždí denně autem?

Myslím, že snad chápete, že klesáte po odklonu tranzitu na Polsko přes Královec na úplně jiné číslo.

A hlavně se zbavíte v podstatě VŠECH kamionů...

0/−1
1.3.2017 18:02

J18a18n 23S70l16o81v48í27k 3439597620428

Okres Kladsko 162 tis., okres Náchod 111 tis. Ti všichni samozřejmě přes Náchod nejezdí a naopak nemusí v Náchodě pracovat, ale musí přes něj jet. Pravdu máte v tom, že kamiony klesnou, max. však o 70%. Všechno totiž nemíří jen do Varšavy, Pobaltí a Běloruska. Zbude Vám zásobování kladského a broumovského výběžku, kam se jinudy než přes Náchod zkrátka nedostanete. Pokud by obchvat Náchoda řešil jen odklon mezinárodní silnice do Polska, byl by pak opravdu zbytečný. Jenže on bude řešit odklon veškerého tranzitu ze všech stran. Ve městě tím zůstane jen místní a příměstská doprava.

+1/0
1.3.2017 19:05

J54a20n 52V41r21a53b93e60c 4792980986614

No ale pro tento odklon regionální dopravy pak potřebujeme obchvaty úplně kolem VŠECH !měst ČR...

Dle dopravních příruček (to není z mé hlavy) stačí k uvolnění kolon a kalamitní dopravní (třeba náchodské) situace snížení provozu řádově o 15-30%. Vyšší zpomalování provozu multiplikují kamiony. A i vy říkáte, že kamiony klesnou o 70% (s tím souhlasím), osobních aut mým pesimistickým odhadem ubude 50%.

Já chápu, že nadále bude v Náchodě provoz díky obsluze přilehlých regionů (nikoliv jen místní doprava), ale zapomeňte na jakékoliv kolony na hlavní průjezdové třídě!!.

Nezlobte se, ale to třeba 2.část chrudimského obchvatu (=jediné cesty z východních Čech na jih) je opravdu potřeba výrazně více...

0/−1
1.3.2017 20:34

J12a93n 57S58l98o20v61í97k 3719777830528

Ano odklony jsou třeba. I Chrudim potřebuje obchvat a další města. A jak říkám, peníze jsou nyní to poslední co schází. Chybí totiž lepší práce úředníků a vlády, která klidně nechá propadnout EIA na desítky staveb a nyní se musí nejen vypracovat znovu, ale samozřejmě i zaplatit. Byla by škoda, kdyby Náchod promarnil šanci a až bude obchvat zase chtít, nebudou už na něho peníze.

0/0
3.3.2017 18:59

M35a30r17t82i95n 17M13u70s88i89l 4210891983361

"Dvacet let příprav a máme územní rozhodnutí." Šílená doba než kopneme do země.

0/0
1.3.2017 8:42

J96o73s48e94f 61N19ý55č 9216767577333

D11 NENÍ vůbec logický argument!!TO JE VELMI KRÁTKOZRAKÉ TVRZENÍ!!

Pokud se někdo hlouběji podívá na sčítání dopravy v Náchodě tak denně z 24tis.aut je cca 6 000 kamionů z nich ale od Jaroměře či Polska jsou necelé 2 třetiny cca 3800, ostaní jedou od Nového Města, Trutnova, Hronova ... PRO NĚ NENÍ D11 VŮBEC ŽÁDNOU ALTERNATIVOU. Dále z ostatních vozidel jede mezi směry Jaroměř či Polsko Z 18 000 jen cca 9000 a je otázkou jestli budou všichni jednou jezdit po D11, znám dost měst, které mají Dálniční obchvaty a kupa lidí jezdí dál po normální silnici aby ušetřili za známky , kamiony mýtné atd... navíc pro ty co pojedou jen do Klodzka a okolí taky není D11 vůbec alternativou.

Chápu argumenty proti ale chápu i ty tisícovky lidí, kteří bydlí v Náchodě podél Pražské atd.. že je to neúnosné a pan Kudrnáč a spol. by si to měl asi taky vyzkoušet a pořádně prostudovat sčítaní dopravy jak kam se okolo Náchoda jezdí a pak by možná pochopil, že i vzhledem k neustálému nárustu dopravy je v budoucnu obchvat nevyhnutelný tak jako tak i s dokončenou D11 by nyní po něm denně projelo min. 11000 aut a kamionů!! A argument o rázu krajiny atd. kdo byl v Alpách a viděl kopce protkané mosty a tunely - ano ráz to asi trochu změnilo ale ty Alpské vesničky jsou bez dopravy v klidu a krásné a příroda je tam ukázková..

+1/0
1.3.2017 0:19

J48a16n 81V60r89a64b69e66c 4262210146694

Ač nenávidím ekoteroristy, prosím dejte mi echo: kdy, kde, kdo bude něco sepisovat proti obchvatu.

Za 2 roky stojí D11 do Jaroměře, v ten samý čas jsou Poláci u Královce.

Chybí to dopropojit. Pokud se tu zbytečně vyhodí miliardy za obchvat Náchoda, jen to zmenší nátlak na dostavení D11!

Už žádný další obchvat Holic! Za 2 roky bude u Holic na 1km vzdušnou čarou D35, vedle obchvat a vedle hlavní cesta přes město...

Jako na tohle fakt ČR nemá, stavět 2 cesty vedle sebe.

A při vší úctě k náchoďákům: jak z Náchoda zmizí tranzit do Polska, jsou tam poloprázdné silnice...R^R^

+1/−4
28.2.2017 20:27

J96i52r76i 38K19u70c89e13r58a 5317120466222

já bych sice petici nepodepsal, nejsem Náchoďák a nechci jim do toho kecat, ale tvůj argument s D11 a následnou dopravní pohodou v Náchodě mi přijde naprosto správný a logický.

+2/−3
28.2.2017 20:47

M12i20c67h37a40e57l 71K83a44d88e35r51a79v34e29k 8531724878324

Napište panu Patrikovi z dětí země ,tento ekoterorista je opravdu na úrovni co se týče petic a blokování dálnic a obchvatů.R^R^R^R^R^

0/−1
1.3.2017 8:21

J36a75n 95V28r33a10b83e30c 4732970116464

Ne nebojte. Ten podpis byl trochu s nadsázkou. Já naopak dálnice podporuju. A moc. Ekoteroristy nenávidím. Ale štvou mne zbytečné stavby, jako jsou obchvaty měst kvůli husté dopravě, která se ale sama vyřeší dálnicí...

0/0
1.3.2017 17:55

J69a68n 58S79l95o42v35í68k 3489297350188

S Vaším laickým názorem by Holice a další města deset let umírala na rakovinu jen kvůli tomu, že "jednou přeci kolem povede dálnice", tak není obchvat potřeba. Stejně tak nechte poumírat Náchoďáky. A proč se vlastně stavěl obchvat České Skalice, když bude dálnice ? Ta obchvat potřebovala a Náchod ne ? O dopravních tazích nevíte vůbec nic. Než budete něco podepisovat, tak si prosím prověřte skutečnosti. Ten Váš zmíněný a zbytečný obchvat Holic totiž zůstane sloužit jako důležitá nová spojnice 36 od dálnice D35 do Častolovic, čímž se uleví silnici 11 přes Hradec. A o náchodských "poloprázdných" silnicích si přečtěte v této diskuzi.

+1/−1
1.3.2017 9:05

J26a34n 57V84r51a45b39e70c 4972740696264

Prosím netahejte do toho rakoviny a jiné citovky, to je hloupé - když se dají peníze Náchodu, na rakovinu budou umírat jinde.

Nikdo neříká, že je Náchod dnes poloprázdný. Já jen říkám, že stát má investovat do strategických komunikací typu dálnice a tím vyřeší i dopravy v městech typu Náchod!

Když jste odborník, asi by se chtělo zamyslet nad tím, kolik lidí vyjede a přijede z Náchoda a jaký podíl jím jenom projíždí...

...až zmizí 90% dnešní dopravy, máte v Náchodě po problému.

0/−1
1.3.2017 17:59

J83a86n 67S52l19o82v72í81k 3969297660928

Chápu kam míříte. U všech správních měst tvoří velkou část dopravy místní a dojíždějící za prací, na nákupy nebo na úřady. Ano, třeba v Trutnově jsou takřka veškeré zácpy tvořeny tímto typem dopravy, protože přes Trutnov žádný významný tranzit nevede, takže tam by obchvat nic neřešil. Jenže Náchod zůstane tranzitní navždy, dokonce ze tří směrů a dálnice mu pouze ubere významnou část. I kdyby ubylo 50%, stále to bude mnoho. Naše republika nemá problém s financováním stavby obchvatů a dálnic, EU nám ty peníze doslova cpe. Náš problém je v tom, že je neumíme uplatnit kvůli špatně fungující státní správě a remcalům a aktivistům, co výstavbu zdržují. Dálnice se nestavějí jen kvůli tomu a ne z důvodů, že jim Náchod nebo Holice berou peníze.

+1/0
1.3.2017 18:52

T98o37m86á27š 14J48o12r11d67a78n 3922743247

To jsou ty naše zákony. Prostě poslat lidem dopis s nabídkou tržní ceny nemovitosti podle tabulky + 10% za spolupráci. Souhlasíš, podepiš. Nesouhlasíš, přijde vyvlastnění a máš 3 měsíce na to se odstěhovat. Hotovo. Prostě národně důležité stavby se jinak stavět nedají. Jako chápu, že to pro ty lidi je těžké, ale prostě někudy to vést prostě musí a pokud dostanu peníze abych si koupil obdobně vybavený barák, tak v tom nevidím problém.

+3/0
28.2.2017 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.