Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava trati do Trutnova stála 850 milionů, vlaky tam ale nezrychlily

Ani půl roku po dokončení zásadní modernizace železniční trati z Hradce Králové do Trutnova se nenaplnily sliby o vyšší rychlosti, komfortu a nových soupravách. „Žraloka“ na kolejích tu nikdo neviděl a vlaky mohou zrychlit jen na mizivých pěti kilometrech z více než šedesáti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i71ř50í 39B36a42u65e21r 4114376218790

Nejdříve se podívejte kudy jede autobus a kudy vlak,půlhodina se rychlostí nedá dohonit.

0/0
5.5.2017 10:16

B45a66a79l 98V88o59l12t21u84r72i 9191121384433

Drobet rychleji se jezdit dá, ale problém je v křižování. Místo současného Skalice/Svatoňovice by to bylo lepší dát na Kostelec a Smiřice, ale to by znamenalo posunout všechny vlaky ve směru na Hradec a Prahu o cca -20 minut.

Ale i tak vyhozený prachy to jsou...

To byl třeba takovej problém napřímit některý úseky (mezi V. Svatoňovicemi a Suchovršicemi není žádný převýšení a trať se tam kroutí jako had...)

Navíc za takovýhle prachy se to dalo daleko efektivněji zrychlit, kdyby udělali Studnickou spojku 1950m fungl nový tratě a mezi Skalicí a Kostelcem by se zrychlilo cca o 5 minut... Vazbu na Náchod zajistit pomocí Vysokovské spojky, kterou lze udělat i bez tunelu 1350m dlouhou novostavbou a jezdilo by se na Náchod ze Skalice, místo Starkoče by se udělala zastávka Studnice, která by obsáhla okolní vesničky a Starkoč i Řešetova Lhota by se tak mohli zrušit... http://www.imagehosting.cz/images/svxfx.jpg

Co se těch údajně kvalitních souprav týká, tak ve dvojce to ujde, ale všechno v tom otevřeným stylu?! Která skopová hlava vymyslela rychlík bez kupat a to i v první třídě, která je mimochodem v těchto moderních vozech horší jak třída druhá!

http://zakvalitni1tridu.webnode.cz/porovnani/ Člověk který zajišťuje ve vlaku minibar tak musí blokovat jedno kupéčko vyhrazené pro rodiny s dětmi...

Fakt super, že?

0/−1
4.4.2017 14:41

J36a38n 39K36o83h97l 4763967801874

Vítejte v ČR.

+1/0
15.3.2017 10:04

V45o69j83t46ě33c56h 96H52a65n21á49k 8955421451644

Kdyby SŽDC nelhala. Mezi Předměřicemi a Smiřicemi je 100km/h, nikoliv 120km/h. Protože tam chybí traťové zabezpečovací zařízení, které tu rychlost 120 umožňuje.

+3/0
15.3.2017 8:40

R13a83d53e28k 46P61a47p10e92ž 3159379804743

Přesně tak, rychlost 120 km/h bude zavedena až v průběhu letošního roku. Tedy doufám, že ne později.

0/0
15.3.2017 22:14

J52a23n 13J48e84m90e63l29k74a 1645870

Tak bylo vyměněno 5 ze 60 km. Takže proto. Ale nemyslím si, že to bylo k ničemu. Snad se bude dělat Hradec Jaroměř celý na 120.

+1/−1
14.3.2017 21:58

M37i74c66h46a26l 92Š40e94d92o 1708797232323

Všechno je dáno tím, jak tragicky SŽDC funguje. Její mluvčí jako Goebels jen odvádí pozornost od jejich neschopnosti pod heslem 100x opakovaná lež se stává pravdou. Nejsou schopni dělat s jejich kamarádskými firmami nic včas a pořádně. Do teď se ani 120 směr Trutnov nikde nejezdí. Vrcholem je zprzněná trať mezi Chlumcem a V.Osekem, kam dle poutače dala jen EU 320 melounů. Za to se měla trať opravit a na pár stovkách metrech zvýšit rychlost o závratných 5 a nedejbože i 10 km/h. Výsledkem je, že se zde hned po dokončení dělaly zoufale nouzové opravy a teď stejně jezdíme (poskakujeme na dírách) na 6ti kilometrové rovině kolem Dobšic v moderních vozech už je padesátkou Rv. Co bude dál???? Tím by se měl někdo zabývat, ale v tomto státě je tak třeba normální.

+4/0
14.3.2017 18:24

J68a89n 40S95l75o31v98í52k 3189117200508

Takže ta otravná výluka, rozježděné louky a lesy od parkujících aut stavbařů a nové cesty přes ně, aby se technika dostala k trati, omezení tím pádem i pro řidiče, kvůli výjezdu ze stavby - to vše bylo úplně na ... ?

+4/0
14.3.2017 13:48

R80a44d37e29k 65P89a70p94e11ž 3829989744413

Je to jeden z dílků rozsáhlé skládanky, kterou je zkrácení cestovních dob. Bohužel ani další dílek (= nová vozidla) ke kýženému efektu ještě stačit nebude. K dosažení křižování vlaků ve Starkoči (dnes je v České Skalici) je potřeba další úprava trati (např. modernizace žst. Jaroměř).

0/0
15.3.2017 22:16

P86e14t72r 98K79o69r51b64e66l 9606847330912

Zrychlení této trati by znamenalo přeložky a částku v miliardách. To co se tam odehrálo by se dalo nazvat tak, že jí SŽDC nenechala shnít a to za cenu tomu odpovídající. Lepší vozidla časem přijdou jako tomu bylo jinde. Když se začal dělat koridor na 160 km/h byly u nás myslím jen dvě lokomotivy, které to uměly.

+3/−1
14.3.2017 12:28

J88a27r35o53s38l41a68v 85H24a83m52á94č73e39k 6273366188742

Tak ty loňské informace o zkrácení jízdních dob jsme jen špatně pochopili :-).

+2/0
14.3.2017 15:06

P17e54t86r 74K77o30r14b23e80l 9796347710742

Já popsal fakta. Hýkání politiků a jim podobných jsou mi někde.

+2/0
14.3.2017 16:37

J92a66r37o71s35l41a49v 78H59a60m67á96č50e98k 6983916578532

Peníze z unie protekly, provize jsou rozebrány - hlavní úkol byl splněn a o cestující moc nešlo...

+4/0
14.3.2017 12:22

P14a85v19e82l 21C76e23r48n15y 4480259592880

Zkuste si přejezd v Předměřicích nad Labem. Ten se opravdu za ty peníze vydařil!!! Proto, aby mohly ty rychlovlaky skutečně rychle jezdit do zatáčky, je tam skok jako hrom, který vám dobře prověří pérování auta.

0/−2
14.3.2017 11:46

P61a52v19e58l 37M45a66t90o93u68š95e57k 5920287768374

To více, kolej má v oblouku obvykle tzv. převýšení, podobně jako silnice v zatáčce. Pokud se vám to nelíbí, tak přes ten přejezd nejezděte nebo se zasazujte o to, aby ho postavili jinde (mimo oblouk tratě) nebo, lépe, zrušili a nahradili nadjezdem nebo podjezdem. Železnice tu byla dříve než auta a silnice a není důvod, proč by se jim měla neustále přizpůsobovat! Již tak jsou nehody zaviněné nedisciplinovanými a nesvéprávnými řidiči dost četné, a hlavně s tragickými následky nejen pro jejich strůjce.

+7/0
14.3.2017 11:57

F30r15a30n32t35i30š84e64k 20K55u60l57d86a35n 5106637104714

Dráha nemá zatáčky tupče !!!

0/−3
14.3.2017 12:48

P16a54v41e50l 70M56a90t61o19u27š23e35k 5280577468214

To bych tady neřešil. Je to slovíčkaření, které na podstatě věci nic nemění.

0/0
14.3.2017 15:34

M84i43l94a36n 62V41o67l53e47k 5819843186149

Nasazení "rychlostního profilu typu PESA nebo Desiro". Hezká ukázka současné manažerské mluvy. Člověk si musí domýšlet, co se vlastně za tím skrývá. Zřejmě SŽDC zvýšila rychlost na rovinkách, ale do zatáček se musí stejně jako předtím, proto volají po vozidlech s vysokou dynamikou jízdy. Jenže od vlaků cestující nečeká styl plyn-brzda-plyn, ale hlavně na tom nelze stavět časové úspory, protože kromě zrychlení to ještě ovlivňuje délka vlaků (zrychlovat se může, až celý vlak opustí pomalejší úsek) a do toho nemá SŽDC dopravcům co kecat.

0/0
14.3.2017 11:42

M68i67l42a56n 30V22o32l95e78k 5449723416729

A ještě poznámka, to "Lehčí, rovná se daleko rychlejší" je samozřejmě úplná blbost. Lehčí znamená méně energeticky náročné na rozjezdy a případně nižší poplatky za použití dopravní cesty. Na rychlost to přímou vazbu nemá. Lehčí jednotky Leo Expressu nejsou rychlejší než Pendolino.

0/0
14.3.2017 11:51

F20r66a51n84t36i13š21e75k 50K66u68l72d18a74n 5866867124874

A ještě jedna poznámka. Dráha namá zatáčky a rovinky. To možná tak na TV zNOVA. Dráha má přímé a oblouky !!!

0/0
14.3.2017 12:50

M71i81l57a49n 59V80o77l96e44k 5239253156989

Opravdu máte pocit, že je to pro něco důležité?

0/0
14.3.2017 12:58

J31a93n 89S30l10o12v62í54k 3809967380288

Pro běžný hovor je to důležité asi tak jako rozdíl mezi čtyřpruhovou a čtyřproudovou silnicí. Nemusíte jim tu nadávat a řvát s vykřičníky.

+3/0
14.3.2017 13:45

P10a72v83e21l 47M44a18t76o55u11š59e25k 5700167698174

To jsou ty "opravy" tratí na český způsob. Tvrdit, že zrychlení se nekoná, protože na trati jezdí 40 let staré vozy, je vrchol drzosti! Vážení, i ty 40 let staré vozy jsou konstruovány na rychlost 140 km/h a touto rychlostí po "koridorech" i běžně jezdí. I o takové rychlosti, byť není nijak závratná, se ale na trati Hradec Králové - Trutnov (a na desítkách dalších) bude moci jen zdát! Podmiňování zvýšení rychlosti lehčími vozy snad může v daném případě sežrat i s navijákem jen člověk absolutně neznalý železniční problematiky. Pokud mají na trati rychlostní omezení vozy s nápravovým tlakem (hmotností na nápravu) 10 tun (celková hmotnost vozů je cca 40 tun), pak takovou trať rovnou zavřete nebo prodejte Němcům nebo Číňanům! Připomínám, že je řeč o rychlostech okolo 100 km/h, nikoli okolo 300 km/h, při nichž může hrát i uvedené nápravové zatížení skutečně poměrně významnou roli. Prostě nedělejte z lidí ještě větší voly, než doopravdy jsou! Ukázkou českého "mistrovství" v opravách a údržbě tratí je konečně i trať Plzeň - Domažlice - Furth i. W. - Schwandorf. Na německé straně je na ní rychlost 120 km/h (pokud ji ještě nezvýšili), na naší 70 až 80 km/h (jestli je tam nějaký kousek 100 km/h, pak nebude moc významný). Ale výluky, které nehorázně zpožďují mj. již tak dost pomalé vlaky z/do Mnichova, jsou tam na naší straně každou chvíli. A výsledek? Nula! Přitom si troufám tvrdit, že český úsek je z vnitrostátního hlediska (blízkost Plzně) významnější než úsek německý (větší německá města jsou poměrně daleko).

+14/0
14.3.2017 10:20

D39u67š96a60n 44P67e47š77e28k 3535859844490

R^;-€

+1/0
14.3.2017 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.