Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V případu Nečesaný je rozhodnuto, Nejvyšší soud zatím verdikt nezveřejní

Nejvyšší soud rozhodl o dovolání Lukáše Nečesaného, který byl pravomocně odsouzen k 13 letům vězení za pokus o vraždu kadeřnice v Hořicích na Jičínsku. Soud však zatím verdikt nezveřejní, nejprve chce vypracovat odůvodnění. Už dříve však mladíka propustil na svobodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i55c57h72a42l 21J50a88r30o80š 7634810102165

Tady je ta diskuze trochu tendenční, ne? Skoro jako by tu diskutovali obhájci Nečesaného osobně a masírovali veřejnost, aby za týden přijala osvobozující rozsudek jako spravedlivý a dál nepátrala.

0/−1
31.3.2017 14:58

J70a62n21a 28S39t84e51p96a76n30e20k 8728163863219

No vidite... kdyby se ucesal, treba by mel vice stesti... :D

+1/−1
30.3.2017 14:40

Š47t19e74f77a72n 81F88r20i48č61a 7372718903496

Podle dosud zveřejněných informací zcela schází motiv i přímý důkaz. Není ani jeden.

+3/0
30.3.2017 7:30

J29i86r47k54a 16B76l87a46h61i78č 9384351799822

Chybí motiv? Fetka odstřižená od rodinného penězovodu?

Zbytek souhlas.

+1/−2
30.3.2017 9:55

J51o84s30e72f 40Z23e51m17a81n 3929885670183

důkaz na facebooku zveřejnil zprávu o vraždě kadařice ještě před tím než ji našel její syn a kdokoliv jiný se to mohl dozvědět

+1/−3
30.3.2017 14:43

M35i48c36h89a65l 64Z58e31l23e43n84ý 6694353415196

Ze by mu davali cas, aby zmizel nekam hodne daleko?

0/−1
30.3.2017 6:59

T83o94m94á31š 95T67a46t17í48č84e64k 5190552390288

Neuvěřitelný. To bude extra "prospěšná" rodinka. Mafiáni jak z porculánu! :-P:-P:-P

0/−3
30.3.2017 6:35

S38l29a66v49o97m79í96r 30B17e21n45e96š 6802597880634

Tento článek je o tom, zda syn vraždil, nikoli o případných mafiánských praktikách jeho otce.

A když už jsme u té mafie - tohle by nebyl zrovna její rukopis. Mafie se zabývají něčím jiným než loupežnými přepadeními pro pár tisícovek.

+2/0
30.3.2017 7:30

T56o27m55á85š 84T35a52t60í68č49e83k 5270432360468

Záchrana zpočátku nezdárného a zavrženého mafiánského synáčka byla očividně úspěšná. Vy věřící si u toho rochněte, pro mne je to jen jeden z dalších mnoha důvodů, proč je správné a nutné považovat tento stát za ilegitimní.

0/0
31.3.2017 0:37
Foto

M29a11t55ě92j 86N88ě37m21e11č71e59k 7968499457784

Sám za sebe mu nevěřím. A přiznávám, že se mi "velice nelíbí" nejen jeho vystupování... Takže jsm zaujatý. Teď je to na soudu. Jak se co "podaří nastavit." ;-)

+1/0
30.3.2017 1:39

S82l60a31v39o77m34í30r 86B67e69n78e82š 6322637530594

Nejde o to, zda mu věříte, nýbrž o to, zda jste stoprocentně přesvědčen o jeho vině.

Jste-li o ní přesvědčen jen na 75%, měl byste jej osvobodit, kdybyste byl soudce.

On není obžalován ze vzbuzování Vašich nesympatií. On je obžalován z pokusu o loupežnou vraždu.

+7/0
30.3.2017 7:32

Z10d15e65n52e20k 91Š31i76t61i83n67a 2573468480565

Soudruzi, do zbraně.

+1/0
29.3.2017 22:48

J68i98ř47í 20V16i91n23k49l77e59r 1311727690329

Rozhodnuto bylo již dávno

+2/0
29.3.2017 22:13

J45a77r20o95s16l16a85v 57H24o11l30e75č63e80k 7412849726271

V článcích o tomto případu se nikdy nepíše o jednom zásadním detailu ze spisu. Rozporu ve výpovědích Nečesaného a oběti. Nečesaný vypověděl, že s holičkou mluvil mezi dveřmi, ona mu řekla, že už končí a on odešel.

Ona vypověděla, že po posledním zákazníkovi (u kterého si pamatuje na veškeré detaily jejich konverzace) šla zamést, dostala mezi dveřmi ránu a pak už nic neví.

Jak to, že si ona nepamatuje, že by se jí po onom posledním zákazníkovi ještě mezi dveřmi někdo na něco ptal? Jsou dvě varianty. Buďto jí po úderu vypadla paměť naprosto přesně jen na dobu několika sekund konverzace s Nečesaným, zatímco všechno ostatní z inkriminovaného času si pamatuje zcela přesně, nebo Nečesaný lže. Spolu s dalšími nepřímými důkazy si nemyslím, že by soud nemohl Nečesaného odsoudit.

+4/−3
29.3.2017 22:08

L67a31d68i75s40l49a14v 81L50a82k91e81r 2873559535666

Pane Holečku, mudrujete o zbytečném detailu. Odborníci na zranění mozku dávno vědí, že po poranění si osoba většinou pamatuje události, které se už stihly uložit do dlouhodobé paměti. Ovšem události bezprostředně před úrazovým dějem, které byly zatím jen v krátkodobé paměti, mozek nenávratně ztrácí. Později si na tuto dobu poškozený vůbec nevzpomíná. Stává se, že osoba - ve snaze vyplnit tuto mezeru - si zdánlivě "vzpomene" na nějaký nesmysl.

Jak funguje lidský mozek si můžete přečíst v článku (je zde na iDnes) o katastrofě československého letadla v Ganderu. Jeden člen posádky tvrdil, že pod podlahou letadla se objevily plameny, teprve pak došlo k nárazu o zem a k havárii. Vyšetřování prokázalo, že to bylo zcela jinak. Plameny či jiskry se mohly objevit, ale teprve jako následek nárazu letadla o zem a železniční trať.

+4/−1
29.3.2017 22:30

J65a76n 60J71i88r34o55u48s32e83k 7393739164491

Tak klidně to být tak, že tam Nečesaný vešel, ona mu řekla že už má zavřeno, že si jde do servisu pro opravené auto. A tak si ji podal...

+2/−2
29.3.2017 21:54

S31l20a37v62o95m39í82r 41B95e68n22e24š 6332977110694

A vzal si k tomu předem to poleno, kterým ji potom praštil.

Netušil, že mu řekne, že půjde do servisu, ale poleno si s sebou předem vzal. Bral si ho ve chvíli, kdy neměl ani ánung o tom, že ho zcela náhodou bude potřebovat.

+1/0
30.3.2017 10:29

M43a63r97e12k 19V52o60k27á77l 1446474395119

a není divné, že mluvčí dneska divně mrkal a mumlal " .. utíkej, utíkej.." ?? ;-D

+3/0
29.3.2017 21:33

M33a98r81c70e23l 30B94i52l14č24í57k 1961530623361

Kdyby byl nevinný, tak by šel na detektor lži. Sice to nemá u soudu žádnou váhu, ale lidi by se na něho dívali jinak. Vzhledem k tomu, že mu to jeho špičkoví právníci neporadili, tak ví, že to udělal. Toť můj názor.?RvR^

+6/−2
29.3.2017 21:32

D72a86v64i21d 83C33h80m30e31l55í32č52e74k 3889339934164

Vypada to, ze si to kadernice udelala sama.

+5/−1
29.3.2017 21:24

M82i58l34a55n 90J28u80r92á86ň 3213455202457

Pachová stopa na kabelce kadeřnice a to že byl smažka...myslím, že tentokrát se soudy nesekly..

+6/−2
29.3.2017 21:02

V74í45t 64O95d15l93o20ž66i19l79í76k 8766383947337

Byl Nečesaný na detektoru lži? Myslím, že v tomto případě by to bylo hodně žádoucí.

+8/0
29.3.2017 21:02

J96i11ř46í 31V64i33n51k61l44e55r 1781107520749

to by ta ́tka nedovolil

+7/0
29.3.2017 22:14

T73o87m15á83š 66L58u26d58v64í31k 1230247384152

Vyšetřujícího policistu by měli propustit. Jak takový člověk může mít na starosti vyšetřování vražd... Neměl by to být někdo inteligentní a morální?

+8/−5
29.3.2017 20:31

S29l38a31v93o27m44í71r 31B87e93n57e10š 6282667630534

Pachová stopa?

Uvědomujete si, že to nebylo ve mzdové účtárně, nýbrž v kadeřnictví?

Tak je tolik parfémů, šamponů, přelivů, holicích krémů apod., že to se mi zdá velice divné.

+9/−6
29.3.2017 19:56

M39a29r32t60i34n 22K27r59č79i40l 6110828858179

On se tak nějak divně dívá,určitě to udělal.....;-D;-D;-D

+2/−2
29.3.2017 20:24

L25a44d93i29s67l27a21v 17L77a64k80e25r 2863869275126

Důkaz pomocí pachové stopy je nepřípustný. Je možno k němu přihlédnout jedině pokud tvoří ucelený řetězec s jinými důkazy. V tomto případě tomu ovšem tak není.

Dále: pachové stopy byly nabrány v kadeřnictví z vypínače a kabelky teprve po tom, co se na místě pohybovali syn přepadené kadeřnice, záchranáři, a skupina vyšetřujících policistů.

Dále: pachová stopa byla sejmuta teprve po týdnu - i policejní učebnice říká, že k tomu má dojít nejpozději do tří dnů.

Dále: Policisté vozili ve svém služebním autě sklenice s pachovými vzorky celý měsíc, zároveň se zabaveným oděvem Nečesaného. Je tedy zřejmé, jak se jeho pach mohl dostat na sklenice.

Celý ten případ hrubě zprasila policie, a soud tomu dal korunu.

+7/−5
29.3.2017 20:27

P15e85t38r 41T70l87o11u20k54a49l 7964305202405

Tolik krásných výmyslů Záměr nebo neznalost? :-)

+7/−3
29.3.2017 20:41

P36e55t85r 92T74l89o82u17k58a84l 7884585132445

Tak si to vezmeme po pořádku.

Vaše první dále: a co jako? Pachové stopy se berou vždy po přítomnosti dalších osob. Těžko někdo může vzít pachové stopy aniž by byl na místě přítomen, že ano?

Druhé dále: Nic takového není dáno. Samozřejmě čím dříve tím lépe, protože se vzrustajícím časem už tam nemusí stopu najít. Rozhodně se, ale nestane, že se tam se vzrůstajícím časem najde něco co tam nebylo. To sna chápete i vy.

Třetí dále: Četel sem jak kompletní rozsudek se všemi důkazy, tak dovolání "obviněného" a nikde o tom ani zmínka. Prote se vás ptám odkud jste čerpal?

Pokud váš názor o zprasení vyšel z vašich postřehů co jste zde uvedl, tak je to úsměvné.

+7/−2
29.3.2017 21:07

P73e17t19r 21T73l50o97u40k93a83l 7954695942955

Pane Laker mínusy rozdávat umíte, což takhle raději zkus argument? Pokud tedy nějaký máte, jinak pokračujte dále v mínusech někdy je to lepší jak tisíce slov.

+3/0
29.3.2017 21:56

T98e56r86e84z60a 90H70a15j35k13o78v67a 5267262374340

https://www.epravo.cz/top/clanky/pachova-stopa-jako-dukaz-v-trestnim-rizeni-20647.html

Doporucuji.

0/0
29.3.2017 21:57

P96e95t80r 91T98l80o97u98k88a25l 7554395852905

Znám a co z toho plyne?

+2/0
29.3.2017 21:59

L96a75d42i95s31l97a93v 27L52a77k40e93r 2493929935456

Pane Tloukale, píšete nesmysly. Vůbec nevíte o co jde, diskutujete zbytečně. Vyjádřím se jen na ukázku k prvnímu odstavci, který bez důvodu rozporujete.

Pachové stopy byly v kadeřnictví sejmuty bezprostředně před prvním ohledáním místa činu, jak to nařizuje Pokyn ředitele Ředitelství služby pořádkové policie č. 9/2009. Tyto pachové stopy neprokázaly, že by se Nečesaný dotýkal věcí či povrchů uvnitř kadeřnictví. Pak ovšem byly pachové stopy sejmuty opakovaně podruhé dne 27.2.2013. Ovšem to již bylo v rozporu s pokynem č. 9/2009, protože na místě se před tímto datem pohybovalo více policistů a techniků - a někteří z nich před tím byli v kontaktu s Nečesaným. Vyslýchali jej, odebírali jeho oděv a obuv, atd. Jediným vysvětlením tedy je, že pachové stopy Nečesaného přenesli na místo dodatečně tito policisté. Jinak nelze vysvětlit zásadní odlišnost mezi první a druhou sadou pachových konzerv.

Navíc při kontrole pachových stop došlo k hrubému pochybení policistů: Bezprostředně před úkonem se povinně má vždy provést tzv. kontrola pachové zajímavosti (má vyloučit, že pes reaguje na nějakou jinou látku). Při výpovědích vyšlo najevo, že povinnou kontrolu provedl psovod - v rozporu s pokynem č. 9/2009 - o celý den dříve. To znamená, že kontrolu náhodné zajímavosti neprovedl. Jakákoliv identifikace pachových stop z druhého vzorku je tedy bezcenná.

-------------------------------------------------------------

Pane Tloukale, napsal jste mi: "Rozhodně se ale nestane, že se tam se vzrůstajícím časem najde něco co tam nebylo. To sna chápete i vy."

Ano, to snad chápu i já. Právě proto se v druhé sadě pachových konzerv nemohly zázračně objevit pachové stopy Nečesaného, když v první sadě nebyly. Že ano?

Zbývá jen zjistit, zda ty údajné pachové stopy z druhé sady přenesli do kadeřnictví policisté nevědomky, nebo schválně, aby si pojistili "pachatele".

+1/−1
29.3.2017 22:19

T25e11r43e23z91a 96H87a95j96k19o40v40a 5547742104730

LIDSKA pachova stopa. Kdyz uz psi umeji vycenichat drochy a pod, tak jiste lidi.

+1/0
29.3.2017 20:36

R39u91d17o56l69f 32K98o83m56á65r12e40k 7978149442829

pusti ho, to je jasny

0/−1
29.3.2017 19:52

R96i54c12h62a42r96d 94T98o65m12e64č76e32k 7936535226841

Takže vlastně není rozhodnuto.....

+1/0
29.3.2017 19:31

M33i46c79h69a94l 61S68t44e41h82l93í92k 9534231981649

Bez ohledu na vinu nebo nevinu je hrozný, že​ jsou soudy schopný rozhodnout ve stejném případě úplně odlišně

+6/0
29.3.2017 19:25

L38u77c21i77e 14B73l73a89n51i79c46k38á 2545703719421

...proto se také "Spravedlnost" zobrazuje symbolicky jako žena s váhami, ale páskou přes oči - ona je vlastně "slepá"!!

+2/0
29.3.2017 20:22

T64o60m38á18š 82T23r62á22v29n68í49č53e81k 9988115721863

Nemam preferenci viny/nevinny, ale jak byla vyvracena ta pachova stopa na kabelce obeti? Kdyz se chtel nechat ostrihat a uz zavirali, tak to zjistil projetim jeji kabelky?8-o

+5/−3
29.3.2017 19:23

J64a53n 88U79l48r93i81c66h 9429416509894

To je úplně plochý pohled. Proti Nečasovi existují mnohem pádnější důkazy než pachové stopy, které jsou obvykle napadány jako nespolehlivé.

+7/0
29.3.2017 19:26

L96a11d76i32s65l84a69v 98L46a51k18e18r 2713349315736

Pan Ulrich zde napsal: "Proti Nečasovi existují mnohem pádnější důkazy než pachové stopy..."

Asi jste myslel Nečesaného, viďte. Pane Ulrichu, uveďte tedy ty Vámi zmíněné mnohem pádnější důkazy! Sem s nimi! Alespoň jeden jediný důkaz uveďte, buďte tak laskav.

Já samozřejmě znám mnohem pádnější důkazy - ale ty jsou všechny ve prospěch Nečesaného:

1. Na jeho podrážkách nebyly stopy krve, i když v kadeřnictví byla krev na celé podlaze a v ní stopy. Nikdy se nezjistilo čí stopy to byly.

2. Na oděvu a botách Nečesaného nebyla nalezena ani kapička krve, i když v kadeřnictví byly postříkány nábytek i stěny, jak pachatel opakovaně mlátil kadeřnici do hlavy.

3. Pod nehty kadeřnice nebyla nalezena ani stopa po DNA Nečesaného, přestože se pachateli urputně bránila a odvracela jeho fyzické útoky. Dokonce si při tom zlámala nehty na rukou.

4. Kadeřnice bezprostředně po útoku vypiověděla, že pachatel prý byl "študáček, gympláček" stejně vysoký jako ona. Nehledě na to, že její svědectví je po úrazu hlavy nutno brát s rezervou - Nečesaný je mnohem vyšší než ona a chodil do posilovny, takže popis na něj nesedí.

5. Sousedka v okně protějšího domu si pamatovala, že do kadeřnictví přišel muž, kterého viděla zezadu. Měl krátké vlasy (byl mu vidět pruh světlé kůže nad límcem) a měl kratší bundu. Nečesaný měl v ten den dlouhé vlasy přes límec (proto se vydal do kadeřnictví) a měl oblečený dlouhý kabát. Tohoto neznámého muže si ovšem kadeřnice vůbec nepamatuje - to svědčí o výpadku paměti. Nikdy se nezjistilo, zda právě tento muž není pachatelem, policie po něm vůbec nepátrala.

+4/−2
29.3.2017 20:49

P71e26t63r 24T91l48o74u31k76a60l 7964275962665

Tak si to vezmeme popořadě:

1. Našla se jedna stopa a máte pravdu, že se neví čí byla. Což není důkaz o jeho nevině.

2. Najednou vám nevadí, že to oblečení bylo odebráno x dnů po činu a bylo vypráno? Když to přitáhnu hodně za vlasy, opravdu to bylo oblečení které měl tn den na sobě|?

3. Pachatel ji mlátil polenem a k přímému poranění poranění pachatele nedošlo. Co je divného na tom, že na sobě neměla jeho DNA?

4. Nemám námitek.

5. Zapomněl jste dodat, že tam v té době vstoupila jedna osoba. Na základě hovoru té paní co to pozorovala z okna, člověka co venčil psa, další osoby co se pohybovala kolem a manželského páru co šel kolem. V ten inkriminovaný čas tam šla jedna osoba, nikdo netvrdí, že to byl Nečesaný, ale pak je jediná varianta, že byl viděn pouze vrah, ale Nečesaného neviděli. Jak se to mohlo stát mi není jasné.

+2/−1
29.3.2017 21:33

P91e26t60r 45T96l13o63u82k82a62l 7594645782915

A ještě k bodu 5. Pokud tedy osoba kterou telefonující osoba nebyl p. Nečesaný, tak tam musel být dříve. Potom, ale nesedí výpověď kadeřnice kdy tam někdo vstoupil, nesedí výpověď paní s dítětem co byli posledním zákazníkem a kdy odešli, nesedí jeho příchod domů ani to, že ho nikdo nepotkal.

0/0
29.3.2017 21:46

P29e67t15r 76T77l27o51u50k91a75l 7674305502785

edit: kterou telefonující žena viděla nebyl p. Nečesaný...

0/0
29.3.2017 21:47

L14a67d27i76s81l84a16v 21L15a18k51e48r 2203229615846

Pane Tloukale, vezmu to po řadě:

1. Nesmyslem je Vaše tvrzení, že stopa (šlápota) v krvi není důkazem o Nečesaného nevině. Připomenu Vám, že soud by mohl Nečesaného odsoudit jedině při existenci důkazů o VINĚ. Nikdy však při pouhé neexistenci důkazů o nevině. Co je hlavní: Na jeho podrážkách žádná krev nebyla nalezena, i když pachatel své boty do krve otiskl. Takže Nečesaný tím pachatelem není. Jde o důkaz - v jeho prospěch.

Že oblečení mohlo být mezitím vypráno, je bezvýznamné. Jakmile se krev vsákne a zaschne, biologické stopy krve se pouhým vypráním neodstraní. Podívejte se občas na nějakou detektivku, bývá to tam popsáno, jak se svítí speciální lampou na stěnu či na koberec.

Zda jde o totéž oblečení -to si děláte srandu, to přece není argument. Je to vyšetřovatel a žalobce, kdo by byl povinen prokázat, že to oblečení neměl Nečesaný ten den na sobě. Žalobce nic takového neprokázal.

Ohledně DNA nemáte pravdu. Klidně můžeme provést vyšetřovací pokus: já Vás budu mlátit polenem, a Vy se mi budete zuřivě bránit, vždyť Vám půjde o život. Při tom budete určitě mít za nehty částečky z mé kůže, možná i nějaký vlas mi vytrhnete. Absolutní nedostatek JAKÉKOLIV stopy DNA z místa činu je důkazem, že Nečesaný není pachatelem. Dokonce ani na tom vypínači a kabelce se nic nenašlo.

Pokud jde o osoby, bylo zde svědectví sousedky odnaproti - viděla muže s krátkými vlasy v černé kožené bundě. Faktem je, že Nečesaný měl ten den dlouhé vlasy a šedý dlouhý kabát. O tom koho svědci viděli a zda je to pachatel - o tom nebudu spekulovat. Nejde o důkaz v neprospěch Nečesaného. Naopak, neznámý muž mohl být pachatelem, nebo to udělal ještě někdo jiný. Takže - osvobodit.

+3/0
29.3.2017 22:53
Foto

P31a72v80l68a 54Z98a42n55d76l14o89v34á 7954205650912

Pachové konzervy vozil týden v autě vyšetřující policista, ten samý, který se při identifikaci v nemocnici snažil poškozenou navést, aby označila Nečesaného jako pachatele, a když trvala na svém, že pachateli je podobnější jiná fotka, identifikaci ukončil s tím, že je paní unavená.

+8/−3
29.3.2017 20:07

P44e46t15r 10T77l53o52u72k83a77l 7294935632255

Kde jste vzala to, že pachovou stopu někdo vozil týden v aute?

+4/−1
29.3.2017 20:43

T42e29r76e20z17a 23H30a17j33k37o63v36a 5527852744490

R^

+1/0
29.3.2017 20:45

J29a70n 70M45i47t42l68e19n21e47r 4941618731893

Je možné, že ten pes ucítil v pachové konzervě pedigree. A tak se

rozštěkal. :-)

0/−1
29.3.2017 20:16

M82i10l35o98š 93H82o20t74o12v42ý 1637805195623

Nejde mi stále do hlavy, že když Nečesaný tvrdí, že se šel jenom ostříhat a když mu kadeřnice řekla, že zavírají, tak odešel, proč byla pachová stopa Nečesaného na její kabelce

+7/0
29.3.2017 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.