- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo "Lakatoše" "Harvestory" a jiné aparáty jsou pravým pokladem ,a požehnáním pro krásu lesa .
Tudle jsem jel okolo lesní správy a tam stály zástupy lidí chtivých tahání dřeva z lesa koňským spřežením.
Visela tam cedule, že správce lesů klidně prodá dřevo s velkou ztrátou, jen aby veřejnost měla radost, že tam nejezdí lesní stroje.
No až budete mít čas, tak se podívejte jak hluboko se na rozmáčeném terénu boří kůň a jak harvestor. Až kůň vytahá po stejné trase stejné množství dřeva jak harvestor, bude tam stejná břečka.
Šetrné přibližování koňmi bylo dáno tím, že se dřevo těžilo především v zimě, kdy sedláci neměli práci na polích.
Těžilo se méně, takže se pohyb rozptýlil.
Tím ale neříkám, že ty stroje nedělají v lese prasečárny - jenže moc skutečně šetrných technologií není - jedině snad lanovky.
Nu nebo, správce a majitele polních cest a cestních staveb. Nic nikde nevydrží věčně a bez údržby a oprav. To nakonec vidíme na běžných městských mostech a viaduktech, vždyt i ty jsou mnohem mladší než tyto mostky z 18-19. století, kdy po nich jezdily povozy žebřináků tažené konmi s úrodou. O lesní a zemědělskou techniku v těchto případech moc nejde, ty nakonec si při překonávání překážek opravdu nemusí vždy používat neudržované mostní přejezdy. Většinou si s potokem a říčkou poradí i hlubším brodem, ale to se nebude líbit zeleným eko. Tak co je lepší, udržba polních cest včetně s tím spojených staveb nebo "zdevastace " okolí. Ona totiž zemědělská a lesní technika k údržbě krajiny dnes neodmyslitelně patří. I když za volantem nemusí vždy být absik středo.....
Na fotce vsak neni zadny most, ale propustek.