Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Hradci se přiostřuje boj o alej roku, která má ustoupit kolejím

Zatímco podle hradecké radnice a železničářů bude muset kvůli dvoukolejce do Pardubic padnout polovina aleje Kaštanka, spolek za její záchranu neúspěšně navrhuje jiné trasy a upozorňuje, že bude tvrdě bojovat. Čas se přitom krátí, budování by mohlo začít už za rok a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B97a46a47l 86V88o48l33t21u23r36i 9691961234573

Nezlobte se na mne, ale kdyby se ta kolej posunula cca jeden až dva metry k té zahrádkářské kolonii, tak by měli za prvé napřímený oblouk a za druhé by se na ty stromy nemuselo vůbec sahat. To se zase chce někomu něco dělat složitě když to jde jednoduše.

+2/0
12.4.2017 12:29

7784140518365

Kdyby se ti aktivisté projeli vlakem do Pardubic, tak by zjistili, že po najetí na už opravený úsek vlak přestane skákat přes hrbolaté koleje a celá jízda je o polovinu tišší, takže pokud jim jde o hluk, měli by se zamyslet za co vlastně bojují. Vlaky jezdit nepřestanou, jen jim to kolem domů bude drncat čím dál víc. Dělat z pár nemocných jírovců u trati lázeňský park nejde. Mají příslib dodatečné zelené protihlukové zábrany a náhradní výsadbu stromů, tak nechápu co ještě po městu chtějí. On by to zase někdo moc chytrý postavil jinak a o to asi hlavně jde. To je to samé jako s opravou Milety.

+1/0
10.4.2017 23:57

J97i53ř73í 42E88r32b78e96n 1583594166527

Ach jo, tak znova.

Místní obyvatelé nebojují proti modernizaci samotné, ale protestují proti tomu, jaký "jediný možný způsob" modernizace té trati zvolila SŽDC a že oproti tento způsob posvětilo i město, ačkoliv původně slibovalo něco jiného.

Místní lidé prosazují odklon kolejiště dál od svých domů a zachování už současné plně funkční zelené bariéry, čímž se mimo jiné po mnoha desítkách let konečně narovná ten nesmyslný oblouk pod jižním zhlavím nádraží.

SŽDC prosazuje posun směrem k domům, tj. zachování či spíš vyostření oblouku, likvidaci poloviny současné zelené bariéry a výsadbu nové, která začne svou funkci plnit až za nějakých 15-20 let.

+1/−1
11.4.2017 8:55

F70i24l24i41p 11S57m24o64l95a 9667548781747

A nešlo by dát kolej na druhou stranu od té, co tam už je?

+2/0
10.4.2017 22:18

J95i62ř23í 49E12r15b65e67n 1153804366897

Šlo, kdyby se chtělo. Hlavně by se tím vyrovnal ten současný podivný oblouk...

+1/0
10.4.2017 22:23
Foto

T65o56m24á17š 91D88v72o15ř69á64k 1557812808562

Já nevím jak Vy, pane redaktore, ale já na fotografiích u článku žádné „kaštany“ nevidím, já tam vidím jen samé jírovce a tedy jírovcovou alej, opravte si, prosím, tuto svoji chybu v článku, děkuji.

+1/0
10.4.2017 21:36

L30u88k85á39š 41Č97i93p67e92r68a 4643568566544

Není tohle proti zásadám demokracie, kdy menšina ustoupí většině. Kvůli skupince pošuků, co chtějí zachránit pár stromů budou omezovat tisíce cestujících jedoucích mezi Pardubicemi a Hradcem.

+2/0
10.4.2017 21:12

J49i83ř64í 42E87r51b44e10n 1983574146767

Není ta skupinka pošuků náhodou složená z obyvatel přilehlého okolí? Víte, kdybych bydlel na místě a někdo do mě tlačil, že jedno jediné použitelné řešení je posunutí tratě do vnější části oblouku (!) a že je nutno vykácet půlku dosud bezproblémové zelené bariéry, tak bych se asi taky bránil. Obzvlášť kdybych viděl a věděl, že posunutí kolejiště na druhou stranu nepřinese škodu na zeleni vůbec žádnou a ještě naopak srovná dosavadní nelogický oblouk pod jižním zhlavím hlavního nádraží

Ale ono je asi jednodušší ty místní obyvatele hned odsoudit a nazvat je pošuky, aktivisty a zelenými teroristy, že?

+3/0
10.4.2017 22:04

L80u73k14á40š 17Č40i68p54e83r76a 4813748496374

Jo protože to dopadne jako s Havránkovou a bude se ta trať stavět o několik let déle. A to že si někdo koupí barák u kolejí, tak musí počítat s hlukem. To je jako koupit si barák u řeky. Taky musíte počítat s tím, že se vám může voda prohnat verandou.

0/0
10.4.2017 22:14

J94i97ř63í 55E51r44b42e28n 1643844106227

Moment, takže jako všichni mají sklapnout kufry a držet hubu jenom kvůli tomu, že se město rozhodlo pro jednu jedinou variantu a drží se jí zuby nehty?

Mimochodem s Havránkovou to bylo trochu jinak, tam na ni státní úředníci dělali cílené podrazy a několikrát byla výměna pozemků potvrzena, aby pak stát opět couvl a v médiích to vše hodil na ni...

+1/0
10.4.2017 22:17

J93i38ř22í 30E89r38b35e64n 1263304626617

Oprava: ne město, ale SŽDC. To město jenom během jednoho roku provedlo obrat o 180° a zbaběle couvlo kvůli dotacím, namísto aby podporovalo své obyvatele.

0/0
10.4.2017 22:28

M60a34r87t11i70n 72Š12r88á92m 6591566461464

Jinými slovy, aktivistický spolek má v rukávu vedle svých demagogií a výhrůžek ještě několik nástrojů pro obstrukce - až po variantu "Voda z Tetčic", že? Ale to není nic nového...

Nejhorší na tom všem je to, že alej (stará a především napadená klíněnkou) je zde pouze v roli navenek líbivého a mediálně zajímavého rukojmího, nicméně hlavním cílem tohoto spolku stovky místních, na něž je nabaleno pár jejich známých a několik aktivistů-notorických potížistů, je zabránit za každou cenu rekonstrukci a zdvoukolejnění této železniční trati a tuto celou přeložit raději do Kuklen... V článku mi poněkud chybí pohled druhé strany, těch tisíců každodenních cestujících na trase Hradec Králové - Pardubice a prostřednictvím železničního koridoru dále do celé republiky. Každý rozumně smýšlející člověk může podpořit realizaci projektu modernizace trati do Pardubic podpisem zde: https://www.petice24.com/zeleznice-hk-pce

+2/−1
10.4.2017 16:45

J53i15ř69í 43E62r18b28e40n 1943464396427

Sám píšete, že ten spolek tvoří stovky místních obyvatel. Tedy zjevně lidí, přímo dotčených navrhovanou podobou a způsobem zdvojkolejnění trati. No a právě tito lidí asi mají zatraceně velké právo se ozvat, když nikdo nechce poslouchat jejich argumenty, ne?

Chtěl bych vidět vás, až by někoho napadlo třeba natáhnout přes vaši zahradu dálniční přivaděč - a kdybyste měl námitky, tak by z vás udělali ekologistického pošuka, který brání pokroku a terorizuje tisíce obyvatel těšících se na novou silnici!

0/−1
10.4.2017 22:09

J63i86r53k49a 83B20l74a44h11i93č 9274561419562

Dráha nebo domy? Logicky zdvoukolejnění dává smysl, pouze, v celé délce.

Aleje je mi líto, ale to je tak vše.

Analogie toho, že si někdo koupí výhodně pozemek na vsi nebo u letiště a pak začne řvát že mu sousedi sekaj trávu o víkendu, nebo, že lítaj letadla na letiště.

+2/−2
10.4.2017 15:13

J91i82ř20í 28E43r81b75e82n 1453334656307

Vaše analogie pokulhává na obě nohy. Spolek není proti zdvojkolejnění jako takovému, ale je proti tomu, že město jako jedinou variantu prosazuje přesazení kolejiště do vnějšího oblouku (blíž k zástavbě) a vykácení poloviny stromů, ačkoliv posun opačným směrem (do polí a zahrad) by neuškodil nikomu.

0/0
10.4.2017 22:15

J62i21r43k31a 65B87l57a68h17i85č 9584491199482

neuškodil nikomu, jen by se to celé zdrželo a v podstatě zastavilo ... R^

a možná by se stalo i to, že by po té době ty stromy padly stářím ...

great!

0/0
11.4.2017 20:39

J80i11ř45í 58E86r22b12e16n 1263454306767

A čí je to vina, že SŽDC léta nehla prstem a teď honem rychle potřebuje utratit peníze kvůli dotacím, takže jde cestou nejjednoduššího tlaku - vykácet půl aleje a koleje šoupnout skoro před baráky? Uvědomujete si, že ta nová poloha koleje bude na tom místě zakonzervovaná na nějakých 40-50 let?

Copak jim snad někdo v uplynulých patnácti, dvaceti, čtyřiceti letech bránil v tom, aby udělali pořádný projekt na narovnání tratě a její nepřibližování k zástavbě? A že najednou je jediným správným řešitelem a posuzovatelem v jedné osobě pouze SUDOP, zatímco místní lidi jsou v rozhodování vytěsňováni?

0/0
11.4.2017 22:00

Š12t57ě65p79á50n 29D83o62l57e63ž10a79l 3382391988715

Kolik let budou mít ty stromy životnost? Dalších 20, 30? Potom se skácí a vysadí nové. Tak se to udělá o pár let dříve..přeci kvůli tomu nezablokuju výstavbu

+4/0
10.4.2017 15:07

J48o16s34e70f 18H94l11i74n46o85m45a52z 3280564933978

Už aby to bylo dole.

+2/0
10.4.2017 13:53

K10l88á85r10a 12B36u44r38i64a55n90o27v10á 3657300571234

vždyť je tam hned nádraží a určitě v zastavěné oblasti, jako je tato, nemůžu křížící se vlaky jet 160 km/h...navíc zrovna na této trati vůbec nevidím důvod, proč by takovou rychlostí měly vůbec jezdit, než se rozjedou, budou v další zastávce...za mě zbytečná dvojkolejka v tomto prostoru!

navíc tam vlaky jezdí každou chvilku...stačilo by úplně, kdyby přidali vagón, kde je to potřeba a ne je ubírali, jako tomu tak bylo a možná ještě je při ranním spoji z Liberce - přijede 5 vagónů a tři odpojí a pak se diví, že se lidi vztekají...to dvě koleje fakt neřeší ;-D

+2/−2
10.4.2017 13:48

R39a66d20e21k 59N67o16v55o90t42n63ý 5838412446105

Vy budete expertka na organizaci vlakové dopravy, to se hned pozná. Studovala jste v Žilině?

+2/0
10.4.2017 14:19

H68a12n78a 49U53l97r68y22c70h94o15v62á 9130823738808

Tak ona ta dvoukolejka měla být už dávno, je potřeba. Ale je blbost to zdůvodňovat rychlostí 160 km/h. , kterou tam stejně vlaky jezdit nebudou.

A těch kaštanů je škoda, taková nádherná alej.

+2/0
10.4.2017 14:27

M65i87r38o87s88l83a86v 50V30l78a53s21á93k 4808530333212

A co takhle koňka, nebylo by to lepší, madame?

+1/−1
10.4.2017 15:05

J89i57ř97í 85E80r13b24e70n 1543494256547

Něco se mi nezdá...

1) Ať koukám jak koukám, tak ty jírovce jsou na vnější straně oblouku, tudíž spolkem navrhované posunutí drážního tělesa na západ by tomu jenom prospělo. Tím směrem jsou totiž jenom okraje zahrad nebo polí, zatímco hned za alejí jsou domy.

2) Fakt má těmito místy svištět vlak až 160 km/h? Kousek od zástavby?

3) Fakt se má zrušit přejezd na křižovatce Kuklenská/Poděbradova a vybudovat místo něj pouze křížení pro pěší a cyklisty? Kudy se tedy lidi z Pražského předměstí dostanou na východ? Jenom kolem Hornbachu?

0/0
10.4.2017 13:19

J14a12n 72Č26e60k96a94l 7129555204844

Není nad to, když se botanik snaží rozhodovat o železniční dopravě...

+6/−1
10.4.2017 12:27

J25i37ř28í 73E54r57b27e88n 1503804506237

Nebo nad to, když se technik a politik cítí jedinými povolanými ve věci rozhodování o vzrostlé zeleni... Jírovec roste velmi pomalu, ale zlikvidovat ho lze za pár hodin.

+2/0
10.4.2017 13:20

M34i75r93o83s83l23a27v 44V44l70a95s26á75k 4798930423822

Jírovec maďal stejně není původní zdejší strom a pokud je starý, ztrouchniví a je nebezpečný z hlediska odlomu tlustých větví. Ale vykládejte to sluníčkářům...

+6/−1
10.4.2017 11:52

P57e31t65r 78K72o81r58b62e38l 9696227360592

Hlavně, že se tam jednou bude zdvojkolejňovat se vědělo už když se ty stromy sázely.

0/0
10.4.2017 12:43

J73i72ř63í 88E47r50b66e22n 1213884376757

A bylo tehdy taky řečeno, kterým směrem se bude zdvojkolejňovat?

Ty stromy se sázely hlavně proto, aby odstínily hluk od dráhy směrem k domům v Opatovické...

+2/0
10.4.2017 13:22

P50a53v41e12l 97Ř73a63p84e15k 7912596849435

Ta trať je potřeba, i kvůli tomu, aby se snížil počet aut.

Kdyby všichni tihle zelení teroristi namísto nesmyslných obstrukcí investovali své úsilí do výsadby nových stromů, udělali by 10x líp. Ale oni to nedělají kvůli ekologii, oni to dělají právě pro ty obstrukce.

+10/−2
10.4.2017 11:13

J61a92r45o31s54l53a15v 18H83a96m32á61č86e42k 6523746698462

Proč myslíte, že se sníží množství aut? Ty vlaky tam jezdí v cca půlhodinových intervalech už dávno. Teoretické zkrácení jízdní doby o 2 minuty? Samozřejmě, že jde hlavně o utracení "unijních" peněz za každou cenu. A alternativní trasy se nehledají, protože na to není čas?! Život těch lidí to ale ovlivní na desítky let...

Zdvojkolejnění pražské trati se chystá do pěti let proč to neřešit komplexně?

+1/0
10.4.2017 11:55

J41a37n 13V32a38l26o60u40c94h 6582507538800

Protože dvoukolejka znamená, že každý zásek se kvůli křižovaní srovnává i hodiny, umožní třeba interval 15 minut apod. A pokud jsou zasekané silnice, bude to plnohodnotná alternativa. Rozumní ji využijí (tak jako vzrostl počet příměstkých jízd do Prahy či Brna, tady se dá navíc očekávat obousměrné využití, ne ráno 90% tam a odpoledne 90% zpátky), blbci nechť si postojí v kolonách.

+7/0
10.4.2017 12:07

J23a77r54o85s56l30a90v 65H44a32m66á65č56e18k 6493216418202

Ten rozbor by mne právě zajímal...Jaký přínos lze na tom cca 6km úseku s traťovou rychlostí 160km/hod. HK - Opatovice očekávat a to i při tom nereálném 15 minutovém taktu?

Vlakem jezdím často a velmi rád, ale zrovna tady bych na to nahlížel i jiným pohledem než za každou cenu utratit ty "cizí" peníze...

A neposouvá se to od té obydlené zony vlastně jenom proto aby se stihla ta dotace!

0/0
10.4.2017 22:22

J19i44ř55í 27E57r40b38e63n 1283704236577

Přesně tak, je to i v článku.

Léta se na to kašlalo, teď najednou SŽDC potřebuje fofrem proinvestovat dotační nárok a tak to tlačí pro ně nejjednodušší cestou: nač vykupovat pár metrů zahrad a polí, když můžeme vykácet alej a posunout kolejiště blíž k obydleným domům. A když budou místní protestovat proti hluku, postavíme jim tam třímetrovou betonovou stěnu.

0/0
10.4.2017 22:26

J55i66ř39í 25E19r83b41e56n 1943544786797

Jinak 15minutový takt mezi Koněpůlkami a Vsí u Pardubic není nic nereálného, samozřejmě po plném zdvojkolejnění trati.

0/0
10.4.2017 22:32

P96e14t45r 65K81o18r20b29e62l 9476407180352

Ty dvě minuty to je takové to oblíbené vytržení z kontextu. Ano jeden vlak pojede o dvě minuty rychleji, ale na to, že v případě potřeby pak půjde takt zahustit a že se nebudou jako na jednokolejce přenášet případná zpoždění do protisměru jste nějak pozapomněl.

+4/0
10.4.2017 12:43

J94i30ř23í 56E92r11b29e51n 1853764106357

Ještě je tu možnost, že spolek Kaštanka nereprezentuje zelené ekoteroristy, ale lidi v bydlící v Opatovické ulici... a těm alej před okny možná vyhovuje, ne? Ale asi se mýlím :-)

+4/0
10.4.2017 13:24

P40e98t65r 78K84o24r64b65e74l 9306537940712

Dneska má spousta lidí svět zjednodušený na "ekoteroristy" a "sluníčkáře".

+1/0
10.4.2017 16:40

M81i20c59h93a94l 17S36t30e89b23l62o 5279101124527

Zelený teror...nic jinéhoRv;-€;-O

Pár stromů...o kousek dál se jich vysází 10x tolik.

+11/−1
10.4.2017 11:07

J58a38n 20H37a45l40a50x18a 8548500774337

Jeden Michal Stéblo. Běhen)m dne se takových narodí desítky....

+1/−1
11.4.2017 14:14

J75a52r59o74s75l28a83v 20J90o69n57á90š 4688734142505

To je teda argument! Nejste náhodou bojovník za práva rostlin? A co tomu říkají bojovníci za práva půdních horizontů?

0/0
13.4.2017 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.