Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Hradci se přiostřuje boj o alej roku, která má ustoupit kolejím

Zatímco podle hradecké radnice a železničářů bude muset kvůli dvoukolejce do Pardubic padnout polovina aleje Kaštanka, spolek za její záchranu neúspěšně navrhuje jiné trasy a upozorňuje, že bude tvrdě bojovat. Čas se přitom krátí, budování by mohlo začít už za rok a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B66a63a45l 85V16o36l88t69u17r64i 9151461594633

Nezlobte se na mne, ale kdyby se ta kolej posunula cca jeden až dva metry k té zahrádkářské kolonii, tak by měli za prvé napřímený oblouk a za druhé by se na ty stromy nemuselo vůbec sahat. To se zase chce někomu něco dělat složitě když to jde jednoduše.

+2/0
12.4.2017 12:29

7304750428175

Kdyby se ti aktivisté projeli vlakem do Pardubic, tak by zjistili, že po najetí na už opravený úsek vlak přestane skákat přes hrbolaté koleje a celá jízda je o polovinu tišší, takže pokud jim jde o hluk, měli by se zamyslet za co vlastně bojují. Vlaky jezdit nepřestanou, jen jim to kolem domů bude drncat čím dál víc. Dělat z pár nemocných jírovců u trati lázeňský park nejde. Mají příslib dodatečné zelené protihlukové zábrany a náhradní výsadbu stromů, tak nechápu co ještě po městu chtějí. On by to zase někdo moc chytrý postavil jinak a o to asi hlavně jde. To je to samé jako s opravou Milety.

+1/0
10.4.2017 23:57

J55i45ř27í 13E23r27b45e69n 1803254636947

Ach jo, tak znova.

Místní obyvatelé nebojují proti modernizaci samotné, ale protestují proti tomu, jaký "jediný možný způsob" modernizace té trati zvolila SŽDC a že oproti tento způsob posvětilo i město, ačkoliv původně slibovalo něco jiného.

Místní lidé prosazují odklon kolejiště dál od svých domů a zachování už současné plně funkční zelené bariéry, čímž se mimo jiné po mnoha desítkách let konečně narovná ten nesmyslný oblouk pod jižním zhlavím nádraží.

SŽDC prosazuje posun směrem k domům, tj. zachování či spíš vyostření oblouku, likvidaci poloviny současné zelené bariéry a výsadbu nové, která začne svou funkci plnit až za nějakých 15-20 let.

+1/−1
11.4.2017 8:55

F68i53l73i88p 28S52m25o27l71a 9887328161177

A nešlo by dát kolej na druhou stranu od té, co tam už je?

+2/0
10.4.2017 22:18

J31i83ř20í 68E85r91b47e65n 1163764356107

Šlo, kdyby se chtělo. Hlavně by se tím vyrovnal ten současný podivný oblouk...

+1/0
10.4.2017 22:23
Foto

T63o50m27á49š 45D55v72o16ř22á94k 1607712708442

Já nevím jak Vy, pane redaktore, ale já na fotografiích u článku žádné „kaštany“ nevidím, já tam vidím jen samé jírovce a tedy jírovcovou alej, opravte si, prosím, tuto svoji chybu v článku, děkuji.

+1/0
10.4.2017 21:36

L77u60k25á44š 65Č23i21p95e90r43a 4343118946324

Není tohle proti zásadám demokracie, kdy menšina ustoupí většině. Kvůli skupince pošuků, co chtějí zachránit pár stromů budou omezovat tisíce cestujících jedoucích mezi Pardubicemi a Hradcem.

+2/0
10.4.2017 21:12

J25i38ř62í 76E48r87b64e11n 1963764356437

Není ta skupinka pošuků náhodou složená z obyvatel přilehlého okolí? Víte, kdybych bydlel na místě a někdo do mě tlačil, že jedno jediné použitelné řešení je posunutí tratě do vnější části oblouku (!) a že je nutno vykácet půlku dosud bezproblémové zelené bariéry, tak bych se asi taky bránil. Obzvlášť kdybych viděl a věděl, že posunutí kolejiště na druhou stranu nepřinese škodu na zeleni vůbec žádnou a ještě naopak srovná dosavadní nelogický oblouk pod jižním zhlavím hlavního nádraží

Ale ono je asi jednodušší ty místní obyvatele hned odsoudit a nazvat je pošuky, aktivisty a zelenými teroristy, že?

+3/0
10.4.2017 22:04

L58u10k94á35š 33Č48i97p50e24r86a 4503708206214

Jo protože to dopadne jako s Havránkovou a bude se ta trať stavět o několik let déle. A to že si někdo koupí barák u kolejí, tak musí počítat s hlukem. To je jako koupit si barák u řeky. Taky musíte počítat s tím, že se vám může voda prohnat verandou.

0/0
10.4.2017 22:14

J88i67ř58í 83E25r44b60e49n 1893824426837

Moment, takže jako všichni mají sklapnout kufry a držet hubu jenom kvůli tomu, že se město rozhodlo pro jednu jedinou variantu a drží se jí zuby nehty?

Mimochodem s Havránkovou to bylo trochu jinak, tam na ni státní úředníci dělali cílené podrazy a několikrát byla výměna pozemků potvrzena, aby pak stát opět couvl a v médiích to vše hodil na ni...

+1/0
10.4.2017 22:17

J33i81ř79í 76E63r47b18e32n 1643204116657

Oprava: ne město, ale SŽDC. To město jenom během jednoho roku provedlo obrat o 180° a zbaběle couvlo kvůli dotacím, namísto aby podporovalo své obyvatele.

0/0
10.4.2017 22:28

M19a85r12t53i18n 38Š86r91á66m 6361986961514

Jinými slovy, aktivistický spolek má v rukávu vedle svých demagogií a výhrůžek ještě několik nástrojů pro obstrukce - až po variantu "Voda z Tetčic", že? Ale to není nic nového...

Nejhorší na tom všem je to, že alej (stará a především napadená klíněnkou) je zde pouze v roli navenek líbivého a mediálně zajímavého rukojmího, nicméně hlavním cílem tohoto spolku stovky místních, na něž je nabaleno pár jejich známých a několik aktivistů-notorických potížistů, je zabránit za každou cenu rekonstrukci a zdvoukolejnění této železniční trati a tuto celou přeložit raději do Kuklen... V článku mi poněkud chybí pohled druhé strany, těch tisíců každodenních cestujících na trase Hradec Králové - Pardubice a prostřednictvím železničního koridoru dále do celé republiky. Každý rozumně smýšlející člověk může podpořit realizaci projektu modernizace trati do Pardubic podpisem zde: https://www.petice24.com/zeleznice-hk-pce

+2/−1
10.4.2017 16:45

J22i60ř89í 82E18r19b21e92n 1493244256697

Sám píšete, že ten spolek tvoří stovky místních obyvatel. Tedy zjevně lidí, přímo dotčených navrhovanou podobou a způsobem zdvojkolejnění trati. No a právě tito lidí asi mají zatraceně velké právo se ozvat, když nikdo nechce poslouchat jejich argumenty, ne?

Chtěl bych vidět vás, až by někoho napadlo třeba natáhnout přes vaši zahradu dálniční přivaděč - a kdybyste měl námitky, tak by z vás udělali ekologistického pošuka, který brání pokroku a terorizuje tisíce obyvatel těšících se na novou silnici!

0/−1
10.4.2017 22:09

J46i33r12k62a 87B56l77a65h92i73č 9394421169402

Dráha nebo domy? Logicky zdvoukolejnění dává smysl, pouze, v celé délce.

Aleje je mi líto, ale to je tak vše.

Analogie toho, že si někdo koupí výhodně pozemek na vsi nebo u letiště a pak začne řvát že mu sousedi sekaj trávu o víkendu, nebo, že lítaj letadla na letiště.

+2/−2
10.4.2017 15:13

J61i94ř50í 26E95r82b82e34n 1503854276487

Vaše analogie pokulhává na obě nohy. Spolek není proti zdvojkolejnění jako takovému, ale je proti tomu, že město jako jedinou variantu prosazuje přesazení kolejiště do vnějšího oblouku (blíž k zástavbě) a vykácení poloviny stromů, ačkoliv posun opačným směrem (do polí a zahrad) by neuškodil nikomu.

0/0
10.4.2017 22:15

J55i10r88k72a 69B70l85a82h71i14č 9844391779792

neuškodil nikomu, jen by se to celé zdrželo a v podstatě zastavilo ... R^

a možná by se stalo i to, že by po té době ty stromy padly stářím ...

great!

0/0
11.4.2017 20:39

J30i40ř57í 47E31r57b75e76n 1573254526327

A čí je to vina, že SŽDC léta nehla prstem a teď honem rychle potřebuje utratit peníze kvůli dotacím, takže jde cestou nejjednoduššího tlaku - vykácet půl aleje a koleje šoupnout skoro před baráky? Uvědomujete si, že ta nová poloha koleje bude na tom místě zakonzervovaná na nějakých 40-50 let?

Copak jim snad někdo v uplynulých patnácti, dvaceti, čtyřiceti letech bránil v tom, aby udělali pořádný projekt na narovnání tratě a její nepřibližování k zástavbě? A že najednou je jediným správným řešitelem a posuzovatelem v jedné osobě pouze SUDOP, zatímco místní lidi jsou v rozhodování vytěsňováni?

0/0
11.4.2017 22:00

Š28t42ě86p22á81n 25D44o48l10e76ž76a30l 3132681558325

Kolik let budou mít ty stromy životnost? Dalších 20, 30? Potom se skácí a vysadí nové. Tak se to udělá o pár let dříve..přeci kvůli tomu nezablokuju výstavbu

+4/0
10.4.2017 15:07

J68o56s20e21f 48H25l62i51n75o13m64a68z 3710784523738

Už aby to bylo dole.

+2/0
10.4.2017 13:53

K29l47á51r53a 95B58u32r68i93a39n79o52v63á 3377430611124

vždyť je tam hned nádraží a určitě v zastavěné oblasti, jako je tato, nemůžu křížící se vlaky jet 160 km/h...navíc zrovna na této trati vůbec nevidím důvod, proč by takovou rychlostí měly vůbec jezdit, než se rozjedou, budou v další zastávce...za mě zbytečná dvojkolejka v tomto prostoru!

navíc tam vlaky jezdí každou chvilku...stačilo by úplně, kdyby přidali vagón, kde je to potřeba a ne je ubírali, jako tomu tak bylo a možná ještě je při ranním spoji z Liberce - přijede 5 vagónů a tři odpojí a pak se diví, že se lidi vztekají...to dvě koleje fakt neřeší ;-D

+2/−2
10.4.2017 13:48

R53a17d10e15k 41N83o12v79o44t45n78ý 5598742756315

Vy budete expertka na organizaci vlakové dopravy, to se hned pozná. Studovala jste v Žilině?

+2/0
10.4.2017 14:19

H34a13n10a 65U26l11r36y20c34h50o26v19á 9450193878488

Tak ona ta dvoukolejka měla být už dávno, je potřeba. Ale je blbost to zdůvodňovat rychlostí 160 km/h. , kterou tam stejně vlaky jezdit nebudou.

A těch kaštanů je škoda, taková nádherná alej.

+2/0
10.4.2017 14:27

M68i13r66o28s70l51a68v 87V63l49a73s60á23k 4528190283622

A co takhle koňka, nebylo by to lepší, madame?

+1/−1
10.4.2017 15:05

J57i27ř60í 36E77r45b10e27n 1963754636247

Něco se mi nezdá...

1) Ať koukám jak koukám, tak ty jírovce jsou na vnější straně oblouku, tudíž spolkem navrhované posunutí drážního tělesa na západ by tomu jenom prospělo. Tím směrem jsou totiž jenom okraje zahrad nebo polí, zatímco hned za alejí jsou domy.

2) Fakt má těmito místy svištět vlak až 160 km/h? Kousek od zástavby?

3) Fakt se má zrušit přejezd na křižovatce Kuklenská/Poděbradova a vybudovat místo něj pouze křížení pro pěší a cyklisty? Kudy se tedy lidi z Pražského předměstí dostanou na východ? Jenom kolem Hornbachu?

0/0
10.4.2017 13:19

J73a65n 69Č55e96k19a56l 7189575604824

Není nad to, když se botanik snaží rozhodovat o železniční dopravě...

+6/−1
10.4.2017 12:27

J43i21ř11í 76E37r74b96e80n 1413964556877

Nebo nad to, když se technik a politik cítí jedinými povolanými ve věci rozhodování o vzrostlé zeleni... Jírovec roste velmi pomalu, ale zlikvidovat ho lze za pár hodin.

+2/0
10.4.2017 13:20

M90i37r21o90s66l65a11v 72V74l14a73s88á82k 4148150253432

Jírovec maďal stejně není původní zdejší strom a pokud je starý, ztrouchniví a je nebezpečný z hlediska odlomu tlustých větví. Ale vykládejte to sluníčkářům...

+6/−1
10.4.2017 11:52

P61e20t15r 96K44o26r24b75e67l 9726527100932

Hlavně, že se tam jednou bude zdvojkolejňovat se vědělo už když se ty stromy sázely.

0/0
10.4.2017 12:43

J32i26ř27í 77E77r28b84e27n 1883514566867

A bylo tehdy taky řečeno, kterým směrem se bude zdvojkolejňovat?

Ty stromy se sázely hlavně proto, aby odstínily hluk od dráhy směrem k domům v Opatovické...

+2/0
10.4.2017 13:22

P17a39v47e21l 92Ř33a69p80e47k 7782866509895

Ta trať je potřeba, i kvůli tomu, aby se snížil počet aut.

Kdyby všichni tihle zelení teroristi namísto nesmyslných obstrukcí investovali své úsilí do výsadby nových stromů, udělali by 10x líp. Ale oni to nedělají kvůli ekologii, oni to dělají právě pro ty obstrukce.

+10/−2
10.4.2017 11:13

J56a21r96o25s98l92a57v 72H80a80m56á70č14e35k 6863406268712

Proč myslíte, že se sníží množství aut? Ty vlaky tam jezdí v cca půlhodinových intervalech už dávno. Teoretické zkrácení jízdní doby o 2 minuty? Samozřejmě, že jde hlavně o utracení "unijních" peněz za každou cenu. A alternativní trasy se nehledají, protože na to není čas?! Život těch lidí to ale ovlivní na desítky let...

Zdvojkolejnění pražské trati se chystá do pěti let proč to neřešit komplexně?

+1/0
10.4.2017 11:55

J68a58n 20V36a85l76o63u74c49h 6822287568530

Protože dvoukolejka znamená, že každý zásek se kvůli křižovaní srovnává i hodiny, umožní třeba interval 15 minut apod. A pokud jsou zasekané silnice, bude to plnohodnotná alternativa. Rozumní ji využijí (tak jako vzrostl počet příměstkých jízd do Prahy či Brna, tady se dá navíc očekávat obousměrné využití, ne ráno 90% tam a odpoledne 90% zpátky), blbci nechť si postojí v kolonách.

+7/0
10.4.2017 12:07

J39a76r87o31s16l86a12v 89H58a97m23á36č58e89k 6493886968822

Ten rozbor by mne právě zajímal...Jaký přínos lze na tom cca 6km úseku s traťovou rychlostí 160km/hod. HK - Opatovice očekávat a to i při tom nereálném 15 minutovém taktu?

Vlakem jezdím často a velmi rád, ale zrovna tady bych na to nahlížel i jiným pohledem než za každou cenu utratit ty "cizí" peníze...

A neposouvá se to od té obydlené zony vlastně jenom proto aby se stihla ta dotace!

0/0
10.4.2017 22:22

J49i31ř16í 28E91r79b30e35n 1303604336527

Přesně tak, je to i v článku.

Léta se na to kašlalo, teď najednou SŽDC potřebuje fofrem proinvestovat dotační nárok a tak to tlačí pro ně nejjednodušší cestou: nač vykupovat pár metrů zahrad a polí, když můžeme vykácet alej a posunout kolejiště blíž k obydleným domům. A když budou místní protestovat proti hluku, postavíme jim tam třímetrovou betonovou stěnu.

0/0
10.4.2017 22:26

J74i53ř34í 37E27r93b26e14n 1793524236817

Jinak 15minutový takt mezi Koněpůlkami a Vsí u Pardubic není nic nereálného, samozřejmě po plném zdvojkolejnění trati.

0/0
10.4.2017 22:32

P19e59t95r 10K37o85r23b84e51l 9986787340462

Ty dvě minuty to je takové to oblíbené vytržení z kontextu. Ano jeden vlak pojede o dvě minuty rychleji, ale na to, že v případě potřeby pak půjde takt zahustit a že se nebudou jako na jednokolejce přenášet případná zpoždění do protisměru jste nějak pozapomněl.

+4/0
10.4.2017 12:43

J20i83ř18í 11E80r66b50e65n 1153324686117

Ještě je tu možnost, že spolek Kaštanka nereprezentuje zelené ekoteroristy, ale lidi v bydlící v Opatovické ulici... a těm alej před okny možná vyhovuje, ne? Ale asi se mýlím :-)

+4/0
10.4.2017 13:24

P30e71t55r 72K92o12r96b17e34l 9186417820292

Dneska má spousta lidí svět zjednodušený na "ekoteroristy" a "sluníčkáře".

+1/0
10.4.2017 16:40

M97i43c46h48a11l 75S74t98e89b16l19o 5189131984857

Zelený teror...nic jinéhoRv;-€;-O

Pár stromů...o kousek dál se jich vysází 10x tolik.

+11/−1
10.4.2017 11:07

J71a25n 14H37a37l97a16x23a 8678220574967

Jeden Michal Stéblo. Běhen)m dne se takových narodí desítky....

+1/−1
11.4.2017 14:14

J80a27r22o12s52l34a80v 82J32o13n27á13š 4568934122395

To je teda argument! Nejste náhodou bojovník za práva rostlin? A co tomu říkají bojovníci za práva půdních horizontů?

0/0
13.4.2017 17:18







Najdete na iDNES.cz