Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Případ křižovatky Mileta se stěhuje. Zase zahlcenému úřadu v Hořicích

Úředníci stavebního úřadu v Hořicích budou řešit už druhou kauzu královéhradeckých staveb. Kvůli systémové podjatosti dostali na starost kromě rekonstrukce Velkého náměstí i případ křižovatky Mileta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e87t36r 23C39h74ý85l44e15k 8788395334563

rozhodně je super, že o stavu dopravy v HK rozhodují v Hořicích.

zároveň si nemyslím, že R35 směr do V.Mýta vyřeší stav na Miletě. Protože díky nové výstavbě ve třebši a ve vysoké se ty auta do centra nebo alespoň přes miletu dostat musí - případně přes benešovku a následně přes kruhák u toyoty.

0/0
15.8.2017 13:56

F65r79a56n84t29i85š64e41k 71K76u33l19d76a41n 5616357804874

Pan Dohnal Vám to vysvětlí, jako to vysvětlil mě ( viz diskuze na idnes ohledně dopravy v KH kraji, případně ohledně výstavby Kauflandu a křižovatky Mileta ) . Pro něj ( a dopravní inženýry, kterými se rád ohání ) je dnešní den status Quo, tedy ode dneška už nebudou přibývat auta a až se ( za dle jeho předpokladu v jiné diskusi za 10 - 15 let ) otevře D 35, auta z druhého silničního okruhu zmizí. Výhodu má v tom, že on nebo snad tlupa zvaná KOS nenesou žádné důsledky svého jednání. Bohužel.

0/0
15.8.2017 14:20
Foto

A16l34e28š 53D31o31h42n23a45l 1275499611458

Víte, pane Kudlane, já jsem si všiml, že máte obdivuhodný talent přehlížet konkrétní fakta, na kterých se shodne ŘSD, magistrát a dokonce i KOS a stále si jedete tu svou. Dopravní inženýři, kteří ty modeli dělali, jsou hloupí a měli se vás jít zeptat. Nikde jsem nepsal, že nikde nestoupne provoz. Směšujete různé věci. Za prvé je, že by se podíl IAD na tzv. modal splitu měl snižovat a za druhé samozřejmě, když někde postavíte větší obchod nebo sídliště, tak tam dopravu natáhnete. Dopravu ale musíte vnímat jako celek, usměrňovat ji, zbytečně ji ani nevyvolávat. Konkrétně pro Hradec je ale důležité zklidnit malý okruh, stabilizovat radiály a velký okruh. Gočárův okruh bude vždy významně zatížený, je to logický distributor dopravy stotísícového města.

Pane Chýlku, s tím co píšete se samozřejmě počítá, ale větší problém než přímo na Miletě na okruhu to udělá s novým křížením před záchrankou. V současné době k Miletě směrem od Vysoké přijede cca 11 tisíc aut. Ta křižovatka, kterou mi prosazujeme (je to jedna z variant, o které se uvažovalo, ale město to zazdilo) je propočítána tak, aby zvládla skoro trojnásobnou zátěž než je dnes! Počítá se s tím Kauflandem, rozvinutí myšlenky tzv. třebešské radiály a samozřejmě připojení Benešovy třídy.

0/0
15.8.2017 21:13

F69r43a94n93t57i97š66e70k 12K92u21l62d20a12n 5136627434344

No vždyť jsem to psal. Pan Dohnal nám to vysvětlil. Jako vždy všude a se vším. Hlavně že nemá žádnou zodpovědnost za své činy.

0/0
17.8.2017 15:41
Foto

A18l33e90š 32D98o37h21n58a34l 1515159491468

Počkejte, víte, že magistrát vydal PROTIZÁKONNOU změnu územního rozhodnutí? A víte, že lidé, kteři na to dali razítky, tak na tom úřadě stále jsou? A víte, že člověk, který za to nese politickou zodpovědnost, tak místo toho, aby řešil, jak příště zabránit protizákonnostem, tak uráží lidi, kteří na to upozornili? A víte, že vy mu děláte toho pověstného užitečného - vyvíteco - ?

Nevysvětlil jsem vám to, vy jste totiž imunní vůči faktům a urážít odborníky kteří zpracovávali posudky. Ani jste ten posudek nečetl, smetl jste ho opakovaně ze stolů, že to víte líp.

0/0
17.8.2017 19:16

F91r19a40n63t75i80š46e13k 37K24u26l14d40a17n 5896207284394

Pane Dohnale! Já jsem žádné odborníky neurážel. Když napíšu že aut bude přibývat, to je prostě pravda. Vy zde problém popisujete tak, že ode dneška auta přibývat nebudou. Za další operujete tím, že po otevření D 35 auta ubydou. To otevření sám odhadujete na 10 až 15 let. Já to vidím na dýl, protože pokud spolky a sdružení jako je ten co zde prezentujete bude mít nadále možnost do všeho kecat a zdržovat ( budete se divit, tohle to mi vůbec nevadí, ba naopak, mě na tom vadí to že za to nemáte žádnou zodpovědnost, viz vyjádření představitelů Dětí země, my se odvoláváme vždy, všude a ke všemu, protože můžeme ). Ale vůbec zde nepíšete co bude mezi tím. Já tvrdím že ucpaný Hradec a mě to vadí. Vám třeba ne, protože pokud není po vašem, tak prostě jenom škodíte a škodíte.

Navíc jsem se dozvěděl, že pifku na Vás mají i fotbaloví příznivci. Díky Vám snad že se úspěšně oddálila stavba nového stadionu a začne se stavět až snad letos.. Když vezmu to, že Pelta na něj slíbil nějaké peníze , než mu přišli na ty jeho kšefty , a teď žádné dotace pravděpodobně nebudou, s čímž se město už dle vyjádření že ho bude stavět ve vlastní režii smířilo. Tak se Vás ptám. Díky více méně Vám město tedy dotace nedostalo, vy je zaplatíte ze svého? nebo je vezmete z pokladny toho vašeho sdružení. Město musí vynaložit ze svého rozpočtu více peněz právě a jenom díky Vám a tomu vašemu spolku. To je totiž ta zodpovědnost, kterou Vy a vám podobné tlupy ( zatím ) nemají. A to mě na tom a hlavně na Vás a vám podobným spolkům vadí. Pokud není po vašem, tak bez jakékoli zodpovědnosti za své činy škodíte a škodíte. S každým dopravním problémem to jenom dokazujete

0/0
19.8.2017 8:51
Foto

A59l12e92š 40D37o54h46n43a66l 1815989721248

1) Je vidět, jak vůbec nečtete, co píšu. O D35 tvrdím, že bude stát v roce 2021 - 2023.

2) Nikde nepíšu, že už aut už nikde a nikde nebude přibývat. Pokud ale z Hradce za 10-15 zmizí velká část tranzitu (dobudována D35, severní tangenta, jižní spojka po Hradubickou a jižní propojení bude alespoň v dohledu) tak se na celém území města doprava významně promění. D35 za těch cca 5 let konkrétně pomůže jižní části II. okruhu.

3) Zkušenosti z x měst (teď se k nim přidává i Brno) je taková, že se daří podíl automobilové dopravy snižovat a nahrazovat ji MHD, obyčejnou chůzí nebo kolem. Tak proč ne v Hradci!? Je to obří soubor opatrní územního plánování, dopravní politiky.

4) Samozřejmě, když například v Temešváru (příklad rozvojového území) dovolíte novou bytovou výstavbu, tak tam natáhnete dopravu. Teprve když ale na jeho konci dovolíte postavit velký nakupak, který natáhne lidí i z druhé strany města, podkopete tratě, aby doprava jeho středem a ne po budoucí j. spojce, tak se stane, to co popisujete, že vlastně doprava dál a dál stoupá.

0/0
20.8.2017 8:17
Foto

A64l61e56š 28D52o78h48n37a80l 1955309801198

A co se týče stadionu, máte to kompletně popletené, ale do urážek se

hrnete. Krásný.

1) KOS dlouhodobě bojoval proti spojenectví fotbalového stadionu s

obřím nákupním centrem, když z toho několik developerů OC vycouvalo a

město ho začalo chtít stavět samo, nepodnikli jsme proti stadionu

jeden, jediný krok. Do územního řízení jsme se dokonce ani

nepřihlásili! Veškerá zdržení jdou na vrub města. Zaplatí je Fink,

Vedlich a další z vlastní kapsy, jak rád vyhlašujete u KOSu?

2) Spojení obchodního centra a fotbalového stadionu bylo smrtící.

Jednak z důvodu dopravního, kdy by na nyní přecpaném okruhu přibylo

cca 7000 tisíc aut každý den (btw víte co je komický? že na tuhle výtka občas byla smetena s tím. že to vyřeší D35) a jednak z finančního hlediska. Bylo to vymyšlený tak, že město utrží peníze za pozemky pod nákupákem a za ně si postaví fotbalový stadion. Už na začátku tedy radnice odhadovala, že nějaké peníze bude muset doplatit. Za exkluzivní stadion (zatahovací střecha, spousta funkcí pod tribunama...) to odhadovali na cca 200 milionů. Nakonec, protože by to byl paskvil, by byl doplatek města minimálně 405 mil (to je poslední číslo, které radnice přiznala, bylo by to ještě víc!). Těch 405 mil. doplatku už ale za očesaný stadion, ze kterého ty nadstandardy postupně vypadly. Jinak s těmy nadstandardy by to šlo k 700 až 800 milionům doplatku! Géniové Fink a Vedlich v plné kráse!

0/0
20.8.2017 9:27
Foto

A73l28e67š 29D30o47h16n22a55l 1475539611818

3) Dlouhá léta KOS tvrdil, že stadion splňující normy UEFA pro Ligu

mistrů vyjde podle zvoleného řešení, jak se posunou tribuny a hřiště,

na 300 - 450 mil. Kč. Město to nakonec odhadlo na 400 mil. Kč. Nakonec

to teď ještě o dalších 150 mil. Kč zvedlo na popud vazebně stíhaného

Pelty, který chtěl luxusnější prostory pro VIP nad rámec požadavků

UEFA. Za 150 mil. přibudou skyboxy a gastropatro. Konstrukce, která

měla držet světla, nakonec bude muset nést papaláše a jejich zázemí.

Mimochodem, kdyby to do podmínek dali hned na začátku, tak by to bylo

o desítky milionů korun méně, protože samotný základ stadionu by byl

jiný. Zaplatí je Vedlich s Finkem ze své kapsy!?

4) Možnost financovat stadion z těchto štědrých dotací FAČR, resp. MŠMT přišla až v době, kdy v Hradci padla ta šílená myšlenka s nákupákem a město se rozhodlo stavět stadion samo, bez soukromého developementu. 5) Development toho OC jsme měli možnost z města vyštípat hned několikrát. Zastupitelstvo je opakovaně mírnou většinou podrželo a tu agonii prodloužilo o roky.

0/0
20.8.2017 9:28
Foto

A85l26e41š 24D64o13h64n98a61l 1515839881478

6) Konkrétní příklad. Na jaře 2014 zastupitelstvo těsnou většinou

prohlasovalo, že povolí developerovi ECE z projektu vycouvat a místo

toho se uváže s HB Reavis. KOS chtěl, aby spolupráce se soukromým

developmentem úplně skončila. Mimojiné jsme tvrdili, že ani jeden

developer není zrovna důvěryhodný partner a že se ještě můžeme dočkat

velkých kotrmelců. O pár měsíců později oba vyhlásili, že s projektem

končí. Další měsíce se vyjednávalo, jak všechny smlouvy ukončit.

7) Už na jaře 2014 jsme město vyzývali, aby začalo s přípravou

(připravovalo soutěž o návrh, rozhodlo se, jakým směrem posunout

tribuny, hřiště), aby se neztrácel čas. Všechno radnice odmítla a

začala s tím o dlouhé měsíce později. 8) Pak jsme navrhovali, aby na stadion byla soutěž o návrh, aby projektant nebyl vybraný na základě nejnižší ceny. Radnice to odmítla, prý by se to celé o 4 měsíce prodloužilo. Vysledek? Prodloužila se o půl roku ta jejich cesta, protože upravovali podmínky a nakonec se odvolal vyloučený účastník veřejné zakázky na nejnižší cenu. Město tehdy mělo dost velké štěstí, že vyloučený účastník složil jistinu k ÚOHS o jeden jediný den později. Jinak by práce stály dalšího půl roku! 9) Kdyby město postupovalo, jak KOS navrhoval stadion už dávno stojí.

0/0
20.8.2017 9:29

P40a78v11e78l 16T71o59m28e79š 6284753477607

KOCOURKOV HADR!

0/0
15.8.2017 12:51
Foto

A60l66e11š 18D24o12h65n70a92l 1325949661408

Magistrát má ukrutné štěstí, že to může svést na systémovou podjatost. On to rozhodnutí Liberecký kraj vrátil z více důvodů. Například hradečtí úřednicí pokazili už vůbec první úkon v celém řízení, jestli stavebník může vůbec požádat o změnu územního rozhodnutí, když se projekt úplně od základu změnil. Například tzv. posudek EIA (vliv na životní prostředí) je starý skoro deset let, byl dělaný v době, kdy nikdo nevěděl o Kauflandu a na úplně dvě jiné křižovatky. Tenkrát to byly dva kruhové objezdy a ten na Gočárově okruhu dokonce s mimoúrovňovým prvkem! Myslíte, že se to dá naroubovat na úplně změněné podmínky v území a dvě úrovňové světly řízené křižovatky a tvářit se, že se vlastně nic nezměnilo? Hradecký magistrát to zkusil a Liberecký kraj mu to hodil na hlavu.

Se systémovou podjatostí přišli krajští úřednici, protože se evidentně báli rozhodnout, a tak to přehodili na jiný krajský úřad. Magistrát to "pohnojil" a ani hradečtí krajští úřednici systémová podjatost, nesystémová podjatost by neměli jinou možnost než rozhodnutí zrušit. Už jen kvůli chybnému postupu, jestli lze na tento případ vydat změnu územního rozhodnutí. Místní úředníci se evidentně obávali, aby se politici nemstili. Stačí si pročíst až agresivní vyjádření Vedlicha s Finkem, ze kterých přímo vyplývá, že by si to v Hradci pohlídali. Důsledkem jejich práce je, že to skončilo v Hořicích, které na to nemají kapacitu.

A konečně podle dopravních posůdku se problémy na Gočárově okruhu u Milety vyřeší v podstatě sami za pár let po otevření D35. Dopravní zátěž klesne o desítky procent, zmizí naprostá většina ze 4 tisíc těžkých nákladních aut. Problém ale zůstane před nemocnicí, kdy asi neexistuje úplně ideální řešení. Městem předkládané, které je podle ŘSD dopravně nestabilní a napříkl

+1/−5
15.8.2017 10:13

J27a26n 19A21n75d83r39e82j17k36o 2201765416817

...Reaguji na posleni "odstavec"

vyřeší se v podstatě sami ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.8.2017 10:22
Foto

A12l62e15š 96D65o75h14n52a96l 1975529361808

Ano, vyřeší. D35 z Milety odvede tranzit a hlavně náklaďáky. Ví to i magistrát, najděte si na webu materiály k novému územnímu plánu, tam dokonce tvrdí, že se postupně II. okruh promění na městský bulvár podobný Karlově třídě například. Otevřením D35 klesne doprava o desítky procent, místo 30 tisíc aut za den to bude okolo 20 tisíc. Navíc se s místní dopravou se dá dál pracovat, to tranzit musíte přetrpět.

0/0
15.8.2017 10:26
Foto

A32l75e47š 56D16o21h74n54a43l 1185679511918

a koukám, že poslední odstavec není celý. Chtěl jsem podotknout, že město chce postavit křižovatku, kde rameno k FNHK a novému kampusu bude mít rezervu ani ne pět procent. Mě to připadá jako docela velký hazard s dalším rozvojem FNHK.

0/0
15.8.2017 10:28

J17a76n 53A39n89d41r82e30j63k17o 2861355386897

Pane Dohnal, samo se to nevyřeší...a provoz 20tis. aut je docela dost, nechtěl bych chodit po bulbváru, kde bude jezdit v průměru 1 auto za 4,32sek....

A nakonec já si nic nepotřebuji hledat, já tu nic netvrdím, pouze se mi libí, když obecně někdo mluví a mluví a nakonec napíše, že se to samo vyřeší. ;-D;-D;-D

0/0
15.8.2017 10:35
Foto

A36l73e28š 21D68o49h12n17a17l 1695799141648

To s tím bulvarem je vize města.

A ano, II. okruh jako distributor dopravy, bude vždy dopravně zatížen. Zkuste si ale někdy odpoledne sednout do auta, projet ho a zamyslet se nad tím, jak by asi doprava vypadala bez těch tiraku a tak dále. Byl by podstatně volnější, že? Na jižní straně města se tak stane s otevřením D35, na severní se Severní tangentou. To jsou důležite stavby, které Hradci pomůžou. Mileta je proti tomuto taková dětská hříčka.

0/−1
15.8.2017 10:50

F65r36a68n54t46i54š73e68k 36K98u66l17d20a53n 5606677674594

KOS děkujeme za dalších několik let ucpaný Hradec Králové. Doufám, že někdy podobné tlupy budou odpovědné za své jednání a hlavně budou popohnáni k zodpovědnosti za to co konají.

+4/−1
15.8.2017 9:58

M30i76l31a47n 79T24r95i98b12u89č98e69k 5834597854760

Možná se zeptám blbě, ale co mají Hořice společného s Liberecký krajem?

Nebo jinak. Opravdu stavbu v Královéhradeckém kraji, řeší Liberecký soud?

0/0
15.8.2017 9:34

M26i92l94a62n 49T79r64i31b98u74č60e14k 5574957514480

Ne soud, ale úřad samozřejmě.

0/0
15.8.2017 9:36

J48o19s58e36f 43Š28o56l53t57e46s 8514838680663

Jo tak na úřadě nepanuje správná atmosféra... Zjevně není čas na siestu s kafíčkem. No hrůza.

0/−5
15.8.2017 9:17

M25i17c31h43a36l 66S71t15e19b49l22o 5989481154637

Tu verbež z KOSu....;-€;-ORv

Je neuvěřitelný jak přehnané možnosti buzerovat umožnují naše zákony;-€

+3/−3
15.8.2017 9:14

J91o51s16e48f 59N30o73v11á58k 7420976460515

Za Stalina bylo lépe, že ?! "Buzerující" by byli již dávno v gulazích a byl by klid na práci, soudruzi....

+1/−4
15.8.2017 9:20

M14i13c38h79a61l 41K59r53e82j23č68í 1836760431983

No, v některých případech je rozhodně lepší, když se poručí shora a nikdo do toho nesmí kafrat. Podívejte se, kolik se toho u nás postavilo za komunismu. Kdyby do toho tehdy kecal každý NIMBY a NGO jako dnes, tak by se nepostavilo nic.

+1/−1
15.8.2017 9:30

J18o23s43e78f 50N88o65v94á45k 7450186460505

Doporučuji přestěhovat se do KLDR. Tam se moc nekafrá...

0/−2
15.8.2017 9:44

F15r71a10n37t29i30š10e16k 21K42u47l16d54a20n 5196377464634

Pan Novák nám přestal mínusovat a začal se vyjadřovat 8-o8-o8-o Neuvěřitelné

0/0
15.8.2017 9:55

J82o86s73e92f 45N98o28v94á61k 7480176910445

Pan Novák se vyjadřuje k různým tématům opakovaně a názorově konzistentně. Tak je holt i mínusován stejně jako jsou mínusováni jiní, jež mají opačné názory. To je demokracie. Poroučení shora bez "kafrání" je totalita.

0/0
15.8.2017 12:43

F47r21a23n41t64i55š42e92k 95K80u94l72d95a78n 5556667984814

Pan Novák se nevyjadřuje. Už včera Vám to někdo napsal v jiné diskuzi, kde si dotyčný stěžoval na vaše mínusy bez diskuze. Nebojte já jsem na to zvyklí, mě překvapilo to že jste něco napsal....

0/0
15.8.2017 14:23

J34o59s75e22f 35N10o19v33á67k 7610976290965

Pan Novák se vyjadřoval v minulosti třeba k problematice D 8 (trasa přes CHKO České středohoří protlačená v rozporu se zákonem vládou Miloše Zemana), D 35 ("významný" přínos na její výstavbě v osobě zmocněnce Ivo Tomana z ODS). Jen pro moji informaci, berete jako vyjádření i toto: "Tu verbež z KOSu . Je neuvěřitelný jak přehnané možnosti buzerovat umožnují naše zákony;-€ "?

P.S.: Pane Kuldan, pokud jste sám, tak jste spíš "zvyklý" než "zvyklí"...

0/0
15.8.2017 15:30







Najdete na iDNES.cz