Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradec Králové koupí dvacet elektrobusů, bude jich mít nejvíc v Česku

Dosud největší kontrakt v oblasti elektromobility v České republice podepsal Dopravní podnik města Hradce Králové. V minulém týdnu firma dokončila výběrové řízení na dodavatele dvacítky nových elektrobusů za 246 milionů korun bez daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i92ř39í 37S19u77c92h88ý 5238977126637

Není to sice takový krasavec jako bus od Škody, ale čistý vzduch je fajn.

0/0
15.9.2017 9:30

J55o92s10e24f 25V88o40j97t10e50k 2872412190324

Jako hradečák jsem hrozně rád že se zmenší množství smradlavých autobusů . Teď ještě aby brzy začala elektrická mobilita osobáků a snad budeme mít v zimě i méně inverzí a když budou tak budou slabší .R^

+3/0
13.9.2017 20:26

M44i94r29o95s50l25a50v 33G55r93o60s49s90m37a58n26n 8712819364

Dosud největší kontrakt v oblasti elektromobility? Cožpak elektrifikované tratě, trolejbusy, tramvaje, nebo elektrické vlaky nejsou elektromobilita?

+7/0
13.9.2017 16:17

V14í74t 82O48ž62a84n93a 1778788545574

Ne, křižíkova tramvaj se nepočítá.

0/0
13.9.2017 21:30

J96i27ř86í 42K97o69c26u57r85e23k 6325474165628

Posouzení TCO pro tyto 3 varianty se asi nedočkáme:

1) autobusy na naftu

2) autobusy na CNG (vč. plničky)

3) elektrobusy (vč. nabíjecích stanic)

TCO znamená veškeré náklady za celou ekonomickou životnost (vozidla). Započítává se tam tedy především pořízení a náklady na pohonné hmoty.

0/0
13.9.2017 16:05

M75i97r12o48s82l78a15v 15G14r57o61s56s65m21a56n46n 8702779964

Veřejných zájem je ovšem poněkud širší, než uvádíte.

+1/0
13.9.2017 16:18

J87i62ř32í 14K93o60c56u54r34e49k 6905524455418

Nikde netvrdím, že seznam uvedených nákladů je kompletní.

Vzhledem k tomu, že to je placeno z veřejných peněz, tak je mimo jiné veřejným zájmem, aby náklady nebyly přemrštěné.

---

A pokud jde o prach: Zakažte používání motorových fukarů ke sharabávání listí a posekané trávy. Ty oblaka (nejen) prachu hned tak něco nevyrovná, rozhodně ne rozdíl mezi soudobým CNG busem a elektrobusem.

+2/−1
13.9.2017 16:36

V10í19t 95O74ž40a71n78a 1108918225384

Hrubý prach, na rozdíl od mikročástic pm2.5, nezabíjí.

+1/0
13.9.2017 21:31

P13a15t10r48i51k 53E49g27e98r 2528930189861

V Praze v Prosecké ulici od ul. Františka Kadlece po ul. Nad Kelerkou vznikají troleje pro elektrobusy. Přitom jsem toho názoru, že v celé trase linky č. 140 by šlo zavést trolejbusy a DP hl.m. Prahy by to vyšlo levněji.

Do Čakovic a Letňan asi v nejbližší době tramvaje vést nebudou a než se prodlouží linka metra C o úsek Výstaviště Letňany - Letňany - Čakovice uplyne dalších několika let.

Přitom trolejbusy by DP hl.m. Prahy mohl zavést na lince 125 v úseku Skalka - Nádraží Hostivař - Háje věřím, že s úsekem Lihovar - Smíchovské nádraží by nebyl problém i když by zde bylo křížení s trolejemi tramvají.

Doufám, že elektrobusy nebo trolejbusy uvidíme v místech kam tramvaje zavést nelze!

+1/−1
13.9.2017 14:50

M36i33r79o64s22l15a26v 24G65r11o60s70s39m16a27n86n 8702199744

A to je názor, nebo výpočet?

0/0
13.9.2017 16:20

M23a19r52t49i33n 11R49u97z94i23c10k65a 1122668536447

Ono by to asi vazne vyslo levneji, 1km troleji trolejbusu vyjde asi na 15mil a trat by mela vcetne vozovny na klicove a variant v Cakovicich cca 14km. Kdyz srovnate naklady na elektrobusy vcetne baterii, obsaditelnosti a zivotnosti, tak trolejbus bude levnejsi...

Ono vlastne pujde o trolejbus, jen bude na vetsine useku bateriovy... mj., od Krize v Libni az do Letnan vedla trolejbusova trat uz v minulosti (tehdy linka 58).

K te tramvaji do Letnan, ona by ve hre ta moznost byla, od Kolbenovy (metro) kolmo pod trat a pak stoupanim v tunelu az do Beladovy ulice pres Letnany (metro) a tupolevovou ulici do Letnan... ale ta varianta je drazsi a nikdo ji nezkouma,... ani vzhledem k vystavbe v Letnanech a Vysocanech. Pricemz by propojila metro C a B mnohem efektivneji.

0/0
16.9.2017 12:55

J55i29ř37í 98J33o64z36a 3478133490761

Navic ty elektrobusy od SORu maji delku 10,5 metru, a standartni maji 12,18... takze jsou mensi mensi, pojmou mene cestujicich, takze jsou vhodne akorat tak na malo vytizene linky...

+1/−1
13.9.2017 13:59

H21a47n32a 39U38l42r28y93c77h82o82v55á 9630723168318

Jsou menší a nemají vzadu dveře, což je taky velké mínus. Cestuje se tím docela blbě.

+1/0
13.9.2017 15:58

J10i64ř44í 57K13o85c70u70r67e42k 6205504585818

Což je nanic, lidi dozadu nepůjdou ze strachu, že nevystoupí. To nepředěláte.

+1/0
13.9.2017 16:16

J14a45n 83V33a37l59o71u83c70h 6332827728740

Takže "díky" dotační politicde EU se ve městě, kde je trolej skoro v každé ulici, nakoupí zgarby na baterky (a tedy s omezeným dojezdem) a k nim postaví nabíjecí stanice, protože na "elektrobusy" jsou dotace, kdežto když je to (podle EU) "fuj trolejbus", dotace nejsou, byť by to mělo (větší či menší) baterky, kdy by vozidlo jelo přes centrum na šťávu z trolejí (plus dobíjelo baterky) a koncové úseky projelo na baterii. Až baterky ztratí kapacitu, budou se měnit za cenu poloviny nového vozidla, zatímco u trolejbusů by se holt ta starší vozidla nasazovala jen na linky pod trolejemi a mimo ně by jezdila nová pořízená v rámci kontinuální obnovy. No jupí!!

+4/−2
13.9.2017 13:58

J61o71s73e73f 35Š27o42l36t82e68s 8904728340753

Když o tom nic nevíte, tak se prosím nevyjadřujte. Baterie vydrží minimálně kolem 500000 kilometrů. A její cena bude do milionu.

+1/−1
13.9.2017 14:17

J60i71ř95í 32K77o45c94u77r47e71k 6395444555588

Což je tak minimum, které autobus najezdit musí, aby se vůbec zaplatil. Ale najezdí spíš dvoj až trojnásobek.

kontrola: Na tipcars je v nabídce dálková Bova s nájezdem 1.600.000 km.

0/−1
13.9.2017 16:13

M26i93r21e74k 40G21a19j97e92r 5681836329250

Mělo to být za plus, ale na mobilu se prst snadno svěže a iDnes není schopna ani po 15 letech zajistit možnost opravy.

0/0
15.9.2017 5:17
Foto

J54a31r76o91m59í12r 83H20l21u74b10e14k 2366790824341

Obdobnou pitomost, možná ještě větší, jsem slyšel od představitele DP Ostrava. Ti chtějí dokonce troleje pro trolejbusy rušit a nahradit je elektrobusy. Proč raději nekoupí ty hybridní trolejbusy, které jsou napájeny z trolejí, za jízdy se jim i dobíjí baterie a pak jsou schopny ujet ještě další kilometry bez trolejí. Těm zeleňákům nelze do té jejich pomatené hlavy vidět. Leda by za tím byly zase nějaké prachy do vlastní kapsy.

+7/−1
13.9.2017 14:21

J11o43s90e70f 82N20o88v56á26k 7410236660625

V HK nejsou ve vládnoucí koalici žádní "zeleňáci", kterým nevidíte do pomatené hlavy, pokud ovšem za ně nepovažujete představitele HDK, ČSSD či TOP09. Příště si to zjistěte, než zase vypustíte nějakou lež:

https://www.hradeckralove.org/hradec-kralove/primator

https://www.hradeckralove.org/hradec-kralove/namestci-primatora

https://www.hradeckralove.org/hradec-kralove/clenove-rady

+1/0
13.9.2017 18:44

V78í36t 48O54ž30a49n55a 1698788785424

Údržba těch drátů taky není zadarmo. A DP Ostrava se do elektrobusů moc nehrne. Zatím jen nafta a CNG + pouhé 2 elektrobusy.

0/0
13.9.2017 21:34

J71i48ř15í 28J21o69z14a 3408353730901

Konkrétně jde o úsek od Brněnské třídy ulicemi Palachovou a Milady Horákové až na konečnou zastávku Pod Strání,“ říká mluvčí Vinklář.

Vzdyt pred par lety jeste tvrdil DP, ze trolejbusy na Pod Stran jezdit nemohou, protoze by se na tocne nevytocily.

0/0
13.9.2017 13:46

J34o92s61e41f 44Š42o30l75t28e87s 8264578410473

Budou kratší.

+1/0
13.9.2017 14:17

V61l59a16d39i36m63í32r 64K57r97u44p15k69a 4458554374826

Hehe a MHD v Hradci bude definitivně "na baterky"...R^

+3/0
13.9.2017 13:41







Najdete na iDNES.cz