- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není to sice takový krasavec jako bus od Škody, ale čistý vzduch je fajn.
Jako hradečák jsem hrozně rád že se zmenší množství smradlavých autobusů . Teď ještě aby brzy začala elektrická mobilita osobáků a snad budeme mít v zimě i méně inverzí a když budou tak budou slabší .
Dosud největší kontrakt v oblasti elektromobility? Cožpak elektrifikované tratě, trolejbusy, tramvaje, nebo elektrické vlaky nejsou elektromobilita?
Posouzení TCO pro tyto 3 varianty se asi nedočkáme:
1) autobusy na naftu
2) autobusy na CNG (vč. plničky)
3) elektrobusy (vč. nabíjecích stanic)
TCO znamená veškeré náklady za celou ekonomickou životnost (vozidla). Započítává se tam tedy především pořízení a náklady na pohonné hmoty.
Veřejných zájem je ovšem poněkud širší, než uvádíte.
V Praze v Prosecké ulici od ul. Františka Kadlece po ul. Nad Kelerkou vznikají troleje pro elektrobusy. Přitom jsem toho názoru, že v celé trase linky č. 140 by šlo zavést trolejbusy a DP hl.m. Prahy by to vyšlo levněji.
Do Čakovic a Letňan asi v nejbližší době tramvaje vést nebudou a než se prodlouží linka metra C o úsek Výstaviště Letňany - Letňany - Čakovice uplyne dalších několika let.
Přitom trolejbusy by DP hl.m. Prahy mohl zavést na lince 125 v úseku Skalka - Nádraží Hostivař - Háje věřím, že s úsekem Lihovar - Smíchovské nádraží by nebyl problém i když by zde bylo křížení s trolejemi tramvají.
Doufám, že elektrobusy nebo trolejbusy uvidíme v místech kam tramvaje zavést nelze!
A to je názor, nebo výpočet?
Navic ty elektrobusy od SORu maji delku 10,5 metru, a standartni maji 12,18... takze jsou mensi mensi, pojmou mene cestujicich, takze jsou vhodne akorat tak na malo vytizene linky...
Jsou menší a nemají vzadu dveře, což je taky velké mínus. Cestuje se tím docela blbě.
Takže "díky" dotační politicde EU se ve městě, kde je trolej skoro v každé ulici, nakoupí zgarby na baterky (a tedy s omezeným dojezdem) a k nim postaví nabíjecí stanice, protože na "elektrobusy" jsou dotace, kdežto když je to (podle EU) "fuj trolejbus", dotace nejsou, byť by to mělo (větší či menší) baterky, kdy by vozidlo jelo přes centrum na šťávu z trolejí (plus dobíjelo baterky) a koncové úseky projelo na baterii. Až baterky ztratí kapacitu, budou se měnit za cenu poloviny nového vozidla, zatímco u trolejbusů by se holt ta starší vozidla nasazovala jen na linky pod trolejemi a mimo ně by jezdila nová pořízená v rámci kontinuální obnovy. No jupí
Když o tom nic nevíte, tak se prosím nevyjadřujte. Baterie vydrží minimálně kolem 500000 kilometrů. A její cena bude do milionu.
Konkrétně jde o úsek od Brněnské třídy ulicemi Palachovou a Milady Horákové až na konečnou zastávku Pod Strání,“ říká mluvčí Vinklář.
Vzdyt pred par lety jeste tvrdil DP, ze trolejbusy na Pod Stran jezdit nemohou, protoze by se na tocne nevytocily.
Hehe a MHD v Hradci bude definitivně "na baterky"...