Diskuze

Hradec Králové koupí dvacet elektrobusů, bude jich mít nejvíc v Česku

Dosud největší kontrakt v oblasti elektromobility v České republice podepsal Dopravní podnik města Hradce Králové. V minulém týdnu firma dokončila výběrové řízení na dodavatele dvacítky nových elektrobusů za 246 milionů korun bez daně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Není to sice takový krasavec jako bus od Škody, ale čistý vzduch je fajn.

0 0
možnosti
JV

Jako hradečák jsem hrozně rád že se zmenší množství smradlavých autobusů . Teď ještě aby brzy začala elektrická mobilita osobáků a snad budeme mít v zimě i méně inverzí a když budou tak budou slabší .R^

3 0
možnosti
MG

Dosud největší kontrakt v oblasti elektromobility? Cožpak elektrifikované tratě, trolejbusy, tramvaje, nebo elektrické vlaky nejsou elektromobilita?

7 0
možnosti
VO

V66í66t 56O85ž61a30n68a

13. 9. 2017 21:30

Ne, křižíkova tramvaj se nepočítá.

0 0
možnosti
JK

Posouzení TCO pro tyto 3 varianty se asi nedočkáme:

1) autobusy na naftu

2) autobusy na CNG (vč. plničky)

3) elektrobusy (vč. nabíjecích stanic)

TCO znamená veškeré náklady za celou ekonomickou životnost (vozidla). Započítává se tam tedy především pořízení a náklady na pohonné hmoty.

0 0
možnosti
MG

Veřejných zájem je ovšem poněkud širší, než uvádíte.

1 0
možnosti
P"E

V Praze v Prosecké ulici od ul. Františka Kadlece po ul. Nad Kelerkou vznikají troleje pro elektrobusy. Přitom jsem toho názoru, že v celé trase linky č. 140 by šlo zavést trolejbusy a DP hl.m. Prahy by to vyšlo levněji.

Do Čakovic a Letňan asi v nejbližší době tramvaje vést nebudou a než se prodlouží linka metra C o úsek Výstaviště Letňany - Letňany - Čakovice uplyne dalších několika let.

Přitom trolejbusy by DP hl.m. Prahy mohl zavést na lince 125 v úseku Skalka - Nádraží Hostivař - Háje věřím, že s úsekem Lihovar - Smíchovské nádraží by nebyl problém i když by zde bylo křížení s trolejemi tramvají.

Doufám, že elektrobusy nebo trolejbusy uvidíme v místech kam tramvaje zavést nelze!

1 1
možnosti
MG

A to je názor, nebo výpočet?

0 0
možnosti
JJ

J62i53ř47í 24J89o51z66a

13. 9. 2017 13:59

Navic ty elektrobusy od SORu maji delku 10,5 metru, a standartni maji 12,18... takze jsou mensi mensi, pojmou mene cestujicich, takze jsou vhodne akorat tak na malo vytizene linky...

1 1
možnosti
HU

Jsou menší a nemají vzadu dveře, což je taky velké mínus. Cestuje se tím docela blbě.

1 0
možnosti
JV

J93a28n 88V88a44l37o67u68c57h

13. 9. 2017 13:58

Takže "díky" dotační politicde EU se ve městě, kde je trolej skoro v každé ulici, nakoupí zgarby na baterky (a tedy s omezeným dojezdem) a k nim postaví nabíjecí stanice, protože na "elektrobusy" jsou dotace, kdežto když je to (podle EU) "fuj trolejbus", dotace nejsou, byť by to mělo (větší či menší) baterky, kdy by vozidlo jelo přes centrum na šťávu z trolejí (plus dobíjelo baterky) a koncové úseky projelo na baterii. Až baterky ztratí kapacitu, budou se měnit za cenu poloviny nového vozidla, zatímco u trolejbusů by se holt ta starší vozidla nasazovala jen na linky pod trolejemi a mimo ně by jezdila nová pořízená v rámci kontinuální obnovy. No jupí!!

4 2
možnosti

Když o tom nic nevíte, tak se prosím nevyjadřujte. Baterie vydrží minimálně kolem 500000 kilometrů. A její cena bude do milionu.

1 1
možnosti
JJ

J21i52ř26í 35J30o62z39a

13. 9. 2017 13:46

Konkrétně jde o úsek od Brněnské třídy ulicemi Palachovou a Milady Horákové až na konečnou zastávku Pod Strání,“ říká mluvčí Vinklář.

Vzdyt pred par lety jeste tvrdil DP, ze trolejbusy na Pod Stran jezdit nemohou, protoze by se na tocne nevytocily.

0 0
možnosti
VK

Hehe a MHD v Hradci bude definitivně "na baterky"...R^

3 0
možnosti