Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradecký kraj chce rychlejší vlaky, jedná o elektrifikaci dalších tratí

Představitelé Královéhradeckého kraje začali lobbovat za elektrifikaci železničních tratí z Jaroměře do Trutnova a mezi Týništěm a Letohradem. Slibují si od toho zrychlení provozu. Podle odborníků by to však samotná elektřina nejspíš nedokázala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F40i52l86i75p 77S59m89o46l81a 9427968821297

Elektrifikace z Jaroměře do Trutnova by byla fajn. Jestli má smysl elektrifikovat Týniště -> Letohrad těžko říct. Většina osobních vlaků jezdí právě z Náchoda přes Týniště a ve směru na Letohrad. To by pak bylo možné elektrifikovat i trať z Týniště do Starkoče a do Náchoda.

0/0
20.9.2017 18:43

J83a21n 92J64e60m62e86l97k89a 1215550

Tak úspora času, když se páteřní Hradec -Jaroměř pouze z třetiny udělá na 120 km/h...

Kdyby se pořádně vyměnily koleje za Jařoměří za nové, asi by se tam dalo taky jezdit 120 a ne 100.

Ale to se neudělalo, přestože v OPD2 evidentně není za co utrácet Europeníze. Tak nevím proč se dělaly takové dílčí lowcost úpravy za cenu dlouhých výluk

0/0
20.9.2017 10:44

M12i18r98o56s11l70a95v 96B73e42d60n71á85ř 6107149374661

"Například do Turnova teď nejezdí jediný nákladní vlak, protože všechny končí už ve Dvoře Králové"

Zdroj: https://hradec.idnes.cz/elektrifikace-zeleznice-vlak-doprava-hradecky-kraj-trutnov-letohrad-1jt-/hradec-zpravy.aspx?c=A170918_352593_hradec-zpravy_the Turnov nebo Trutnov, Holinky jako hodinky, obé se natahuje.

+2/0
20.9.2017 7:44

V66o42j53t11ě88c22h 28H13a44n91á18k 8165811421284

A přitom náklad jezdí třikrát za týden až na Horka :D

+1/0
21.9.2017 8:24

V84o67j77t13ě87c74h 84H44a32n50á67k 8225351921594

Žádná rychlost 120km/h mezi Předměřicemi a Smiřicemi není. Chybý k tomu podstatná část zabezpečovacího zařízení, která za víc jak rok nebyla stále nainstalována.

+3/0
19.9.2017 17:38

J33i95ř29í 64H46o20v65o89r88k95a 8227186622895

Problém Mužíka je ten, že se namísto Trutnova vyjádřil k Turnovu. Nákladní vlaky mezi Hradcem Králové a Trutnovem jezdí pravidelně - zásobuje se tudy elektrárna Poříčí a částečně prováží vozy z vápenky v Kunčicích + příležitostné dřevo a šrot. Vzhledem k hodinovému taktu osobních vlaků s prokladem nákladních vlaků je elektrifikace smysluplnější, než Znojmo-Retz či České Budějovice - Summerau

+2/−1
19.9.2017 17:23

P25e41t23r 63N86o27v32o11t48n90y 1811970301

O které trati to pan Mužík hovoří? "Například do Turnova teď nejezdí jediný nákladní vlak, protože všechny končí už ve Dvoře Králové."

+2/0
19.9.2017 14:02

S60t31a10n91i20s83l68a21v 85K27r94e18j41c93a77r 6807906783224

Je otázkou, jaký je firemní zájem o zavedení nákladní železniční dopravy do firemních míst? Kolik je firem jež svoji surovinu a výrobky v řádech desítek tun jsou ochotny vozit železnicí před kamiony? Amtrak s železniční nákladní ani osobní dopravou problém nemá. A to i tam jsou železniční přejezdy podobné těm českým a evropským!!

+1/0
19.9.2017 15:08

P94e28t90r 36N14e35c17h69a58n83i14c47k65ý 7263586448890

Jo takový kamenář z Libštátu co tam jezdí s mnohatunovými kolosy a kameny od kol už rozbily nejedno okno by mohl o železnici uvažovat

+2/0
19.9.2017 15:11

J95i85ř37í 49E50r13b97e45n 1153314916497

No do košťálovského kamenolomu existuje vlečka už asi 130 let a přednedávnem ji dost silně využívali - pro rekonstrukci kolejiště si totiž nechávali přímo v kamenolomu nasypávat desítky vagonů denně.

Jenomže to by se taky muselo chtít něco dělat už těm soudruhům z Tarmacu, kteří pravděpodobně raději dělají kšefty autodopravcům. Vždyť ty opravy silnic pak platí veřejné rozpočty - a že jsou stovky řidičů denně vynervovány těmi machovskými piráty, to asi nikoho moc nepálí...

0/0
21.9.2017 11:18

M50i19r68o78s86l78a38v 34B26e73d84n49á34ř 6847169484601

Problém je v tom, že těch kamionů jezdí příliš. A podniky, do kterých byla kdysi vlečka zavedena a které stále fungují, využívají dnes vlakovou dopravu v hojnější míře než před 20 lety.

0/0
20.9.2017 7:50

M77i58r96o14s80l94a62v 39B70e90d30n55á30ř 6817429674291

Jde o to, jestli zeměpis a železniční tratě zná míň pan Mužík nebo redaktor, který tento článek sesmolil..

+2/0
20.9.2017 7:46

J49a24n 35V60a86l87o34u27c25h 6212467138640

Trať i vlaky můžou vyšší rychlost umožňovat, ale celkové jízdní doby se nezkrátí, pokud se buď s rekonstrukcí trati nezmění poloha výhyben (vlaky jedoucí ve stejných intervalech vyšší rychlostí úseky mezi výhybnami projedou rychleji, tedy by bylo potřebné mít výhybny dál od sebe) anebo se objednavatel (kraj) práskne přes kapsu a úměrně zvýšení rychlosti zkrátí interval mezi vlaky (tedy třeba z hodiny na 50 minut), aby bycházelo křižování v současných výhybnách.

Anebo (pravděpodobně;-€) se papaláši poplácají po zádech, vlaky pojedou rychleji a co nahnaly na trati ztratí čekáním ve výhybně na protijedoucí vlak)

+2/0
19.9.2017 13:25

P44e64t46r 66N56e34c86h67a55n56i38c18k94ý 7573826138430

Nejen výhybny. Všechno od Děčína přes Krkonoše až po Letohrad na sebe navazuje jak stavebnice merkuru. S jakýmkoli páteřním vlakem hnete, rozoráte čtvrt republiky, leda byste ty výpadky kompenzoval dalšími vloženými spoji. 30min interval už prakticky vždy navazuje.

+3/0
19.9.2017 15:09

J40a26n 29S83l69o80v86í72k 3899347780888

Čas mezi Hradcem a Trutnovem se zkrátí jedině když rychlíky přestanou stavět v každé vesnici jako Velké Svatoňovice apod. Jde to i bez drátů.

+1/−4
19.9.2017 11:36

J69i58ř58í 74E36r35b83e87n 1733574556987

Osobní vlaky tu jsou právě od toho, aby stavěly všude - a ne, že fíra zmáčkne brždění až ve chvíli, kdy při 70 km/h uvidí 200 m před sebou zastávku s partičkou náhodných cestujících :-/

0/0
21.9.2017 11:21

P73a92v84e26l 64Č38e14r30n82ý 1835932

...tak to vypadá, když policajt dostane funkci, neví nic, ale všemu rozumí. I když červíček pochybnosti.......!! ;-D;-D;-D;-D

+1/0
19.9.2017 11:29

R26a28d93e62k 77P72a76p32e54ž 3979979954963

Zkusme to věcně. Co přesně je podle Vás špatně na elektrifikaci trati do Trutnova, resp. Svobody nad Úpou?

+2/−1
19.9.2017 13:22

L63e81n68k73a 94R39o85z84d27o55l90s83k63á 2329432841131

Cesta ze Smiřic do Trutnova resp. do Svobody je neskutečná, spoje nenavazují, vlaky jezdí pomalu a třeba Vám ještě pod vlak před Vámi skočí sebevrah, takže odjezd ze Smiřic v 8.50, do Mladých Buků příjezd ve 12 hodin. A to všechno s 30 malými školáky, v ČK jsme čekali víc než 30 min na bus a pak tuším ve Velkých Svatoňovicích nádražáci nacpali cestující ze dvou vlaků do malé lokálky. V Trutnově dlouhé čekání, protože nám ujely busy. Takže pro příště - jet busem už z Jaroměře. . S dětmi jsme jezdili celý týden na výlety, průvodčí byli většinou nepříjemní a až poslední den nám hodný pan průvodčí řekl, že jsme si měli na pokladně vyzvednout nějaký herní list a děti mohly vyhrávat plyšáky, že prý když jsme tolik jezdili, tak by měly určitě šanci. Co dodat. A taky rychlík do Trutnova jezdí jen lokomotiva s vagónem většinou, bohužel jsme jeli soupravou, která byla téměř obsazená a v lokomotivě byla půlka první třídy, kam jsme nesměli, takže jsme museli stát i s malými dětmi.

0/0
19.9.2017 17:54

T95o14m74á42š 40T79á72b57o20r21s51k12ý 2564111763942

Urcite jste skupinu 30 deti u dopravce objednala ze? Onyty vlaky taky nejsou nafukovani ;-)

+1/0
20.9.2017 9:05



Najdete na iDNES.cz