Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradecký kraj chce rychlejší vlaky, jedná o elektrifikaci dalších tratí

Představitelé Královéhradeckého kraje začali lobbovat za elektrifikaci železničních tratí z Jaroměře do Trutnova a mezi Týništěm a Letohradem. Slibují si od toho zrychlení provozu. Podle odborníků by to však samotná elektřina nejspíš nedokázala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F58i49l49i11p 35S60m11o92l15a 9887538631577

Elektrifikace z Jaroměře do Trutnova by byla fajn. Jestli má smysl elektrifikovat Týniště -> Letohrad těžko říct. Většina osobních vlaků jezdí právě z Náchoda přes Týniště a ve směru na Letohrad. To by pak bylo možné elektrifikovat i trať z Týniště do Starkoče a do Náchoda.

0/0
20.9.2017 18:43

J79a75n 12J59e11m94e30l72k46a 1535520

Tak úspora času, když se páteřní Hradec -Jaroměř pouze z třetiny udělá na 120 km/h...

Kdyby se pořádně vyměnily koleje za Jařoměří za nové, asi by se tam dalo taky jezdit 120 a ne 100.

Ale to se neudělalo, přestože v OPD2 evidentně není za co utrácet Europeníze. Tak nevím proč se dělaly takové dílčí lowcost úpravy za cenu dlouhých výluk

0/0
20.9.2017 10:44

M20i58r63o20s23l91a91v 91B97e27d29n70á18ř 6287429264761

"Například do Turnova teď nejezdí jediný nákladní vlak, protože všechny končí už ve Dvoře Králové"

Zdroj: https://hradec.idnes.cz/elektrifikace-zeleznice-vlak-doprava-hradecky-kraj-trutnov-letohrad-1jt-/hradec-zpravy.aspx?c=A170918_352593_hradec-zpravy_the Turnov nebo Trutnov, Holinky jako hodinky, obé se natahuje.

+2/0
20.9.2017 7:44

V76o93j63t57ě73c60h 44H30a29n98á77k 8495151961224

A přitom náklad jezdí třikrát za týden až na Horka :D

+1/0
21.9.2017 8:24

V94o95j90t76ě95c90h 78H22a96n61á64k 8405591141934

Žádná rychlost 120km/h mezi Předměřicemi a Smiřicemi není. Chybý k tomu podstatná část zabezpečovacího zařízení, která za víc jak rok nebyla stále nainstalována.

+3/0
19.9.2017 17:38

J67i78ř52í 94H52o89v94o45r96k29a 8897926922235

Problém Mužíka je ten, že se namísto Trutnova vyjádřil k Turnovu. Nákladní vlaky mezi Hradcem Králové a Trutnovem jezdí pravidelně - zásobuje se tudy elektrárna Poříčí a částečně prováží vozy z vápenky v Kunčicích + příležitostné dřevo a šrot. Vzhledem k hodinovému taktu osobních vlaků s prokladem nákladních vlaků je elektrifikace smysluplnější, než Znojmo-Retz či České Budějovice - Summerau

+2/−1
19.9.2017 17:23

P51e92t29r 16N75o21v36o65t29n85y 1971800661

O které trati to pan Mužík hovoří? "Například do Turnova teď nejezdí jediný nákladní vlak, protože všechny končí už ve Dvoře Králové."

+2/0
19.9.2017 14:02

S95t19a30n83i26s35l66a19v 69K61r12e69j14c11a54r 6797766103844

Je otázkou, jaký je firemní zájem o zavedení nákladní železniční dopravy do firemních míst? Kolik je firem jež svoji surovinu a výrobky v řádech desítek tun jsou ochotny vozit železnicí před kamiony? Amtrak s železniční nákladní ani osobní dopravou problém nemá. A to i tam jsou železniční přejezdy podobné těm českým a evropským!!

+1/0
19.9.2017 15:08

P28e82t19r 70N20e52c38h81a14n12i58c65k95ý 7703336978360

Jo takový kamenář z Libštátu co tam jezdí s mnohatunovými kolosy a kameny od kol už rozbily nejedno okno by mohl o železnici uvažovat

+2/0
19.9.2017 15:11

J75i45ř73í 67E35r14b80e41n 1263454706207

No do košťálovského kamenolomu existuje vlečka už asi 130 let a přednedávnem ji dost silně využívali - pro rekonstrukci kolejiště si totiž nechávali přímo v kamenolomu nasypávat desítky vagonů denně.

Jenomže to by se taky muselo chtít něco dělat už těm soudruhům z Tarmacu, kteří pravděpodobně raději dělají kšefty autodopravcům. Vždyť ty opravy silnic pak platí veřejné rozpočty - a že jsou stovky řidičů denně vynervovány těmi machovskými piráty, to asi nikoho moc nepálí...

0/0
21.9.2017 11:18

M80i84r52o85s22l61a83v 85B47e20d40n86á52ř 6627169214951

Problém je v tom, že těch kamionů jezdí příliš. A podniky, do kterých byla kdysi vlečka zavedena a které stále fungují, využívají dnes vlakovou dopravu v hojnější míře než před 20 lety.

0/0
20.9.2017 7:50

M15i98r80o12s28l13a41v 36B27e91d77n37á39ř 6937169674711

Jde o to, jestli zeměpis a železniční tratě zná míň pan Mužík nebo redaktor, který tento článek sesmolil..

+2/0
20.9.2017 7:46

J32a27n 16V79a83l18o49u22c87h 6652147858240

Trať i vlaky můžou vyšší rychlost umožňovat, ale celkové jízdní doby se nezkrátí, pokud se buď s rekonstrukcí trati nezmění poloha výhyben (vlaky jedoucí ve stejných intervalech vyšší rychlostí úseky mezi výhybnami projedou rychleji, tedy by bylo potřebné mít výhybny dál od sebe) anebo se objednavatel (kraj) práskne přes kapsu a úměrně zvýšení rychlosti zkrátí interval mezi vlaky (tedy třeba z hodiny na 50 minut), aby bycházelo křižování v současných výhybnách.

Anebo (pravděpodobně;-€) se papaláši poplácají po zádech, vlaky pojedou rychleji a co nahnaly na trati ztratí čekáním ve výhybně na protijedoucí vlak)

+2/0
19.9.2017 13:25

P72e96t69r 44N21e46c88h17a62n80i20c58k94ý 7683156588180

Nejen výhybny. Všechno od Děčína přes Krkonoše až po Letohrad na sebe navazuje jak stavebnice merkuru. S jakýmkoli páteřním vlakem hnete, rozoráte čtvrt republiky, leda byste ty výpadky kompenzoval dalšími vloženými spoji. 30min interval už prakticky vždy navazuje.

+3/0
19.9.2017 15:09

J26a33n 29S80l39o88v14í26k 3319907410898

Čas mezi Hradcem a Trutnovem se zkrátí jedině když rychlíky přestanou stavět v každé vesnici jako Velké Svatoňovice apod. Jde to i bez drátů.

+1/−4
19.9.2017 11:36

J47i36ř49í 12E29r79b66e93n 1813694776637

Osobní vlaky tu jsou právě od toho, aby stavěly všude - a ne, že fíra zmáčkne brždění až ve chvíli, kdy při 70 km/h uvidí 200 m před sebou zastávku s partičkou náhodných cestujících :-/

0/0
21.9.2017 11:21

P69a45v94e30l 87Č48e44r62n79ý 1495792

...tak to vypadá, když policajt dostane funkci, neví nic, ale všemu rozumí. I když červíček pochybnosti.......!! ;-D;-D;-D;-D

+1/0
19.9.2017 11:29

R66a43d42e18k 65P28a88p55e57ž 3269329434823

Zkusme to věcně. Co přesně je podle Vás špatně na elektrifikaci trati do Trutnova, resp. Svobody nad Úpou?

+2/−1
19.9.2017 13:22

L18e91n49k34a 90R23o43z63d50o26l69s53k18á 2949422511951

Cesta ze Smiřic do Trutnova resp. do Svobody je neskutečná, spoje nenavazují, vlaky jezdí pomalu a třeba Vám ještě pod vlak před Vámi skočí sebevrah, takže odjezd ze Smiřic v 8.50, do Mladých Buků příjezd ve 12 hodin. A to všechno s 30 malými školáky, v ČK jsme čekali víc než 30 min na bus a pak tuším ve Velkých Svatoňovicích nádražáci nacpali cestující ze dvou vlaků do malé lokálky. V Trutnově dlouhé čekání, protože nám ujely busy. Takže pro příště - jet busem už z Jaroměře. . S dětmi jsme jezdili celý týden na výlety, průvodčí byli většinou nepříjemní a až poslední den nám hodný pan průvodčí řekl, že jsme si měli na pokladně vyzvednout nějaký herní list a děti mohly vyhrávat plyšáky, že prý když jsme tolik jezdili, tak by měly určitě šanci. Co dodat. A taky rychlík do Trutnova jezdí jen lokomotiva s vagónem většinou, bohužel jsme jeli soupravou, která byla téměř obsazená a v lokomotivě byla půlka první třídy, kam jsme nesměli, takže jsme museli stát i s malými dětmi.

0/0
19.9.2017 17:54

T36o60m97á56š 82T67á85b71o11r74s92k24ý 2304461473112

Urcite jste skupinu 30 deti u dopravce objednala ze? Onyty vlaky taky nejsou nafukovani ;-)

+1/0
20.9.2017 9:05







Najdete na iDNES.cz