- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Domnívám se, že by to neměla být otázka daleké budoucnosti, naopak včera bylo už pozdě. Propojení z Náchoda do Chudoby a pak i do Hronova by byl velmi přínosný nejen pro místní, ale i pro rozvoj cestovního ruchu. Spojení z Harrachova do Sklářské Porubu v Krkonoších slaví velký úspěch a z původní "spojky" do blízkého příhraničí jsou dnes i linky jezdící z Liberce do Jelení Hory s návazností i do Vratislavi nebo Drážďan (přes Liberec směr Žitava). Projekt by neměl zůstat na papíře, naopak nevymlouvejte se a dejte se do práce, ať už je hotovo! Hledejme cestu, jak to realizovat než výmluvy, proč to nejde.
Původní české lázně Chudoba byly obsazeny Prušáky v době válek o rakouské dědictví s Marií Terezií. Takže Kudowa nahradila pro Němce nevyslovitelný český název. Hrabství Kladské bylo součástí Čech od r.1348.
Poláci dostali Hrabství Kladské po 1945 spolu s částí Německa jako náhradu za východní polské území, obsazené CCCP, Dnes je tam Bělorus a Ukrajina
V Hrabství Kladském jsou vedle Lázní Chudoba významné české lázně Polanice a Dušníky.
Dobrovolně se tady přiznám, že jsem si náspu u hranic všimnul teprve nedávno, v polovině svého života. To tam jezdím docela často. Nesmím to říct mé tetě ze Słoneho, by jí kleplo
Škoda. Vzhledem k tomu, že dnes se promrhávají dotace na zbytečnosti, taková výstavba trati Náchod, Kudowa a zpět do Čech by nemusela být marná. I třeba formou tramvajové dopravy. Prospělo by to nejen jmenovaným ale i dalším místům regionu.
Nachod neni nicim zajimavy a nebyt extremniho mnozstvi tranzitni dopravy tak by tam nebyl ani zadny provoz. Lazne jsou davno zavrene a fabriky taky. Navic na tohle by Nachod mohl dostat dotaci, ovsem oni sami si uvedomuji, ze by pro ne byla ztratova a nic jim neprinesla.
Stavba trati mezi Nachodem a Kudowou by v dnesni dobe davala smysl. Polaci zamestnani v automobilce v Kvasinach by mohli jezdit vlakem. Myslim, ze by se castecne ulevilo i silnicim, protoze Polaku tam pracuje celkem dost. Pak by jeste davalo smysl spojit trati dve konecna nadrazi Dobruska a Solnice, aby se nemuselo jezdit slozite pres Tyniste a Doudleby, ale primo.
Jako male dite jsem si taky kreslil cary po mapach, kudy by mel jezdit vlak. Tak jsrm treb v Africe protal Kilimanjaro
Zrovna teď o víkendu jsem jel autem od Veselky do Bystrce po staré Hitlerově dálnici a říkal jsem si, že od té doby, co ji nechal postavit, na ni už nejspíš nesáhl.
Jinak stavba, resp. obnova starých železničních spojek může nejen významně podpořit regionální rozvoj. ale i odlehčit mezinárodní kamionové dopravě. Jenže proč podporovat dopravní obslužnost regionů jako v zaostalém Švýcarsku nebo Rakousku, když na nesmyslné rychlodráze z Brna do Prahy se dá z veřejných peněz do těch správých kapes odklonit mnohem víc...
Označení BR 38 DRB je asi špatně. Správně má být DRG Deutsche Reichsbahn Gesellschaft
Není. Železniční společnost Třetí říše se jmenovala DRB.