Diskuze

Po Hitlerově železnici projelo pár vlaků, most na pilotách nevydržel

Přeshraniční železniční spojka mezi Náchodem a polskými lázněmi Kudowa vznikla roku 1945 k Hitlerovým narozeninám pro zásobování fronty. Velmi rychle však vzala zasvé. Projelo tudy jen několik vlaků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Domnívám se, že by to neměla být otázka daleké budoucnosti, naopak včera bylo už pozdě. Propojení z Náchoda do Chudoby a pak i do Hronova by byl velmi přínosný nejen pro místní, ale i pro rozvoj cestovního ruchu. Spojení z Harrachova do Sklářské Porubu v Krkonoších slaví velký úspěch a z původní "spojky" do blízkého příhraničí jsou dnes i linky jezdící z Liberce do Jelení Hory s návazností i do Vratislavi nebo Drážďan (přes Liberec směr Žitava). Projekt by neměl zůstat na papíře, naopak nevymlouvejte se a dejte se do práce, ať už je hotovo! Hledejme cestu, jak to realizovat než výmluvy, proč to nejde.

1 0
možnosti
Foto

Původní české lázně Chudoba byly obsazeny Prušáky v době válek o rakouské dědictví s Marií Terezií. Takže Kudowa nahradila pro Němce nevyslovitelný český název. Hrabství Kladské bylo součástí Čech od r.1348.

Poláci dostali Hrabství Kladské po 1945 spolu s částí Německa jako náhradu za východní polské území, obsazené CCCP, Dnes je tam Bělorus a Ukrajina

V Hrabství Kladském jsou vedle Lázní Chudoba významné české lázně Polanice a Dušníky.

2 0
možnosti

Dobrovolně se tady přiznám, že jsem si náspu u hranic všimnul teprve nedávno, v polovině svého života. To tam jezdím docela často. Nesmím to říct mé tetě ze Słoneho, by jí kleplo ;-D

1 0
možnosti

Škoda. Vzhledem k tomu, že dnes se promrhávají dotace na zbytečnosti, taková výstavba trati Náchod, Kudowa a zpět do Čech by nemusela být marná. I třeba formou tramvajové dopravy. Prospělo by to nejen jmenovaným ale i dalším místům regionu.

12 0
možnosti

P27e94t42r 19P10e20t85r

26. 9. 2017 0:29

Nachod neni nicim zajimavy a nebyt extremniho mnozstvi tranzitni dopravy tak by tam nebyl ani zadny provoz. Lazne jsou davno zavrene a fabriky taky. Navic na tohle by Nachod mohl dostat dotaci, ovsem oni sami si uvedomuji, ze by pro ne byla ztratova a nic jim neprinesla.

5 11
možnosti

F55i64l54i96p 49S79m17o59l64a

25. 9. 2017 23:20

Stavba trati mezi Nachodem a Kudowou by v dnesni dobe davala smysl. Polaci zamestnani v automobilce v Kvasinach by mohli jezdit vlakem. Myslim, ze by se castecne ulevilo i silnicim, protoze Polaku tam pracuje celkem dost. Pak by jeste davalo smysl spojit trati dve konecna nadrazi Dobruska a Solnice, aby se nemuselo jezdit slozite pres Tyniste a Doudleby, ale primo.

12 0
možnosti

Jako male dite jsem si taky kreslil cary po mapach, kudy by mel jezdit vlak. Tak jsrm treb v Africe protal Kilimanjaro

4 2
možnosti

Zrovna teď o víkendu jsem jel autem od Veselky do Bystrce po staré Hitlerově dálnici a říkal jsem si, že od té doby, co ji nechal postavit, na ni už nejspíš nesáhl.

Jinak stavba, resp. obnova starých železničních spojek může nejen významně podpořit regionální rozvoj. ale i odlehčit mezinárodní kamionové dopravě. Jenže proč podporovat dopravní obslužnost regionů jako v zaostalém Švýcarsku nebo Rakousku, když na nesmyslné rychlodráze z Brna do Prahy se dá z veřejných peněz do těch správých kapes odklonit mnohem víc...

7 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
8 0
možnosti

Označení BR 38 DRB je asi špatně. Správně má být DRG Deutsche Reichsbahn Gesellschaft

1 0
možnosti
Foto

Není. Železniční společnost Třetí říše se jmenovala DRB.

1 0
možnosti