Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bez Superbu bychom přišli o čtvrtinu míst, bojí se odbory v Kvasinách

Spekulace o možném přesunu výroby nástupce modelu Superb z Kvasin do Německa vyvolaly velké obavy o pracovní místa v automobilce Škoda-Auto na Rychnovsku. Podle odborů by takový krok mohl zasáhnout až čtvrtinu zaměstnanců. Nový model by měla automobilka představit za tři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B22o14h15u11s81l44a92v 11C35h91a36l98u51p52a 4251969441475

zvláštní shoda okolností - ve chvíli, kdy se ukazuje, že ČR si ekonomicky vede v rámci EU velmi, velmi dobře, kdy se podařilo snížit nezaměstnanost na nejnižší úroveň za poslední dekádu, ve chvíli kdy volby v RN dopadli jak dopadli a kdy jsme jako ČR jasně vyjádřili svůj odpor ve věci kvót, rázně se postavili proti nátlaku zejména SRN a Francii pokud jde o migraci jako takovou a proti např. stejným soc.dávkám pro migranty, kdy jsme se jednoznačně vymezili proti "odzbrojovací směrnici" z dílny Evropské komise a dalším nehoráznostem - ve stejnou chvíli se objeví informace o "likvidaci" (nemohu to nazvat jiným slovem) mladoboleslavského automobilního úspěchu ČR?!?!... Je to jakási forma varování ze strany SRN, ekonomické pirátské "černé známky"?! Nemohu si pomoci, ale přesně tak to na mne působí. Znovu a jasně - jsme suvérenní stát, nejsme a nebudeme žádnou novodobou kolonií arogantních jakoby přátel, ať už směrem na západ, východ , sever či jih.

místopředseda Výboru pro obranu PSP ČR a číslo 9 na kandidátce ANO v JMK

0/−2
7.10.2017 15:40

M71a41r43t19i14n 47N64e67p94l 4264912436578

Komik ;-DR^

+1/0
8.10.2017 20:06

V13á18c96l16a89v 35K77o43v27á96ř 9332330339883

A že nikoho netrápí výroba Seatu Ateca a Toledo v čechách. Kdyby stáhli tyto modely, tak by bylo daleko více "škody" a už by se zde nemohlo argumentovat národní hrdostí.

Proč premiér nejednal když šly piškoty Opava do Polska, nebo Savo do Maďarska?

Musíme se smířit s tím, že je svět globalizován. Úspěch Škody tkví v tom, jak dokonale dokázala skloubit technologii VW a českého umu. Teď holt němci chtějí vrátit trošku z toho co nás naučili.

+7/0
7.10.2017 13:41

M44a70r30t23i83n 10K84o74l92a73c12e98k 5679457233483

A velmi vtipné je to, že ještě minulý týden tady ti "ekonomové a znalci čehokoli" varovali nad rostoucím podílem montoven. Že Němci, tedy náš vzor v oblasti znalostní ekonomiky a prací s větší přidanou hodnotou mají tak evidentní zájem o montování Superbů? proč nepožadují návrat vývoje a technicky podpůrných profesí?

0/0
8.10.2017 14:01

P76e19t91r 43Č33e90r53m46á35k 9718655139540

Z jednoduchého důvodu - mají volnou kapacitu na lince passatu, tam se vývojář moc neuplatní ;-)

0/0
8.10.2017 17:02

A43d20a85m 80P58o30s95p73í12š17i42l 1720382250339

A kolik v té Škodovce pracuje opravdu Čechů? Minimálně 50% jsou Poláci. Takže i kdyby měli propustit čtvrtinu zaměstnanců tak Češi by se teoreticky o práci bát nemuseli.

+2/−2
7.10.2017 13:27

T14o89m67á42š 29V77e30r23n41e88r 1655534267835

Blábol

0/−1
7.10.2017 17:37

J87a22n 44S80z29a59m62a25r28á19n25s26z73k74ý 1112582697938

Spis by to chtelo poradne rozsirit vyrobu. Cekat na supa ci fabii pul roku , je fakt hnus.

0/−2
7.10.2017 13:20

P74e29t42r 45Č13e33r83m76á22k 9958535909910

To je právě to co není možné, proto tyto úvahy o odlehčení.

0/0
7.10.2017 13:24

M75a79r89t24i93n 96K91a19r65á69s87e71k 9588263128138

No to prave y pohledu moc nedava smysl - proc v době konjukntury dal navysovat vyrobni kapacity ve skodovce, když mame volnou linku ve VW? Rozsirovat vyorbu nedava sebemensi smysl, když ma koncern volne kapacity jinde, a s hrozbou budouci ekonomicke recese (kdy se tradicne poptávka po autech porpadne) opravdu nedava smysl valit miliony do navyovani kapacit, když jich ma koncern dostatek..

0/0
8.10.2017 23:15

P54a21v81e29l 71Ř77í96č50k51a 5194212961518

To se nedá nic dělat, je to jejich

0/0
7.10.2017 13:16

J46a66k70u36b 26Z49e46m83á59n17e60k 2774833191588

Řešil bych to stávkou. Odbory často řeší situaci, kdy o práci jejich lidí nikdo nestojí, tím, že svým lidem doporučí nepracovat. Vždycky mi takhle strategie přišla podivná.

+1/0
7.10.2017 13:11

J54a72n 54K16a80r72e66l 83N71o71v30a96k 5816484718846

seberou superba a daji vam delat seaty.. nebojte se ;-D;-D;-D

+2/0
7.10.2017 13:10
Foto

M85i94l66a29n 13S26o45u41š76e64k 9296947141302

Slavné odbory! Každoročně si vydupají pod hrozbou stávek zvyšování platů. Jednou pak logicky musí nastat situace, že prostě výroba jinde je levnější a tak se provoz přesune jinam. Odboráři tak zaviní, že tisíce lidí přijde o práci a půjdopu na pracák. Je nuvěřitelné, jak jsou škodovácké odbory krátkozraké, jak preferují okamžité výhody bez zohlednění budoucnosti. Škodováků je mi líto, pokud k přesunu výroby skutečně dojde a co mohu doporučit, aby na odborářské schůzi nakopali zadky svým odborbossům. A to doslova.

+3/−2
7.10.2017 12:56

J50i86ř68í 47V95i78n63k14l25e78r 1781817980649

Takhle bolševické odbory neuvažují. Z cizího krev neteče a musí být líp. Po dobrém či po zlém.

+1/−1
7.10.2017 12:57

P94e51t63r 44H87o32r74á81k 1269893549374

Jistě, a proto se tady přesunuje výroba tam, kde mají mnohem vyšší platy.

+1/0
7.10.2017 13:14

P37a22v39e25l 53Ř71í79č50k30a 5424382441528

A především produktivitu

0/0
7.10.2017 13:16

S92t30a81n78i87s50l31a26v 79K45r34e10j84c16a81r 6557676693774

Pokud by se podobně prosadily i České firmy bez zahraniční účasti, byl by v ČR ráj. Problém s běžnou čekací dobou mají i jiné automobilky ve vyspělém Západě. Nelze dělat na sklad. Čekací doba by se dala teoreticky snížit, lepší koordinovaností se subdodavateli dílů vozidel. Ale to není věcí škodovky, ta je díky zaměstnancům motivována vyrábět na 130%, ale brzdí jí právě dodávky na 100%. - Pokud nekupujete auto v autobazaru, tak u většiny lepšího standartu na vysněný vybraný model také čekáte dva až tři měsíce. A u luxusních i rok.

0/0
7.10.2017 17:11

P91e67t50r 51Č73e10r34m16á11k 9588435629230

Ale volnou kapacitu, takže vyrobí více vozů a vzhledem k tomu jak malou měrou se promítá do ceny auta mzda dělníka na tom i tak vydělají.

0/0
7.10.2017 13:17

P29e90t93r 11H91o13r38á49k 1339213569754

No, jistě, a proto u nás máme nezaměstnanost pod 4 %. To jsou zase bláboly.

0/0
7.10.2017 13:02

P14e24t67r 65D96l93o61u71h59ý 5517839514774

Sice odbory nemusim, ale to není zapříčiněno jejich činností u nás. Spíš v Německu mají takovou sílu (+ loajalita německých firem ke svému státu), že i s trojnásobnými mzdami budou přesouvat nejvýdělečnější produkci domů.

0/0
7.10.2017 13:03

P17e78t62r 43K29o66t46o82l21a80n 8927217797624

No jen at si superba(auto mafianu rikajici si podnikatel) presunou do nemec. Stejne se jim tam posilaji bloky ci kliky a dalsi casti motoru takze co. A s kodiaqem si v kvasinach muzou vklidu montit i karoqa.....

+1/0
7.10.2017 12:55

J64i41ř38í 68V56i92n74k69l84e65r 1501147630819

Přesně tak. Na německé imperialisty musí dopadnout hněv českých odborářů. Z tebe by měl soudruhu soudruh Středula radost.

0/0
7.10.2017 13:00

P89e62t76r 17Č51e32r84m34á74k 9158135539200

Odboráři jsou opravdu mimoňové, to jsou nesmysly že se člověk nestačí divit. Důvod proč celé tohle vzniklo je přitom velmi prozaický a zazněl i v článku - zcela standardní analyzování výrobních kapacit, a neb vnitrokoncernová soutěž kde se bude nový model vyrábět. Proto se v Blavě vyrábí Audi a právě Škoda, proto se v Kvasinách vyrábí Seat. To že je v současné době situace v Kvasinách dlouhodobě neudržitelná je známá věc, kapacita výroby je absolutně přečerpaná a nejsou schopni plnit dodávky na trh. Vzhledem k tomu že nový superb přijde až za 5 let tak je právě nyní čas kdy se to řeší, a malá velikost produkce a naopak příbuzností s passatem který se v Emdenu vyrábí, z něj dělá ideálního kandidáta. Vzhledem k vyšší úrovni závodu VW a především tomu jak minoritní část v nákladech na výrobu auto tvoří rozdíl mzdy se to do ceny nijak nepromítne a naopak tím že by se zkrátili dodávky na trh a prodalo se tak více aut by ekonomika šla nahoru.

Co je však podstatné - vzhledem k výše uvedené přetíženosti závodu by k žádnému propouštění nedošlo, alespoň ne v nějakém masovém měřítku.

+3/−2
7.10.2017 12:50

J91i92ř43í 74V53i27n40k96l39e30r 1821367580139

Středula a ostatní odborářští socialisti už vyhrožují stávkama? Odbory = škodná pro každého majitele. Bylo , je a bude.

+4/−3
7.10.2017 12:47

J47a92n 96N92o25v13á64k 6924574

Máte pravdu. A opačně: nemít odbory, škoda pro zaměstnance.

+4/0
7.10.2017 12:48

P14a85v69e56l 77Ř40í66č32k64a 5134822821758

jaká škoda?

0/0
7.10.2017 13:17

M51i90l96a85n 32L83i59n41h92a79r92t 8294466407766

Třeba škoda plechu pro Škodu...;-)

0/0
7.10.2017 19:52

P22a86v50e55l 98Ř44í39č88k83a 5694622661728

Přesně tak

0/0
7.10.2017 13:17

G97e28o33r74g 29K70o51m15b95e38r79e79c 9434261206151

boji se spravne, staci si precist co se pise v Nemeckem tisku. Vyroba se ma v Cesku omezit aby se uchovala pracovni mista v Nemecku. Vic nereba dodavat. To muzou odbory rvat a skakat jak chteji.

jeden z clanku ktery o tom pojednva je zde - http://www.n-tv.de/wirtschaft/VW-will-Skoda-an-die-kurze-Leine-nehmen-article20065997.html

+5/0
7.10.2017 12:46

J75i37ř40í 98V88i20n76k61l36e82r 1411227110239

Majitel naštěstí rozhoduje nikoliv odborářské netáhla.Kdyby jakoukkliv fabriku vedli soudruzi z odborů tak nastane následující: bordel, bída a krach.

+5/0
7.10.2017 12:50

P26e69t27r 85Š43t74ě55p27á98n75e88k 1713257589692

Škodovka nestíhá vyrábět a již dnes se X modelů dělá mimo republiku. Žádná fabrika se zavírat nebude a místo Superbů se tam bude dělat třeba Oktávka nebo něco jiného. Ale přiznám se nejsem odborář, takže do toho nevidím.

0/0
7.10.2017 12:45

P75e64t28r 28Č82e17r42m32á66k 9828865509700

Zhruba tak, 40% produkce Škody se dnes vyrábí mimo Boleslav a Kvasiny, uvolněním kapacity by došlo k urychlení dodávek dalších modelů, což je nyní největší problém. Je sice fajn že škodovka dokáže vyrábět za levno a mít super marži, ale k čemu to je když pak není schopná ty auta vyrobit a dodat na trh.

0/0
7.10.2017 12:54

K48a46r39e38l 14B82a22m20b61u56l81a 4443589577379

No a co? Je rekordni nezamestnanost a nedostatek pracovniku. Polaci by odesli domu a zbytek by praci v pohode nasel...

+4/−2
7.10.2017 12:35

A64n20t27o93n28í90n 60K28a23t92z27e15r 8822473606130

No to je zajímavé,že ani úkáčka nechtějí už dělat tuto práci za almužnu!!Tak co tady melete takové nesmysli!!

0/−3
7.10.2017 12:59

P56a33v83e78l 62J46e59l66í42n45e59k 5234188458

Co jste čekali? Vždyť fabrika Škody není Česká, ale Německá a tak z Německa zní: čecháčci trhněte si nohou!

+2/−4
7.10.2017 12:34
Foto

J82i34ř59í 15D66v56o64ř91á32k 5795879270258

Jedno velké " vítězství " odborů se jmenuje Detroit.

Memento mori.

+9/0
7.10.2017 12:32

J45i85ř77í 38V71i11n52k35l21e74r 1781737270609

Odborářské netáhla jsou jako mor, jen všude škodí majitelům.

+3/−3
7.10.2017 12:30

J59u61r81a 40M46a20z76i19k 3928554776795

Každému, jen sobě ne. Se divím, že to nedělá každý. Založím odborový svaz českých milionářů. Někdo sakra ty naše zájmy musí hájit;-D

0/−1
7.10.2017 12:33

P14a48v63e11l 14Ř90í45č30k24a 5804642161878

To je svatá pravda

0/0
7.10.2017 13:19

J22u64r19a 71M58a79z40i49k 3958144406495

Nic se neděje, to je jen třeba pustit na Čechy bubáky, kdyby náhodou měli roupy. Vždyť je znáte;-D

0/0
7.10.2017 12:28

M48i50c17h47a35e91l 31B59o91r96ů14v71k19a 2699861386965

V továrně dělají i celé rodiny a nedokážu si představit, že by někdo řekl Ty zítra zůstaneš doma,“ neskrýval obavy šéf tamních odborů Martin Lustyk.

a to si představte, že existujou regionu kde nemaj žádnou škodovku a rodiny jsou celý doma

+6/0
7.10.2017 12:20

M46a78r96t75i52n 33M55o67t46y43č74k47a 6401187437334

Pokud se odsune Superb do Německa, tak se akorát navýší kapacity pro ostatní modely. Ty čekací lhůty jsou tragicky - na Superb 7 měsíců.. nemyslím si, že by to znamenalo masivní propouštění...

+8/−1
7.10.2017 12:20

M61i65c49h37a81l 87Š88e42v56č94í25k 8593476624

Nyní čekačky na Superba spadly a čeká se už jen 4-6 týdnů. Což je nejméně ze všech modelů. Proto jsem si ho pře 2 měsíci objednal a nevzal Kodiaq, na který se čekalo i půl roku. Jak jsou vytížení, tak na Atecu je čekačka snad rok.

0/0
7.10.2017 12:43

M88a92r12t51i58n 35M43o73t94y27č61k79a 6871577567224

Moje info je takové, že Sup objednanej minulej tejden bude v dubnu...

0/0
7.10.2017 13:06

M61a88r70t48i56n 13N47e10p24l 4574892636288

Nezlobte se, ale nedá mi to se nezeptat...vy si vybíráte auto podle toho, že to musí být Škoda? Jinak si tedy nedovedu vysvětlit jak si někdo může dát na první místo Kodiaq a na druhé Superb, když to jsou absolutně odlišná auta.

0/0
7.10.2017 21:29

M57i17c94h29a83l 54Š81e44v87č58í18k 8893876704

Zase tyhle nesmysly. Někteří novináři mají v hlavách fakt ..... Někdo něco zaslechl, vůbec nepochytil souvislosti, práskl to překroucené do éteru, 10x to někdo kompetentní (nejvyšší vedení Škody i koncernu) vyvrátí, ale oni tyhle fámy budou přiživovat. Nikdy nikdo kompetentní ve firmě o žádném přesunu výroby neuvažoval. Śkoda má produkci nejkonkurenceschopnější v celém koncernu, proto vyrábí i Seaty. Jen se hledají další možnosti jak zvýšit produkci. Ve Škodě již všechny vyčerpali, linky v MB již několikrát zrychlili, v Kvasinách rozšířili násobně závod, přistavěli nové haly, jedou o víkendech a v systémech směn. Vyrobí rekordní množství, ale stále je v Evropě větší poptávka než tady dokáží vyrobit. Takže jaké jsou možnosti? Jedna varianta postavit v MB druhou lakovnu, ta současná nezvládá ani 2500 aut denně. Už nyní se část karoserií vozí k lakování do Německa. Bude se ale stavět několik let a je tu problém s místem a sanací/stěhováním hřbitova. Další je vozit auta ze závodů v Rusku, tam se to prodraží díky dopravě a clům (Čína a Indie jsou ještě horší). Další možností je výpomoc v Emdenu, kde nejsou vytížení na 100% a kde bude stejná platforma jako má Superb, tedy by tam mohli vyrábět Superby a v Kvasinách o to víc třeba Kodiaqa, který je nyní násobně žádanější, než dokáží pokrýt. náklady na cla žádná, na dopravu žádná, ale výrobní náklady min. dvojnásobné. Takže až jako poslední možnost, když na nic jiného nepřijdou. Tedy ani na vteřinu nikdy nehrozilo nic podobného, že by se ze dne na den přestal vyrábět Superb a lidi neměli práci. Takže ptát se odborářu co by znamenalo, kdyby se přesunula výroba Superba někam jinam, je jasná manipulace a přiživování něčeho, co nikdy neexistovalo. Kdyby se ho zeptali, proč nedokáží vyrobit ještě třeba o 50tis. aut víc, a jestli by nebylo dobré požádat sesterský závod s volnou kapacitou o pomoc a výrobu toho rozdílu, který sami nedokáží přes všechno úsilí ani teoreticky pokrýt, tak by z toho asi nebyla žádná pecka, co?

+21/−1
7.10.2017 12:19

M32i75l12a10n 40M85a43j42e36r88č98í15k 1840540114376

Naprosto jste popsal i mé přesvědčení - jsem tedy velmi rád, že tu nyní uvedený názor vede.

0/0
8.10.2017 6:49

J11o45s78e54f 46B19a65b59k14a 3130749762737

Je věcí a právem majitele firmy, kde chce vyrábět. Prostě v demokracii to tak je a je to správné. Dělníci do toho nemají co mluvit.

+2/−3
7.10.2017 11:37

M39i62c57h68a42l 25Š33e22v57č58í77k 8843246804

Chtějí vyrábět v MB a Kvasinách, ale bohužel už není kde brát. Závody jsou vytížené na maximum. Dělníci do toho můžou mluvit jak chtějí, stejně jako chytráci v různých diskuzích. Vliv na to nemají ani jedni.

+2/0
7.10.2017 12:23







Najdete na iDNES.cz