Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S důkazy jsem nemanipuloval, tvrdí kriminalista z případu Nečesaného

V Hradci Králové pokračuje soud s Lukášem Nečesaným obžalovaným z pokusu o vraždu kadeřnice v Hořicích na Jičínsku. V září soudce hlavní přelíčení odročil, protože bez omluvy nedorazil ani jeden ze svědků obhajoby. Teď vyšetřující policista odmítl, že by manipuloval s důkazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64l42a48s22t23i27m65i37l 56H76a92l11b91i46c37h 8833965336308

Ta baba lže až se za ní práší.Už jenom to,že měla v kešeni 10.000Kč je lež jako věž.

0/0
7.11.2017 9:32

R66o74m48a94n 39M96i38r39o31s12l19a19v 4287133627106

Bez toho, že bychom viděli a slyšeli důkazy v jejich komplexnosti, nemá smysl se dohadovat o jeho vině či nevině. Musíme to nechat na soudech. Jedno ale vím zcela bezpečně, že bych nechtěl mít jejich rodinné geny.

0/0
7.11.2017 0:02

J17a56n 74P12r32o33c72h44a54z32k79a 1257345439817

Pokud je Nečasaný skutečně vinen zasluhuje nejpřísnější trest. "POKUD" je vinný. Mě zarazila na případě jedna skutečnost a to,že kadeřnice si přesně pamatuje podle jeho obličeje, že to byl bezpečně (jistě) on. Dvakrát jsem měl otřes mozku 1.stupně s dočasnou ztrátou vědomí. Na to, co tomu předcházelo zcela bezprotředně, si nepamatuji vůbec. Když mě zmlátili tři výrostci, kteří šli z hospody, nebyl jsem schopný identifikovat ani jednoho, ani toho, který mě udeřil zpředu do obličeje. Možná by mi bývalo pomohlo, kdyby mi při výslechu policie ukazovala jejich fotky.

Navíc jsem dosud nečetl jednoznačný motiv. Proč to Nečesaný měl udělat. Kvůli těm penězům??

0/0
6.11.2017 20:54

J23a29r44o41m11í26r 46Š19r25á84m87e44k 3347466677732

Případ Nečesaný je velmi hezkou ukázkou toho, proč by o probíhajících případech měli psát jen ti nejlepší novináři s přehledem v právu i v kriminalistice - a proč se právě takoví živým případům vesměs vyhýbají. Vtip je v tom, že zatímco obviněný si může pro média kecat cokoliv, OČTŘ jsou vázány poměrně výraznou mlčenlivostí. Obhájci to s chutí zneužívají, protože si velmi dobře uvědomují, že ani soudce není stroj prostý emocí, takže pokud se už během soudu první instance vybuduje dostatečně silný příběh nevinné oběti, roste šance příznivějšího výsledku odvolání. Nebo alespoň větší citlivosti odvolacího soudu na skutečná i domnělá pochybení, dokonce i pochybení čistě formálního rázu, v celém případu.

To samozřejmě neznamená, že to Nečesaný jr. udělal. Znamená to ale, že dělat si úsudek o jeho vině především na základě informací filtrovaných přes jeho obhajobu je dosti problematické, protože je významné riziko, že budou zkreslené nebo prezentované selektivním způsobem. Přitom výši rizika nelze odhadnout a ze samotného faktu, že k něčemu takovému došlo, ještě neznamená, že obviněný je skutečně pachatel.

+1/0
6.11.2017 18:18

R97a39d46e29k 37H31o30d97a42ň 9116147501173

"Nejvyššímu soudu vadilo, že selektivně hodnotil důkazy, nevypořádal se s důkazy, které měl k dispozici, nedodržel podmínky spravedlivého procesu, přehlížel vážné pochybnosti a nerespektoval dřívější pokyny. Kromě toho nařídil soudu, aby věc projednal jiný senát."

0/0
6.11.2017 20:20

J27a23r14o86m29í95r 88Š83r70á61m83e70k 3467596277432

Omlouvám se, asi jsem napsal moc slov a vy máte problém je zpracovat. Dám vám tedy jednu radu - věcí, kterým nerozumíte, si raději nevšímejte.

0/0
6.11.2017 20:27

R88a47d96e86k 57H80o85d87a24ň 9536917971463

To je pouze poukázání na to, že zde zdaleka nejde "jen" o novináře.

0/0
8.11.2017 11:55

P97e98t22r 94M12a96r70e83č56e15k 1503771899368

Taťulda si zřejmě odklonil dost , když může nadále vydržovat takovou armádu obhájců. No snad už konečně dojde na tu jejich povedenou famílii.

0/−4
6.11.2017 14:18

L76u62b58o89m70í13r 63S53a63z16e63č58e46k 7369258725743

Nečesaného právníci mají v rukávu ještě argument, že vyšetřovatel měl levou botu více sešlapanou než pravou. Jasný důkaz neviny toho kujóna!!!

+4/0
6.11.2017 12:59

R13o90s46t72i62s71l74a44v 62M55e59i41s42n55e18r 6671539184

...no taťulda se snaží --je to vidět...jasně že nejsou důkazy ve smyslu "já jsem Nečesaný a jdu vás praštit" ale řetězec nepřímých důkazů do sebe zapadá a uzavírá kruh. je potřeba případ více studovat a ne jen komentovat novinářské titulky. jednoznačně to udělal, ať se modlí za jiného pachatele jak chce. ;-€;-O;-€

+1/−4
6.11.2017 12:08

J35i64ř63í 30H94o82v54o44r15k41a 2536607440671

Plus jeden přímý důkaz: svědectví oběti :-)

0/−2
6.11.2017 12:10

M83i39c47h86a52l 63D24a90d83e55k 8183562138

Jj, ta rekognice z nemocnice je fakt povedená ;-DR^

+7/0
6.11.2017 12:26

P21e31t60r 54S89t91a28n89i18k 5215818947633

Tu ovšem žádný ze soudů, který Nečesaného odsoudil, jako důkaz neuznal ... svědkyně ho označila sama až mnohem později, když ho zahlédla v TV ...

0/0
6.11.2017 12:29

M27i27c65h42a90l 11D21a91d57e13k 8183312258

Což se taky zjistilo u minulého soudu, že bylo jinak než vypověděla..

0/0
6.11.2017 12:36

R89a93d44e79k 18H22o47d78a42ň 9236547861623

Nelze si ovšem nepoložit otázku, že pokud rekognice proběhla takovým podivným způsobem, kde byla zjevně snaha přišít to obžalovanému "za každou cenu", na kolik lze věřit libovolným jiným předloženým důkazům.

Teď se navíc nabízí otázka, jak moc se bude ohýbat cokoli, hlavně aby ruka justice tak nějak nedopadla na kriminalistu.

+4/0
6.11.2017 13:29

M68i25c77h75a27e64l 90K87a45d95e34r51a64v16e45k 8211624278514

Je jedno jaké má rodiče,nicméně pokud policie nedodá přesvědčivé důkazy a tady je opravdu nedodala nemůže být někdo odsouzen na 13 let.

At se Vám to líbí nebo ne.

+12/−1
6.11.2017 12:01

J32i74ř11í 33H54o37v13o69r57k84a 2836137210541

Přesně tak. Třeba na 5 let, to jo, ale 13, to je takto bez důkazů moc. R^V

+1/−3
6.11.2017 12:02

A37l42o94i23s 81H84a53v40r37a53n97e20k 9385521156126

Celá povedená famílie,fotr dotační podvodník,matka prodávala svůj orgán co se nevymydlí,ale kluk to bude čest sama.

+1/−6
6.11.2017 11:41

S66l79a94v12o64m87í66r 91B32e47n24e93š 6422127600914

Nikdo netvrdí, že kluk je čest sama.

Víte, kolik lidí, kterým je lepší se vyhnout, protože to jsou páskové, gauneři, zlatá mládež, alkoholici, feťáci apod., je však zcela nevinných a nikdy nespáchalo trestný čin?

Kdybych měl dceru a takový chlápek se s ní chtěl oženit, byl bych z toho na mrtvici, protože tohle bych do rodiny nechtěl. Ale to ještě neznamená, že spáchal trestný čin.

+10/0
6.11.2017 11:46

J22a95k36u72b 49R96e80i42t97e90r 2465570358444

Nejste vy ten Havránek z Libně? Znal jsem jednoho, prodával psy do bufetů. Taky byl vulgární, ale nepsal na internet.

+3/0
6.11.2017 11:55

M98i59c63h55a27e14l 18K19a89d48e75r13a90v44e70k 8581964348914

R^R^R^R^R^;-D;-D;-D;-D

0/0
6.11.2017 11:59

A15n96n41a 26K41u61č68e97r62o13v72á 2501183659860

Pan Nečesaný sice vypadá jako arogantní synáček z bohaté rodiny, která mu dala všechno kromě výchovy, ale když sleduji tu zpackanou práci našich pomahačů a chráničů, netroufla bych si ho na základě těch důkazů-nedůkazů prohlásit vinným.

+18/−3
6.11.2017 11:36

S48l63a39v86o83m56í83r 12B16e87n95e46š 6162457700494

Přesně tak!

I když připustíme, že vinen třeba je, tak i v tom případě platí, že tohle prostě nejsou důkazy.

+12/0
6.11.2017 11:38

J93i22ř64í 29H46o67v43o32r92k58a 2156547150261

1) Důkazů je ucelená řada. I nepřímých, když bych zcela pominul ten hlavní přímý.

2) K útoku nepochybně došlo. Nepochybně byl v té době Nečesané na místě činu. Jestli to tedy nebyl on, kdo? To je dost zásadní otázka, někdo být pachatel musel.

0/−1
6.11.2017 11:53

P97e67t46r 13D95r16a28p20a49l 3455318933345

2) na místě byl před činem, kdo byl pachatelem má zjišťovat policie

+2/0
6.11.2017 12:27

L38u44b24o62m62í90r 63S78a37z53e46č49e79k 7309178925353

Na místě musel být i před činem, po něm už ne!

0/0
6.11.2017 13:02

J50a38n 96J89i88r38k10a 7120490630

V tom pripade je spousta nejasnosti a jednoznacny dukaz (bohuzel) chybi.

V trestnim pravu plati zasada "in dubio pro reo" (v pripade pochyb se rozhodne ve prospech obzalovaneho). A to by melo znamenat, ze Necesany, jakkoli je treba i vinen, by odsouzen byt nemel.

Lepsi tri neodsouzeni vinni, nez jeden odsouzeny nevinny.

Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

+13/0
6.11.2017 11:22

J30a82n 72T29a97r51a42b15a 4866776959529

Lid vám na In dubio pro reo zvysoka kašle a někteří soudci mají k lidu velmi blízko

+1/0
6.11.2017 11:26

S62l51a47v69o23m10í63r 25B85e21n26e23š 6932917960444

Jde o to, jak tuto větu míníte. Z tónu hlasu by to bylo zcela jasné, ale vy to píšete a my váš tón hlasu neslyšíme.

Jestli to míníte jako "Mlčte, pane Jirko, na to vám lidé kašlou", je to špatně.

Jestli to naopak míníte jako smutné konstatování smutného faktu, tak bohužel máte pravdu.

+4/0
6.11.2017 11:33

J48i15r24k59a 22N37o43v94á64k 6332475965479

jasně že platí, ale to že vy máte pochyby neznamená, že je měl soud, notabene několik úrovní soudů o mnoha soudcích.

+2/0
6.11.2017 11:32

J24a30n 24J39i97r74k54a 7520290250

...no a jiny soud (Nejvyssi) zase pro zmenu pochyby mel a pripad vratil k projednani.

0/0
6.11.2017 11:37

J10i48r34k76a 19N66o58v34á16k 6532975665809

však v pořádku, ať se to znova posoudí, to že různí soudci mají na stejnou věc různé názory je častá realita.

+1/0
6.11.2017 11:39

J63a45r40o35m17í51r 14Š89r61á65m76e70k 3897126837952

Zásada in dubio pro reo neznamená, že když si obviněný resp. jeho obhájce vymyslí nějakou divokou verzi, zakládá to na dostatečné pochyby, které by měly vést ke zproštění obvinění. Ve skutečnosti je zásada in dubio pro reo naplňována trochu jiným mechanismem. Především už v případě vyšetřování trestného činu má policie (resp. GIBS) povinnost prověřit pokud možno všechny rozumné verze, případně jim takový případ může vrátit k doplnění státní zástupce. Ono to, že geniální obhájce najde alternativní vysvětlení důkazů, které je přijatelné a které se obejde bez viny obviněného, sice vypadá hezky v detektivních seriálech, ale fakticky se moc často neděje. Vlastní zásada je pak vykládána tak, že jde o rozumné pochybnosti. Tak například když se nalezne v zamčeném bytě bez známek násilného vniknutí nějaký pan Houžvička, popelář v důchodu, mrtvý ve své posteli s hlavou rozbitou kladivem, na kladivu jsou otisky jeho manželky, na šatech jeho manželky jsou stopy od krve odpovídající stříkancům krve z rozbíjené hlavy, za nehty manželky se taktéž naleznou stopy krve a navíc se zjistí, že se manželé hádali, několikrát se řešilo domácí násilí a bylo zahájeno rozvodové řízení, které by finančně dost citelně postihlo manželku, nezakládá tvrzení obhajoby o tom, že to vše narafičila sousedka Kdoulová, která navíc tvrdí, že byla v době vraždy u syna ve Francii, aby se Houžvičkové pomstila za to, že jí lépe kvetou muškáty v okně, na rozumné pochybnosti.

0/0
6.11.2017 18:32

R26a51d90e28k 89H24o21d86a59ň 9346387161973

Ať se stane co se stane, je jisté že ať kriminalista dělal cokoli, nic se mu nestane. Kdykoli je stíhán policista či úředník pro zneužití pravomoci, je nutné aby pachatel chtěl buď dotyčnému způsobit škodu, nebo z toho mít prospěch.

No, a to je kámen úrazu, protože soudy se spokojí s tím, že pachatel poškozeného neznal, a tedy nesnažil se jemu jmenovitě způsobit škody (ta by byla vlastně jen "vedlejší důsledek" jeho chování). A prospěch z toho jako nemá, protože i když dostává bonusy za počet přestupků, pachatelů atd., tohle se "nepočítá".

Výsledek? Navzdory všem argumentacím o GIBS, skvělé kontrole atd. si s vámi policista může dělat cokoli, protože mu nehrozí nikdy nic. Max. nějaká ta ztráta prémií, kdyby se stížností nakupilo moc.

+6/0
6.11.2017 11:14

J40a53n 48T57a49r60a93b66a 4486476109259

No...asi tak.

0/0
6.11.2017 11:19

M34i47c82h56a15l 28D63a73d38e88k 8113162478

U druhého ohledání se šlo na místo činu vyměnit klíče, protože chyběly a byla obava, že ten, kdo by to udělal, by se mohl vrátit. Dále prý kriminalisté dohledávali nehty poškozené, které jí chyběly.

Na třetí ohledání šli kriminalisté na základě výpovědi poškozené a svědkyně z protějšího domu.

Chudoba se ptá, proč nebylo nabírání pachových stop zaznamenáno na kamerách. Jušta to vysvětluje tím, že bylo místo činu natočeno při prvním ohledání, takže stačilo potom dokumentovat pouze fotograficky apod.

Chudoba upozorňuje, že kriminalista řekl, že pachatel mohl mít klíče. "Jak jste tedy mohli kontrolovat, jestli na místo někdo nevniknul a něco později nezměnil?" // Z dnešního soudního jednání.

+2/0
6.11.2017 11:08

M89i48c34h52a75l 82J23a97r90o30š 7224380232505

Osobně mě napadá jediný důvod, proč by měl manipulovat s důkazy, ale to by Nečaný senior už dávno vytáhl, byť jako spekulaci.

PR Nečesaného (hlavně web) mi připomíná naše politiky. Je agresivní, a nesnaží se obhajovat fakta, ale napadá nepodstatné detaily ve spise a nazve blbcem policajta, soud i oběť.

+7/−1
6.11.2017 11:07

M51i89c38h76a14l 90D13a65d76e37k 8403532158

Provádí se kontrola rekognice, kdy je Nečesaný umístěn na prvním místě. Ludmila B. ho ale nepoznává a rozčiluje se, když se jí na něj Jušta opakovaně dotazuje. "Není to on, hergot, otočte to," říká rozčileně.// tolik k rekognici poškozené a kvalitní práci vyšetřovatelů..

;-D

+13/−1
6.11.2017 11:04

S73l41a69v51o51m42í19r 59B21e68n24e72š 6632857260434

Samozřejmě že to propuštění Nečesaného může být vlivem peněz jeho táty.

Zbývá však vyřešit otázku, zda to znamená, že peníze dokáží dostat ven nevinného, nebo naopak to, že nevinní, kteří nemají peníze, musí sedět.

Obojí by bylo špatně. Jestliže je Nečesaný vinen, neměly ho dostat ven žádné prachy. Jestliže je nevinen, je špatné to, že bez tátových peněz a konexí by zcela nevinný člověk seděl.

+21/0
6.11.2017 11:00

J26i70r28k91a 77N22o83v10á21k 6962245445349

první věta jasný souhlas.

k dalšímu - ta otázka je celkem zbytečná, když hned další odstavec píšete, že bez ohledu na odpověď je to špatně.

0/0
6.11.2017 11:08

S71l95a22v32o77m49í65r 31B78e70n95e13š 6902397300244

Sám jsem byl za minulého režimu svědkem toho, jak policie neprávem obvinila mého spolužáka z vysoké z vandalského činu.

Kdyby nebyl jeho otec vysokým policejním důstojníkem, platil by Standa nespravedlivě pokutu, protože on to skutečně nebyl, kdo vybral z popelnice pět prázdných láhví a rozbil je o chodník a střepy tam nechal. Já jsem byl po celou dobu s ním a viděli jsme, jak to rozbíjí jiný člověk. Potom jsem odjel tramvají a Standa zůstal na zastávce (čekal na jinou tramvaj). takže stoprocentně vím, že to nerozbíjel on. Ale přišli policisté a vymysleli si, že to byl Standa. Protože v sobě měl dost alkoholu (nebyl úplně na šrot, ale rozhodně nebyl střízlivý), tak to obvinění vypadalo i věrohodně. Ale i když tam ten alkohol byl, tak Standa to prostě neudělal.

Jednalo se jen o pokutu, za tohle by jej nikdo neposlal na třináct let za mříže, ale jak třeba doživotí, tak i pouze pokuta za výtržnost mají být uděleny pouze v případě zcela prokázané viny. Je rozdíl znečistit chodník nebo pokusit se o vraždu, ale rozdíl je jen v závažnosti. V principu, že k potrestání je zapotřebí jasný důkaz, rozdíl není.

Je zcela v pořádku, že se Standa dočkal spravedlnosti. Ale je smutné, že se jí dočkal jen proto, že jeho otec byl majorem u policie, tehdy samozřejmě soudruhem majorem.

+5/0
6.11.2017 11:28

R14u50d15o85l31f 59K66o22m60á37r60e56k 7698399532279

to je dobra obhajoba kdyz svedci bez omluvy neprijdou. procpak asi?

+6/0
6.11.2017 11:00

J74a34k48u72b 12R50e85i46t60e21r 2465100328874

Hele Milane, nechtěl bys nám taky říct dvě věci: Ta rekognice u omdlévající poškozené (známé video z nemocnice), to je normální praxe u vás ve sboru?

A druhý dotaz: jak jste zašli za kadeřnicí den před soudem, u kterého změnila výpověď, to jste si hezky pokecali, co? Hlavně to počasí a naše vztahy k Tchajwanu, co?

Stejná sorta jako k---da/k----va z Plzně, hlavně aby byly čárky, odměny a aby pověst Sboru neutrpěla. Prostě na někoho zaklekneme a on pustí šťávu.

+17/−5
6.11.2017 10:44

J86i82ř62í 84H17o55v19o58r12k22a 2386107700501

A kolik je na youtube jiných videí z reálných rekognicí?

0/0
6.11.2017 10:46

J88a19n 61T48a26r77a38b65a 4906576219639

ale fuj, takhle vošklivě o našem lidově demokratickém sboru....

+2/0
6.11.2017 10:46

P63a68v35e19l 22B66o88r72m49a77n92n 5835327961178

Přesně!Nečesaného zavřít až zčerná.!!

0/0
6.11.2017 10:53

J25o32s36e43f 12K79o45m57i50n59i97k 4820533585309

Dokázala policie vysvětlit, proč na jeho oblečení nebyla krev ?

+10/0
6.11.2017 10:40

J90a15n 72T52a90r50a33b91a 4986716209969

Proč by měla něco takového vysvětlovat? Nechtěl byste toho moc? Prostě se obviní, soud ho buď odsoudí, nebo ne a pak se spustí mediální vox populi a to by v tom byl čert, aby ho nějaký soudce tlačený hlasem lidu neposlal do lochu....

+5/−1
6.11.2017 10:44

J10i20ř25í 77H25o28v70o23r43k63a 2236197820281

Soudce? Nečesanýho poslali do lochu Xkrát! Jediné co ho z lochu dostávalo byly politické konexe tatínka co v tom umí chodit.

+7/−3
6.11.2017 10:47

J20a83n 59T24a82r45a23b29a 4856876209789

Myslíte, že takhle to funguje? Vy asi nebudete od fochu? Spíš jste o tom diskutovali Na Rúžku, že?

+2/−2
6.11.2017 10:49



Najdete na iDNES.cz