Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotivu odvezli po silnici. Spolek z Jaroměře ji vrací státu nerad

Z železničního muzea v Jaroměři definitivně odvezli parní lokomotivu Conrad Vorlauf z roku 1873. Na návěsu se po silnici vydala do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově. Spolek se totiž nedokázal dohodnout se státní institucí na dalším pokračování nájemní smlouvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i65ř37í 92K81r29á90t81k84ý 2253779560901

Jelikož jsem pracoval v organizaci, která si exponáty zapůjčovala od NTM tak vím, jak moc na srdci jim leží blaho exponátů. Zapůjčovali exponáty z depozitářů, takže přinejmenším v zašlém stavu. V podmínkách zápůjčky bylo povinností zaplatit restaurátorské práce a ještě hradit ročně za zapůjčení. Expozice se musela stavět podle architektů doporučených NTM tím pádem i byla realizace velmi nákladná. Těch podmínek bylo víc, ale výhodné to bylo akorát pro NTM. Místo toho aby byli rádi, že za ně někdo dělá údržbu jejich exponátů a jim i reklamu, tak jen koukají na zisk.

+1/0
26.11.2017 18:39

P75e81t62r 45T54r83u86h10l79a62ř90í46k 3232739165221

Doufam, ze jak spolek, tak novinari ohlidaji NTM jak se vyporada s rychlosti oprav.

+2/0
25.11.2017 8:53

P16a21v51e93l 33Ř82a68p17e91k 7322116839395

"Tempem, jakým tato obnova probíhá ve Spolku Společnost železniční výtopna Jaroměř, by se lokomotiva obnovovala dalších pětadvacet let"

OK, jsem zvědav, jak rychle se to zvládne nyní ;-)Rv

+5/0
25.11.2017 8:34

Š28t45e46f25a31n 71F89r39i92č17a 7852748243926

Trochu se tomu divím, protože nejsou lidi. Je to tedy ze strany NTM (a tedy ze strany státu) samozřejmě obětování jiné příležitosti. Depozitáře ve státních muzeích jsou narvány k prasknutí, a vskutku jen miniaturní zlomek sbírek v depozitářích se podaří renovovat, udržovat nebo opravit. Na většinu se nedostane vůbec. Jen minimum sbírkových předmětů bude mít to štěstí. Tato lokomotiva už začala opět vypadat jako lokomotiva, a tak některý z muzejníků NTM neodolal a rozhodl se zviditelnit a proceduru obnovy jedné lokomotivy urychlit. Veřejnost by si ale uvědomit, že s vysokou pravděpodobností tomu samému muzejnímu pracovníku přitom pod jeho vlastím nosem hnijí v depozitáři NTM bez brzké perspektivy náležité renovace jiné sbírkové unikáty, na které se nedostane, protože jak jsem zmínil v úvodu, nejsou lidi. A právě se možná zbavujeme nejen nadšených lidí v Jaroměři, ale také obětujeme renovaci jiného stroje v NTM. Rv

+6/0
25.11.2017 0:38

J13i45ř55í 67K54o84c68u78r14e35k 6615674915228

Bylo by fajn, kdyby NTM proplatilo aspoň materiál, když už ne práci. A když se tak zaklínají tím, že to jde pomalu - Byl vůbec stanoven nějaký termín dokončení? Existoval aspoň rámcový harmonogram prací? Pokud nikoliv, tak si NTM může stěžovat leda tak na pátém u kiosku.

+2/0
24.11.2017 22:59

P55e52t31r 82K13o69r61b26e54l 9316917120252

S jedním z amatérských renovátorů jsem měl tu čest probírat osudy této lokomotivy již v roce 1992/3. Nyní máme 2017 a stále není hotovo. Asi je čas něco změnit. Práci nadšenců mám ale v úctě.

0/0
24.11.2017 22:33

Š82t22e13f64a29n 19F89r65i70č46a 7632558973696

Tak v tomto případě to postupovalo sic pomalu, ale přece. Ten výsledek dobrovolnické práce je vidět. U těchto záchranných prací se postupuje "krok za krokem". Chvála Pánu Bohu za ty dary. To by mohlo vadit jedině v případě, kdyby nebylo co jiného na práci. Ale ve státních sbírkách stojí netknutých a nezadržitelně chátrá mnoho jiných unikátů. Které si zasluhují nemenší pozornost. Myslím, že by stálo za to prověřit, zda se NTM nemělo raději zaměřit na renovaci jiného unikátního sbírkového předmětu, a tento už nechat dokončit v Jaroměři. Byly by tak zachráněny dvě lokomotivy, takto bude zachráněna jen jedna. Podle mne tedy promarněná příležitost. A ještě něco - už jen ten přesun nadrozměrného nákladu po silnici je spíše plýtváním veřejnými prostředky, než smysluplným veřejným výdajem. Ty peníze také mohly být využity přímo na konzervaci nebo renovaci, nikoli na přepravu.

+4/0
25.11.2017 7:36

P48e41t20r 63M63u78d77r82y49c85h 7134702537403

Rozumím smutku v Jaroměři, ale mam za to že i jim samotným je uvnitř jasné že v dnešní době provádět renovaci historické techniky na základě nadšení je pouze sen nadšenců.

0/−1
24.11.2017 18:29

P86a90v34e75l 52Ř69a85p66e10k 7692416589125

Nesmysl. To byste se divil, co všechno už se takhle povedlo. Nadšení je naopak naprosto nezbytným předpokladem. Kdyby NTM plnilo své poslání, tak se zapojilo do renovace, financování a shánění sponzorů. Jenže jim jde o úplně jiné zájmy.

+6/0
24.11.2017 18:43

P56e84t16r 66M36u14d10r22y83c43h 7664372327463

M260.1 Stříbrný šíp, není to sic v režii NTM ale ČD

0/0
24.11.2017 18:50

J10a71n 27B61i58r64e58š 9776784218874

Takže těžce mimo mísu.......

0/0
25.11.2017 7:40

P12e38t83r 81M41u50d31r14y75c31h 7964432287753

To není mimo mísu, to jen pro ukázku že pouhé nadšení nestačí a v Jaroměři si vzali dost velké sousto, pokud se nepletu tak se snaží renovovat 365.024 a již také dost dlouho.

0/0
25.11.2017 15:41

P65e53t28r 12M56u66d47r29y32c84h 7934812187823

Proč by NTM melo shánět finance pro soukromí spolek?

0/0
24.11.2017 18:52

P92a53v77e15l 93Ř78a34p75e25k 7402526929455

Proč pro soukromý spolek? Ta mašina nepatří soukromému spolku, ale NTM. Ovšem NTM samo tu mašinu nezprovozní.

+2/0
24.11.2017 20:34

P32a56v24e12l 38Ř97a84p91e21k 7402756329545

Bohužel, takhle to občas chodí. Nadšení lidé jsou odejiti a na jejich místo nastoupí ti, kterým jde jen o prachy a politické zájmy. Pohrdám přístupem NTM. Rv

+5/0
24.11.2017 18:09







Najdete na iDNES.cz