Diskuse k článku

Autobus se školáky naboural do kruhového objezdu, 11 lidí je zraněných

Celkem jedenáct osob podle policie utrpělo lehká zranění při nehodě školního autobusu u Chlumce nad Cidlinou. Řidič naboural do konstrukce kruhového objezdu. Nejspíš měl zdravotní komplikace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58i51b47o11r 76N83á49b96ě18l79e53k 3605573552722

Tradičně polovina diskutujících jsou dopravní experti. Smyslem kruhových objezdů je zpomalit řidiče před křižovatkou a umožnit tak plynulý průjezd ze všech směrů(velmi nadneseně jakoby kruhový zip). A zpomalit to jde jedině zakrytím výhledu. Stačí se podívat na "otevřené" objezdy. Z jednoho výjezdu letí řada aut a ti z následujícího se prostě nemají šanci zařadit. Nebezpečné situace si vytváří řidiči sami, kruháč je vždy včas označen, případně ještě snížená rychlost. Ale to zdejším závodníkům asi nevysvětlím.

+4/−1
15.12.2017 6:48

O64d80s97t66r93a13n86ě73n47ý 55U68ž56i56v43a63t67e53l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
15.12.2017 10:19

J20i97ř71í 39E78r92b19e62n 1953204796447

Protože v tu chvíli se velmi snadno stane z nouze zvyk.

0/−2
15.12.2017 10:20

O84d39s23t77r92a45n52ě88n93ý 11U19ž63i48v60a36t39e37l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
16.12.2017 18:08
Foto

J80i49ř61í 45B89i91l14í44k 4735922512294

To je tak, když obecní blb vymyslí hrobeček místo kruháče. V současné době se staví víc než polovina kruháčů nevhodně.

+1/−1
14.12.2017 23:58

T72o84m50á89š 63V66e21l83č27o42v64s69k32ý 4113308149708

"Konstrukce kruhového objezdu" je obecně sama o sobě prasárna. Teď je zas v módě tam dávat kmeny a jiné nesmysly. Přes rondl má být všude dobře vidět a když už se cokoli přihodí, měl by se dát bez úhony přejet i přes střed.

+4/−2
14.12.2017 19:01

M29a24r54e57k 35J66a81n98e93č32k92a 1327856883101

Nebudu posuzovat příčinu škrtnutí autobusu o stěnu kruháče, protože neznáme ani velikost kruháče, ani další okolnosti. Nicméně nejhorší kruháče jsou ty, přes které není vidět, jak jsou zarostlé nebo zastavené a čím je menší, tím je to horší a že se tento nešvar velmi rozmáhá. Na těch se vám z ničeho nic objeví další vozidlo, protože mnohdy přes tu překážku na kruháči ani nevidíte, že tam někdo vjíždí a jsou to pak zbytečně horké chvilky tím spíše, že se tam někdo z další odbočky doslova vřítí. Hlavně, že ty jelita budou brojit proti stromům u silnice a na velikostně menších a středních kruháčích nechají zarostlou vysokou buši.

+2/0
14.12.2017 16:32

P77a95v52e80l 46N78o97v70á72k 7711256959323

70let? Mladej kluk ještě...

+2/−1
14.12.2017 16:25

J28a80r29o68s13l24a69v 31K31e15r27c36l 1242328810668

Pokud máte zájem, hned Vás jako řidiče přijmeme. ;-)

+1/0
14.12.2017 18:44

S26t60a33n20i77s80l31a32v 33K61r89e82j44c56a86r 6627946653124

Kde brát mladší ? Přivýdělek u řidičů firem je běžnou věcí, asi u každého dopravce. Mladoši málokdy vydrží to co ......, po pár letech zdrhnou. Je to o soudnosti člověka, a zkušenosti lékaře, jenž profi po 65 letech povolí !!

+2/0
14.12.2017 22:54

J71o14s22e12f 27D84v85o18ř74á30č74e28k 9522824475905

neobjíždí se střed kruhače z druhe strany? a děti byly určitě řádně připotaný jako na všech školnich výletech

0/0
14.12.2017 16:23

J14a97r45o97s18l12a48v 46K80e89r17c40l 1482698700488

byl to přímý průjezd... A vím, že je to špatně, ale kdo se poutá? Samozřejmě bus takto vybaven je, ale není to průšvih řidiče!

+1/0
14.12.2017 19:01

M61i37c25h64a54e55l21a 17K60ř94í45ž24o58v40á 1247631915721

No, mě v autoškole učili, že za poutání pasažérů je odpovědný řidič. A neměl by vyjet, dokud si není jistý, že jsou všichni pasažéři připoutaný.

Jinak souhlasím s vámi, v autobuse se nepoutá nikdo.

0/0
15.12.2017 9:58

J49i71ř89í 66E66r72b95e19n 1623794146957

To jste se učila hodně dávno. Zákon o provozu na pozemních komunikacích hovoří jinak.

Řidič navíc nemůže odpovídat za chování jiných svéprávných osob.

0/0
15.12.2017 10:22

M10i44c81h15a57e13l31a 19K74ř49í53ž88o86v10á 1517531115651

Do autoškoly jsem chodila teprve před dvěma roky. A bavili jsme se o tom, protože by se na to mohl zeptat inspektor.

0/0
15.12.2017 10:59

J41i75ř25í 83E77r96b98e89n 1473574966817

Nikoliv, jste povinna je pouze poučit, že se mají připoutat. Ale nejste odpovědná za to, když se dospělé osoby nepřipoutají. Jako řidič zodpovídáte pouze za připoutání sebe sama a dětí v autosedačce.

.

§ 6 odst. (1) Řidič motorového vozidla je kromě povinností uvedených v § 4 a 5 dále povinen

a) být za jízdy připoután na sedadle bezpečnostním pásem

c) přepravovat ve vozidle kategorie M1, N1, N2 nebo N3, které je vybaveno zádržným bezpečnostním systémem, dítě, jehož tělesná hmotnost nepřevyšuje 36 kg a tělesná výška nepřevyšuje 150 cm, pouze za použití dětské autosedačky

.

§ 9 Povinnosti přepravované osoby: odst. (1) Přepravovaná osoba je povinna

a) být za jízdy připoutána na sedadle bezpečnostním pásem, pokud jím je sedadlo povinně vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

0/0
17.12.2017 14:10

T59o12m53á80š 89B49e23n24e58š 4196168878514

Jedna věc je chyba řidiče a druhá věc je množství nesmyslných a špatně udělaných kruhových objezdů a nebezpečných ostrůvků, které nám tu vyrobila dotačně korupční politická lobby. Přeji všem postiženým brzké uzdravení bez následků.

+12/−1
14.12.2017 15:35

J39a95r49o23s76l85a94v 66K19e78r47c64l 1332288970368

Jj. A ještě jsem si přečetl "PLESK". Foto z plzeňska už odstranili, ale být majitelem těchto fotek, určitě bych se na nich hojil. Po upozornění zkopírovali fota z tohoto článku :)

0/0
14.12.2017 18:39

J59i14ř40í 71E27r51b70e39n 1833564706627

Zkuste se na "nesmyslnost ostrůvků" podívat z pohledu chodce, kterým také zajisté občas jste. A pak vám možná dojde, že širokou vytíženou silnici je nejlépe přejít právě na přechodu, který je uprostřed rozdělen a kde vám tedy mohou dávat řidiči přednost z obou stran postupně, ne že blokujete oba směry najednou.

A zkuste se na "nesmyslnost kruháků" podívat i z pohledu řidiče, který na tu frekventovanou hlavní potřebuje vjet z frekventované vedlejší. Třeba křižovatky I/11 a I/35 v Hradci Králové nebo I/14 a II/286 v Hrabačově bývaly před přestavbou na kruhák sice přehledné, ale o to nebezpečnější - těžké nehody tam byly i několikrát měsíčně, od přestavby tam už jsou jen občasné plechové ťukance bez následků na zdraví.

.

No a pak jsou zase opačné extrémy. Zvráceností je třeba kruhák na I/35 na obchvatu Holic - vystavět něco takového na rychlé široké přehledné silnici je opravdu znakem demence zodpovědných radních.

+1/−2
15.12.2017 6:55

Najdete na iDNES.cz