Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rád budu podporovat čisté, moderní město, říká šéf hradecké MHD

Hradecký dopravní podnik má nového šéfa. Od Nového roku je jím Zdeněk Abraham. Přeje si pořídit další elektrobusy a hybridní vozy a dosáhnout toho, aby cestování po městě bylo co nejpohodlnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L38u87k25á20š 97P81r75a51j91z50l14e67r 8229515218185

Píše že dostat se z místa A na místo B je určitě jednodušší, než použít osobní vozidlo. A hned zatím dodává, že sám MHD používá zatím příležitostně (= asi se vozí do práce autem :-))

Ono MHD je super, ale když nepotřebujte např. vést nákup a zároveň jezdíte pravidelně po určité trase. Jakmile byste museli aspoň jednou přesedat a měnit linku, případně vést děti do školy a pak jet do práce, strávíte tím cestováním věčnost.

0/0
15.1.2018 12:42

P75a92t38r69i95k 86E30g30e96r 2808950909601

Zeptám se proč v Hradci Králové nejezdí třeba 4 tramvajové linky?

Myslím si, že tramvajový provoz by bylo možné obnovit také v Jihlavě a dalo by se o něm uvažovat také v Chomutově.

0/0
8.1.2018 14:00

J81i72ř44í 89E80r45b14e55n 1563224466577

Protože v HK nikdy ani tramvaj nezavedli, i když o tom za I. světové války uvažovali a dokonce při výstavbě nových tříd a mostu nejen počítali se prostorovou rezervou pro dvoukolejné těleso, ale dokonce preventivně položili pár set metrů normálněrozchodné trati. Jenže prioritou byl územní rozvoj města a peníze na tramvajový provoz nikdo nedal.

A tak se po II. světové válce rozhodli pro trolejbusy a mají je od roku 1949 podnes, dokonce se v 70. letech úspěšně ubránili snahám o jejich zrušení.

0/0
8.1.2018 15:21

J63i88ř10í 86E48r28b46e80n 1503524536667

Budovat tramvajovou síť v Jihlavě by byl čirý nesmysl, který by stál miliardy. Mají tam celkem slušnou síť trolejbusové dopravy, která obslouží i vzdálenější sídliště a průmyslové zóny - tramvaj kdysi jezdila jen od nádraží do centra.

0/0
8.1.2018 15:26

J50i97ř17í 67E28r39b11e90n 1243694296157

Mimochodem asi nejrelevantnější informace k tramvajím v HK najdete zde: http://www.spvd.cz/index.php/hradec-kralove/tramvaje-v-hradci-kralove.

0/0
8.1.2018 15:28

M24a85r76t47i65n 60Š63e56n79k 4162162869439

Protože za nákup ekektrobusů je větší provize než od Škody Plzeň které se ještě nepovedlo schvalit 109 E v celé Evropě

0/0
8.1.2018 16:58

J81i77ř43í 24E50r18b38e16n 1933914736777

Ehmm... Takže podle Vás nějaká provize za elektrobusy je důvodem toho, proč Hradec nikdy nepostavil a zřejmě ani nikdy nepostaví tramvajovou trať? 8-o;-D Hloupější názor aby člověk pohledal...

DPmHK kupuje 20 elektrobusů SOR NS12 za 249 milionů (12,5 mil. Kč/ks včetně dobíjecí techniky) + 9 trolejbusů Škoda za 120,6 milionu (13,4 mil. Kč/ks). Mimochodem: Škoda vyrábí trolejbusy, elektrobusy i tramvaje a nějaké schválení 109E je věcí úředníků, u kterých výrobce nemá (tedy nesmí mít) žádné páky na rozhodování.

0/0
9.1.2018 0:04







Najdete na iDNES.cz