Diskuse k článku

Exředitel základní školy píše vlastní učebnice češtiny, zájem o ně stoupá

Běžné učebnice češtiny mu nevyhovovaly, proto se rozhodl vytvořit vlastní metodu, jak školáky učit číst a psát. Bývalý ředitel Základní školy v Nemyčevsi na Jičínsku Miloš Novotný je přesvědčen, že přišel s tím, co jinde chybí. O jeho knížky a slabikáře je zájem z mnoha škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a56r71e78l 34V38a47c25h17u12t 9713812449703

Že si rodiče (i děti) mohou vybrat mezi učebnicemi? - Čím dřív lidi pochopí, že možnost volby existuje, tíme, lépe. - Ne? ;-) ... Možnost volby se táhne celým naším životem a dnes násobně více a naléhavěji, než kdy dřív.

Jeden by sice řekl: Zaplať pán Bůh za to. R^ - Ale ve skutečnosti to není lehčí. Je to naopak těžší, je to všudypřítomné a trvalé. Takže právě proto je třeba se naučit s touto trvalou volbou žít. ;-)

0/0
4.3.2018 10:44

J11a28n 82Š55i52c33h 1537751861579

Díky za tip. Objednáno 10 knížek za 500, tak i kdyby to mělo skončit v kamnech jde o prd :) (samozřejmě jsem myslel ekoligicky zlikvidováno ;-D)

0/0
3.3.2018 15:07

M82a95r18t49i55n 23K12u13ř82í68t42k36a 6497276468185

Ve druhém odstavci je chyba: Hláskování je M Á M A. Slabikování je má-ma.

+3/0
3.3.2018 15:05

J65a62n 37K73o31m93r25s49k96a 8492152488732

No, myslím si že je trh učebnic zaplevelený takovým množství, že jedna kniha navíc toho moc nevytrhne.

Spíš mi vadí, že stát není schopen stanovit pro základní školy jednu učebnici a jedny osnovy kdy by se k tomu vyjádřili profesionálové ze všech oblastí (ať pedagogové, odborníci, psychologové apod.)

Základní škola by mělo garantovat základní vzdělání. a měla by zároveň sloužit jako jediné měřitelné kritérium jednak pro žáky tak i pro učitele a jejich výplaty a školy samotné atd. Zároveň by se měla ZŠ chovat efektivně, dynamicky a ekonomicky.

Dnes si každý určí svůj postup, své učebnice. autoři si uplatňují autorským zákonem právní ochranu atd., každému se platí a dítě když náhodou přejde ze jedné školy na druhou má zmatek. Zároveň není možné proměřovat jednotlivé stupně školy s ostatními. A když jde dítě na střední školu tak mu chybí vzdělání, protože škola a učitel to považovala za zbytečné.

V podstatě zmatek, mám pocit že jsou v tom spíš ekonomické zájmy a lenost, než neschopnost státních úředníků.

+1/−1
3.3.2018 14:38

K16a26m28i69l23a 94T37k29a96d68l92e10c68o97v74a 3382736786643

nedavno jsme si s mamou prohlizely ucebnice netere, ktera je ve treti tride. ani jedna se mi nelibila, prislo mi, ze je v nich na treti tridu prilis mnoho informaci, ktera je podavana chaoticky. Mela jsem tu prilezitost studovat pedagogiku pro stredni skoly v jizni africe, a tam se prave prechazelo z outcome-based education (ministerstvo skolstvi stanovi pouze cile a co zak musi na konci roku umet a ucitel si muzze zvolit materialy, ktere mu vyhovuji, ke splneni techto cilu) na vyuku podle ucebnice schvalene ministerstvem skolstvi (ministerstvo stanovilo i kde by ucitel mel priblizne v ucebnice byt podle ctvrtleti, aby se latka stihla behem roku probrat).jeden predmet (ekonomie) se jela podle noveho systemu, zatimco druhy (geografie) podle stareho. dosli totiz k nazoru, ze spousta ucitelu podle Outcome-based education ucit neumi. musim souhlasit s tim, ze pokud je dobre vybrana ucebnice, coz byla, tak se podle ni vyucovalo skvele a bylo jednoduche si planovat vyuku.OBE byla na pripravu narocnejsi, ale zase bylo vice casu treba na opakovani nebo na projekty.nicmene, studenti museli projit statni maturitou, tak se ucitele tak i tak zamerovali na to, aby byli studenti pripraveni.

0/0
3.3.2018 14:57

J19a43r67o90s47l23a35v 88K80o67ž51i16c17h 2638387756522

Jenze to je prave cesta do pekel. Unifikace, jednotne stado ovci

+2/−1
3.3.2018 15:08

J23a66n 35Ř32e18z87n67í92č44e72k 3621941493210

Není. Určitý standard musí existovat.

+1/0
3.3.2018 15:12

J32a70r50o38s40l48a34v 79K56o87ž16i56c61h 2548617846462

Nemusi. Lide nejsou stejni

0/0
3.3.2018 15:16

N40a32t31á24l17i52a 42S10y54r98ů96č13k49o72v93á 8408561292455

Souhlasim s J.K. Ta sama situace v ucebnicich anglictiny, katastrofa, kvanta ucebnic, vetsina dobra tak na podpal. Neni treba mit strach z jedne dobre ucebnice, pokud je ucitel kvalitni, udela kvalitni nastavbu!

0/0
3.3.2018 15:18

R66o34m97a37n 28A43d19á47m25e61k 7363231417597

Není to náhodou PR článek

0/0
3.3.2018 14:34

J36a32n 72D28u96d25e27k 2180382847493

Šikovný člověk

0/0
3.3.2018 14:09

J36a76n16a 24K22u25b14o35v26á 6289212418940

„Analyticko-syntetická metoda je nejrozšířenější způsob, jak naučit děti číst a psát. Žáci při této metodě slova hláskují, říkají má-ma. Metoda genetická zase vychází z velkých tiskacích písmen, kde děti slova slabikují: M Á M A,“

Kopírováno přímo z článku. Nechcete si opravit hláskování a slabikování? Jinak je to zajímavé čtení, ale tohle byste pomotat neměli. V genetické metodě se neslabikuje, v analyticko - syntetické naopak slabikuje.

+2/0
3.3.2018 10:38

N13a80t96á15l26i47a 27S85y65r53ů22č50k31o22v59á 8138281572945

Porad to neopravili....

0/0
3.3.2018 15:22



Najdete na iDNES.cz