Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lyžař v Krkonoších spadl a narazil do sloupu, na místě zraněním podlehl

V neděli dopoledne vyjížděli záchranáři k tragické události na sjezdovku Portášky ve Velké Úpě. Šestačtyřicetiletý lyžař tam spadl a narazil do sloupu, na místě zemřel. Rodině pomáhá psycholog. Případem se zabývají policisté, kteří v prvotním šetření nezjistili cizí zavinění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R85o26b63e43r96t 54F20a25j66m67o96n 4608413293

Areal ma byt zabezpecen tak,aby minimalizoval smrt. Coz na sjezdovkach nikde neni, coz je problem. Site, molitany,ohradniky. Dokud se netyka jednoho z nas tak budeme rikat ze za to muze lyzar. A ja rikam neni to tak...

+1/−4
4.3.2018 21:00

P79e33t75r 85V26o13n76d32r58a76c87e53k 7565961403740

Roberte - zajeď se podívat do Alp a pochopíš co tady meleš za nesmysly - tam mnohdy žádné zabezpečení není a jen do sněhu je zatlučená cedule s nápisem ,,Achtung,, a představ si, že to tam kromě čechů respektují všichni 8-o

+4/0
5.3.2018 5:33

L10u81k55á78š 63M17a72r45e73d51a 6701934547948

Ok byl jsem v Alpach letos uz 3x a treba v zatackach na kraji kolem lesa jsou nekolik metru vysoke zachane site. Pri spojovani sjezdovek celkem ucinne a bezpecne zpomalovace. Vsechno ofacovane molitanem. Chcete rict ze se mi to zdalo?

0/0
5.3.2018 9:27

J95a18n 90S16t49e31h76l37í49k 1549969626664

Tak oni jsou Alpy a alpy. Péťa asi lyžoval na svahu za bývalým kravínem, dnes "stylovým" penzionem. Hlavně je tam na sjezdovkách víc místa. Tady ten lyžař se mohl vyhýbat někomu, kdo na sjezdovce udělal chybu a nezvládl to. Jednou jsem si na černé hoře pořádně rozbil hubu, když mi z lesa do cesty vjelo dítě s maminkou. Afektovaná maminka do mě poté tloukla hůlkou, zatímco já se svíjel v křeči s vykloubeným zápěstím.

0/0
5.3.2018 15:40

R86o54b53e97r22t 83F91a66j25m14o62n 4648713603

Nechapu ze nekdo schvali sloup na sjezdovce....je stli byl na boku , tak nechapu,ze nejsou jeste ored tim site. Chces provozovat? Dobra,ale musi to byt bezpecny...

+1/−2
4.3.2018 20:57

K39a22t73e42ř82i77n63a 79V79a61š49á57k19o96v71á 5411112819105

a za chvili budeme mit site kolem silnic? Nehody se stávaly a stávají, a snad je na lidech, aby zvážili své schopnosti...

Bezpečnostní opatření jsou všude čím dál větší, a místo aby byli lidi zodpovědnější, je to spíš naopak...o jejich bezpečnost se má starat "někdo jiný"

Pána i rodiny je mi moc líto, ale tak to prostě je - občas se stane tragédie.

+1/0
5.3.2018 3:09

P49e84t90r 30Š53v57a19r61c 2378808145380

Ano, vytvoříme molitanový svět!

+1/0
5.3.2018 16:24

B50l76a70n47k25a 75T22i23m84o13f16e74j90e57v64o74v93á 3935829125799

Vždycky to jeden odnese za ty ostatní - co udělali stejnou chybu, ale měli štěstí.

0/0
4.3.2018 19:57

J63a32n 74S47t91e30h83l72í25k 1359989746334

Pravda.

0/0
5.3.2018 15:41

P97e79t47r 59V56o65n88d67r25a46c78e25k 7395951913440

Pravdou je, že každý má jet tak ,jak zvládne svou jízdu s ohledem na vybavení a schopnosti - já jako lyžař se opravdu někdy nestačím divit - lidé to mnohdy berou jako závod kdo bude dole dříve - sjezdovky jsou nyní ledovaté a bez dobrého vybavení a zkušeností to prostě nejde.

Ten chlap prostě udělal chybu za kterou draze zaplatil :-/

0/0
4.3.2018 19:53

M67i42r96o11s57l85a54v 94T98ů33m54a 9379498689769

Chtělo by to svodidla, lanovky bez sloupů, vykácet stromy do vzdálenosti 500m, a záchranný systém pro ty co si neváží života a zodpovědnosti za své blízké.

+2/−2
4.3.2018 19:43

P16e98t66r 58V84o36n43d47r27a23c22e48k 7845941313620

Mínus za nesmysly - nejde o vykácení stromů a jiné nesmysly - lidé prostě mají dělat to na co mají schopnosti a vybavení - mnozí dnes lyžují jako nesmrtelní a smyslů zbavení - jo jasně - vždyť mám lyže Atomic za 15 táců a bundu za deset - tak se mi přece nemůže nic stát :-P

0/0
4.3.2018 19:57

L34i90b38o57r 92N11o73v75á21k 2349523600

Chudák chlap a je mi líto rodiny. To jen u nás můžete narazit do sloupu nebo vjet do lesa. Všude v zahraničí jsou sítě a zábrany :-(. Kdy už to někomu dojde, kolik lidí ještě musí zemřít. A neříkejte že si za to může sám, tohle se může stát sebeopatrnějšímu lyžaři a ani nebude vědět jak. Jde třeba se zaměřit na bezpečnost sjezdovek, jak může někdo narazit do nechráněného sloupu nebo stromu... majitelům je to jedno a úřadům taky....

+2/−7
4.3.2018 19:22

L33i20b61o28r 55N69o71v26á71k 2469173170

A taky jsem byl 2x svědkem jak dítě vjelo do fronty lidí u vleku... zase žádná zábrana... hrůza jen pomyslet

+2/−1
4.3.2018 19:29

K33a94t79e86r45i47n69a 98M76a70t30t45h20e21w83s 3144354905471

Asi jste ten clanek spatne cetl. Jasne tam pisi, ze sloup byl obalen ochranou matraci. Tedy chranen. S tim zahranicim to take neni az takove. Muj kamarad se zabil na lyzich v Rakousku. Lyzovani je nebezpecny sport a vsechno ochranit a obarierovat nejde. Je to hodne o preceneni schopnosti, sil a podceneni stavu sjezdovky. A nekdy jen souhra blbych nahod. Jedinou ochranou, jak si na lyzich neublizit je na ne nejit. Ale to pak je zase houby zivot, omezovat to, co radi delame. Chudak rodina.

+6/0
4.3.2018 19:46

J60i83ř82í 23K16r61e92j92č25í33k 2157898874836

Zas tolik si to neidealizujte, zabezpečení je plusminus všude stejné, i u nás máte všechny sloupy a rozvaděče obalené a podél sjezdovek sítě. :-/

0/0
4.3.2018 20:40

M31a33r96e31k 85B40e73n64e52s 9823626886

No nevim nevim jestli se s tim zahranicim nepletete.. zrovna dneska jsme byli lyzovat a sloupy lanovky jsou uprostred sjezdovky a jen obalene molitanem (nebo co to je; takovy to oranzovy). A zabrany proti vyjeti do lesa nebo ze srazu jsem tady taky skoro nevidel (velmi vyjmecne). Ale prijde mi ze to chce premyslet kdyz jedu; tenhle clanek jsem v ty dobe jeste necetl, ale ten sloup atd mi neprisel divny. Ani ted bych z toho vedu nedelal. Nestesti se muze stat vzdycky a kazdemu.

0/0
4.3.2018 21:39

J25a17r43o84s66l89a80v 98V56o32l49e81k 2723355511536

To je omyl, třeba v Rakousku kolem sloupů často žádný sítě nejsou, jen jsou obalený, tak jako tady

0/0
5.3.2018 1:34

M53o75j70m79i42r 61P88e86ř85i82n48a 6598720946

Německý spisovatel Erich Kästner jednou napsal, že lidský život je někdy životu nebezpečný. A měl pravdu.

0/0
4.3.2018 17:33

V41o98j59t26ě45c84h 58J39á65r24a 3181875375972

Svět je nebezpečné místo. Tak to bylo, je a bude. Smiřte se s tím a bude vám lépe.

+2/0
4.3.2018 16:55

J82a25r57o59s87l29a20v 75H22o82v56o63r28k55a 3972831513303

Musel jet jako blazen. Nechápu tyhle zavodniky ve 40 uz mohl mit rozum:-/

0/−13
4.3.2018 16:11

M35a60r90e50k 31B55u88r65s94a 5232204550700

Zbytečný příspěvek ...

+7/0
4.3.2018 17:23

T53o33m89á14š 70V34e87r71n52e83r 1645864767695

Od zbytečného trolla...;-)

+1/0
4.3.2018 18:44

P81e66t12r 41N81o72v87o62t76ň16á42k 4920118703310

Úmrtí bývá téměř vždy nešťastná souhra okolností. Jednou z těch okolností může být rychlá jízda. Dříve se jezdilo po nerovných sjezdovkách, bez helmy a na pomalých lyžích a z pomalého vleku bylo na svahu méně lidí. Bylo to nebezpečné proto, že sloupy neměly matrace, pařezy občas čouhaly ze sněhu a stromy nebyly obehnané červeným bezpečnostním plotem. Dnes se jezdí na krásných rychlých upravených sjezdovkách, na perfektních rychlých lyžích a s helmou a s páteřákem. Přesto, že se dnes jezdí s helmou, nebezpečné je to na sjezdovce minimálně stejně jako dřív pro vyšší rychlost jízdy. Každý adrenalinový sport, a to lyže jsou, si občas vyžádá život nebo zdraví, je to cena kterou někdo občas zaplatí. Horší je srazit někoho druhého, než se vybourat sám. Smutné je to vždy.

+17/−1
4.3.2018 15:11

M34i96l65a65n 21N12ě39m38e51c 1365580626586

Jaké rychlé lyže, proboha? Kam na tenhle nesmysl pořád všichni chodíte? Myslíte, že 210 cm závodní obřačky, na kterých jsem jezdil začátkem devadesátých let, byly v něčem pomalejší než 175 cm carvingové allroundy, na kterých jezdím dneska? To teda zatraceně nebyly.

+4/0
4.3.2018 15:59

P81e75t36r 62H54o85r17á98k 1919813389824

Měly možnâ horší skluznici, ne? Dnes jsem vytáhl novéyže a jelo mi to všude lépe než ostatním.

+2/0
4.3.2018 16:15

M82i90l56a82n 70N77ě32m27e49c 1285860986306

Neměly. Navíc lyže jsou tak rychlé, jak je lyžař pustí. Každopádně vám garantuju, že na většině dnešních, tak úžasně rychlých lyží bych si netroufl jet půlku sjezdovky šusem ve vejci. Mají spoustu výhod, ale rychlejší prostě nejsou, naopak.

+3/0
4.3.2018 16:29

J65á67n 51B37a60d14i32o19v39s79k10ý 2799784476256

Ale ty lyže opravdu rychlejší jsou. Ne proto, ze skluznice rychleji klouze, ale proto, ze horšímu lyžaři umožní lepe (a tedy rychleji) zvládnout oblouk.

+7/−1
4.3.2018 16:48

O62d32s42t25r36a81n37ě21n82ý 54U79ž58i35v44a18t63e88l

Uživatel požádal o vymazání
+7/0
4.3.2018 16:46

O36d41s88t27r65a70n40ě76n15ý 72U53ž20i55v12a91t39e16l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
4.3.2018 16:48

H64u27g84o 70K71o47n37e55č68n82ý 3798543965748

Obecně se dnes jezdí rychleji.

Lyžaři dělají (nebo umí) jen dlouhé oblouky.

Dnes když se chystám dělat nějaký manévr (zastavení, rozjezd), tak se dívám i nad sebe, zda tam někdo právě neletí. To v 80./90. letech nebylo nutné. Každý vzadu byl schopen zastavit.

+6/0
4.3.2018 17:55

M30a26r21t53i46n 58S97i95c60h11y47n30g19r 1837116361520

souhlasím, lyžemi se profesionálně zabývám opravu hodně let a hlavní problém výrazněji krojených lyží na kterých lyžuje naprostá většina je určitá nepředvídanost toho co udělají. Není nic horšího než lyžař ve vysoké rychosti na 160 - 165 cm slalomkách, které když se kousnou tak je o malér postaráno. Proto se před časem u většiny lyží na sjezdovku začal používat tzv. rocker, díky kterému se lyže lehce prodloužili a současně si zachovali dobrou ovladatelnost, nebo ji mají ještě lepší. Doba ultra krojených lyží také pomalu končí, nebo se minimálně posouvá k těm univerzálnějším a delším. Bohužel často toto neznalí rekreační lyžaři když si kupují nové lyže toto chápou. Staré "rovné" lyže byly defacto bezpečnější, protože byly právě díky délce stabilnější a také si na nich většina lyžařů nedovolila to co na současných točivkách. Více se lyžovalo smýkaným obloukem, který nedovolil lyže tak snadno rozjet po hranách.

0/0
4.3.2018 19:34

L87i28b28o79r 89N77o27v63á93k 2609713960

A kde máte ty omotané sloupy nebo zábrany proti vjezdu do lesa? To je jen v zahraničí povinnost provozovatele. U nás se na to kašle z vysoka a potom to takhle dopadá. U nás snad není ani jedna sjezdovky v tomto ohledu v pořádku... majitel tam dá něco aby se neřeklo a hotovo, však se nic nestane

0/−1
4.3.2018 19:26

J87i60ř32í 18K97r32e93j44č58í54k 2797188674666

Kdy jste byl naposledy na horách a kde ? Zjevně je to už tak 30 let...

0/0
4.3.2018 20:43

J83a33n 50Z38e52n54k41l 5405907360775

Vliv přilby se velmi přeceňuje. Zdaleka nechrání tak, jak se uvádí, resp jen před přímým vertikálním úderem do hlavy, který je relativně vzácný. Páteřák nosí málokdo, ale obecně je daleko užitečnější!

+5/−1
4.3.2018 14:31

K94a40r47e93l 88N52o96v35o98t71n50y 2251225219610

Prilba muze mit i negativni vliv - clovek odstini od toho "pocitu rychlosti", tazke muze mit ten tendenci jet rychleji, nez by jel bez ni..

+3/−4
4.3.2018 14:46

P17e90t92r 43H47o19r21á33k 1939933229644

A taky mám horší přehled, co se kolem mne děje.

+1/−1
4.3.2018 16:16

P18e26t64r 57T68y94č39k12a 6915552509682

Přilba tě ochrání hlavně před pádem hlavou na ledovou plotnu.

+13/0
4.3.2018 14:48

B11l82a82n68k94a 42T17i38m27o90f47e50j46e57v87o68v82á 3165529985759

A před křápancem do hlavy talířem od pomy. To taky bolí.

0/0
4.3.2018 19:57

P87e88t19r 44S23o80k29o81l 8182681607501

Nechte toho chlapa spát, nikomu neublížil, nevím proč je tady vůbec diskuze na téma jestli jel rychle a jestli je to Darwinova cena. No a co, že si vyjel na lyžích, no a co jestli jel zrovna rychle. Sjezdovka je od lyžování a lyže nejsou pomalý sport. Každý z vás měl, nebo bude mít v životě den, ve kterém mu půjde o život kvůli vlastní chybě, nebo nějaké banalitě a souhře špatných náhod. Většina z vás to se štěstím přečká, tenhle chlap ho zrovna neměl. Úctu a respekt.

+84/−1
4.3.2018 14:18

D33u41š64a36n 52N38i61k85o83d47e26m 9775249214213

Bohužel jsou tady takoví jako Kvapilová a spol., kteří vše vědí, vše znají a chybí jim jakýkoli náznak empatie.

+8/0
4.3.2018 14:27

V17á70c29l84a12v 50D91o23k92s72a33n80s60k86ý 5551182319868

Děkuji, že nejsem s naprosto stejnými názory sám.

+1/0
4.3.2018 17:28

L98i22b25o32r 41N40o77v90á23k 2919493710

Přesně... nikdo z nás to neviděl a nemůže soudit, třeba mu tam někdo vjel, rozhodil ho a už to nevybral.. :-(. Spíš by mne zajímalo zabezpečení toho svahu, jen u nás se dá narazit do sloupu nebo do stromu... v Alpách nemyslitelné

0/−1
4.3.2018 19:33

B40l29a12n69k21a 20T88i83m58o10f41e28j70e62v28o56v10á 3975379385949

Do sloupu v Alpách klidně. Sama jsem viděla takovou smrtelnou nehodu. Se záchranářským vrtulníkem na sjezdovce. Modré. Prostě pech.

0/0
4.3.2018 20:02

M90i24l97o95s83l39a87v 16J20o36s10í73f31k42o 6142776903752

upřimnou soustrast pozůstalým

+3/0
4.3.2018 13:54

P45e29t47r 37M97i80c96h60a77l 2210314901242

Moc smutné čtení. BTW, tady ani přilba nepomohla. Naopak znám lidi, kteří mají díky přilbě falešný pocit bezpečí a jezdí jako dobytek. Ne že rychle, ale nebezpečně, na hraně.

+4/−1
4.3.2018 13:49

R64o20m76a48n 15A14d72á36m80e10k 7763471727417

Ve špatný čas na špatném místě. Čest jeho památce

+2/0
4.3.2018 13:44

M53a49t30o24u78š 18K32a91d19e56ř62á25v27e98k 9335607751840

Teď už to víte. Doufám ze ti vi i redaktor .

0/0
4.3.2018 13:34

M29i22l44a62n 53V92o97t73a28v48a 5634296691892

sloupy jsou obecně zabezpečeny všude stejně. Jakási matrace, která v mraze není o moc měkčí než udusaný sníh. A je jedno, jestli jste v ČR, nebo třeba Rakousku. Řekl bych, že jediný efekt je, že si nerozseknete hlavu, či nevyrazíte zuby, ale třeba zlomenině, či zlomení vyzu to nezabrání. Myslím, si, že by vůbec nebylo na škodu, se nad tím zamyslet a za samotnou matrací vymyslet ještě jakousi deformační zónu. V rozpočtu stavby lanovky by to zas taková položka nebyla.

+6/−5
4.3.2018 13:32

K35a49r52e21l 57V96a52c81h90u72t 9113292849883

Co asi může odhalit (změnit?) pitva na skutečnosti, že nějaký lyžař jezdí po sjezdovce až příliš rychle (a tím pádem dost možná i bezohledně)? - Vsadím se, že jak manželka, tak i děti, o té jeho zálibě v rychlém ježdění moc dobře věděli... :-( Njn.

0/−27
4.3.2018 12:59







Najdete na iDNES.cz