Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škodovka v Kvasinách roste, silnice nezvládají nápor zaměstnanců

  13:04aktualizováno  13:04
Silnice na Rychnovsku přestávají zvládat dopravní nápor, který s sebou přináší rozvoj automobilky v Kvasinách. Vedení firmy už dříve upozorňovalo, že s rozvojem průmyslové zóny je třeba posílit infrastrukturu. Jenže stavba obchvatů zamrzla.

Největší dopravní komplikace nastávají v blízkém okolí automobilky s výměnou pracujících, tedy kolem šesté ráno, druhé odpoledne a desáté večer.

Řada zaměstnanců sice využívá veřejnou dopravu či svozové autobusy, ale přesto zbývá podstatná část lidí, kteří se do továrny dopravují auty.

Nejde přitom jen o zaměstnance samotné automobilky, v rostoucí průmyslové zóně už teď stojí dodavatelské závody a jejich počet se má do budoucna zvyšovat.

Ucpaná bývá pravidelně silnice mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou. Jde o komunikaci první třídy, která spojuje Náchod s Rychnovem a pokračuje dál na Ústí nad Orlicí a Svitavy. K tranzitu se tam přidává zásobování a zaměstnanci automobilky a na dvouproudé silnici se tak tvoří dlouhé kolony před Rychnovem a u okružní křižovatce na vjezdu k továrně.

Fotogalerie

„Když odjíždí velké množství zaměstnanců z parkoviště nebo z přilehlých ploch, vyvolává to nervozitu řidičů, vznik kolizních situací a konfliktů,“ uvedla krajská policejní mluvčí Iva Kormošová.

Policisté proto už dříve zintenzivnili dopravní hlídky na Rychnovsku. Nově by měly být česko-polské, protože v automobilce pracuje řada Poláků (o smíšených hlídkách čtěte zde).

Ke zlepšení dopravní situace však pomohou jen obchvaty a ty se zatím nedaří stavět. Solnice má hotovou jen polovinu, na jeho dostavbu sice kraj v srpnu přiklepl 374 milionů korun, jenže auta se na něj dostanou nejdříve po roce 2020 (více o investicích čtěte zde). Ještě horší je situace v Rychnově nad Kněžnou. Tam se zastupitelé stále nemohou shodnout na tom, kudy přesně má obchvat vést.

Letos v dubnu lidé na veřejném projednávání diskutovali již o třetí variantě obchvatu (psali jsme tady). Projektanti nyní zpracovávají jejich připomínky a finální návrh mají představit veřejnosti na přelomu ledna a února. Jenže na prosincovém zastupitelstvu se objevily další nesouhlasné hlasy, které varují před ucpáváním nájezdu na obchvat a nelíbí se jim, že se má silnice napojit na stávající komunikaci I/14 na konci Rychnova a ne až za městem. Kvůli tomu část lidí požadovala zrušit již přijaté změny v územním plánu města.

„Nemůžeme první potřebné kroky pořád odsouvat nebo nakonec dojde na má slova a obchvat nebude nikdy,“ odmítl takový postup starosta Rychnova nad Kněžnou Jan Skořepa.

Chybí byty i pocit bezpečí

Rozvoj automobilky však na Rychnovsku působí i další problémy. Kromě dopravní infrastruktury ho nestíhá ani ta sociální. Citelně chybí hlavně byty. V Rychnově a okolí tak vyrostlo několik legálních i nelegálních ubytoven. Do města se také stahují dělníci z okolních zemí a policie eviduje nárůst kriminality (o problémech čtěte tady).

„Trh s nemovitostmi a byty je naprosto rozvrácený. Když tady budete chtít bydlet, nic nenajdete. Majitel raději pronajme byt pracovníkům z automobilky, kteří mu v součtu zaplatí víc,“ popsal Skořepa praktiky některých majitelů, kteří prý pronajímají postel ve čtyřpokojovém bytě za 4 400 korun.

Rychnov, Solnice i okolní obce se situaci dlouhodobě snaží řešit s vedením automobilky i s policií. Zatím však jde spíš o zmírnění následků. Do jednání se teď vložil i Královéhradecký kraj.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V dodávce, kterou v Hradci Králové zastavila policie, se mačkalo 26 dělníků....
V třímístné dodávce jelo 26 lidí, cizinci mířili do práce na stavbu

Skoro tři desítky lidí se naskládaly do třímístné dodávky, kterou policie zastavila v úterý ráno v Hradci Králové. Posádku tvořili cizinci, kteří jeli pracovat...  celý článek

Policejní hlídky v Hradeckém kraji dostaly automatizované externí...
Na horách přibudou defibrilátory, přispěl k tomu i náčelníkův kolaps

Nečekaný kolaps náčelníka krkonošského horské služby Adolfa Klepše na Sněžce upozornil na potřebu rozmístění přenosných defibrilátorů na místa, do nichž mají...  celý článek

50. let Večerníčku. Polepený Railjet.
Díky druhé koleji vlaky mezi Hradcem a Prahou zrychlí, plán je 55 minut

Správa železniční dopravní cesty plánuje deset projektů na modernizaci trati mezi Hradcem Králové a Prahou, celkem za 25 miliard korun. Vzniknout má třeba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.