Podle plánů by od Hradce Králové měla D11 pokračovat dál k Jaroměři a poté k polským hranicím (ilustrační snímek).

Podle plánů by od Hradce Králové měla D11 pokračovat dál k Jaroměři a poté k polským hranicím (ilustrační snímek). | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Dostavba D11 může začít s prázdninami, oznámil hradecký primátor

  • 9
Dostavba posledního úseku dálnice D11 do Hradce Králové by podle hradeckého primátora Zdeňka Finka (HDK) měla začít 1. července. Podle Ministerstva dopravy jsou jednání se stavební firmou Eurovia o dodatku smlouvy na stavbu dálnice na dobré cestě, ale dosud nejsou zcela uzavřena.

"Máme slíbeno od ministra dopravy a ŘSD, že se dálnice začne stavět 1. července letošního roku. V podstatě jsou už (s Eurovií) dohodnutí na navýšení ceny. Je to jenom otázka snad dnů, než se to podepíše," řekl Fink, který tento týden jednal s ministrem dopravy Antonínem Prachařem.

Stavba D11

Dálnice D11 se staví od roku 1978, poslední úsek k Hradci Králové byl otevřen v roce 2006. Podle plánů by od Hradce Králové měla D11 pokračovat dál k Jaroměři a poté k polským hranicím. V úseku je již postaveno 1,2 kilometru dálnice, zbytek je nutné teprve dokončit. Podle dřívějších odhadů by dostavba měla stát 1,5 miliardy korun.

Podle primátora by také prý měl být o rok zkrácen termín výstavby dalšího úseku D11 kolem Hradce Králové k areálu ČKD, a to do konce roku 2016 místo do konce roku 2017.

Mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold termín možného zahájení stavby nechtěl komentovat.

"Jakmile budou jednání uzavřena, stavba může začít v prostoru mimoúrovňové křižovatky u Kuklen. Následně se bude řešit úsek předtím, který se týká pozemku Jaroslavy Štrosové. Dostali od nás nabídku na výkup pozemku, nyní čekáme na jejich reakci," řekl Neřold.

Dálnice skončila 3,7 kilometru před Hradcem Králové, protože se státu dlouhých 17 let nedařilo získat potřebné pozemky od farmářky Ludmily Havránkové (více čtěte zde). Nyní má ovšem stát podobný problém s pozemky její sestry Jaroslavy Štrosové (více najdete zde).

Druhou významnou brzdou dostavby dálnice byla neshoda mezi Ministerstvem dopravy a stavební společností Eurovia o valorizaci, tedy zhodnocení původních smluv.

,