Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektrokola získávají převahu, přispívají k přeplnění Krkonoš turisty

Do Krkonoš míří stále víc turistů na elektrokolech. Dostanou se na místa, která by jim na běžných kolech většinou zůstala nepřístupná. Půjčovny už jsou v každém středisku. Jezdci však nezřídka čelí uštěpačným poznámkám i nadávkám od cizích lidí. Kvůli dostupnosti elektrokol přibývá úrazů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Elektrokolo je konzum.

Jako všude v jiných oblastech lidské činnosti.

Elektrokolo ve městech má své místo, ale určitě nenahradí auta, nahradí chůzi lidem, co nechtějí tolik chodit nebo používat MHD.

Venku určitě zatěžuje víc přírodu, protože se do špatně přístupných míst dostane víc lidí, kteří by tam jinak nedojeli.

Tak to je.

Co mě fascinuje a někdy i překvapí, kolik lidí se mnou soutěží; třeba mě předjedou (jezdím na normálním silničním kole) a dají mi najevo, že mě fakt dostali v kopci. Je to podobné, jako bych soutěžil na kole s chodci nebo na motorce s cyklistky či e-koly. Prostě každé má své, ale je nutné se porovnávat se sobě rovnými. Cyklista není e-cyklista zejména e-cyklisté to zatím nepochopily a měří se ve výkonu s normálními cyklisty. Tak se pak nemohou divit, že je za toto konání (poměřování sil) ostatní nepochválí.

Další věc je, že skutečně na e-kolech jezdí lidé, co nejsou vyježdění. Poměrně těžké e-kolo zvládají jen s velkými obtížemi a tím ohrožují svoje okolí i sebe. Na to se dost zapomíná. Delší brzdná dráha a delší reakční doba i proto, že elektromotor reaguje s určitou setrvačností v rámci svého provozu. Kdo to neakceptuje, ten si zahrává s malérem.

0 0
možnosti

A24l70e20š 56V71í66t85e32k

9. 9. 2019 13:40

„Když mi někdo z návštěvníků začal vyčítat, proč jedu na elektrokole, tak už jsem vždycky jen odpovídal ve stylu, jestli oni také ještě používají tlačítkový mobil, nebo mají chytrý telefon. Přece jen elektrokolo představuje pokrok. Ujel jsem za den to, co bych na kole nikdy v Krkonoších nezvládl.

No ono auto je také pokročilejší technologie než kolo, Boeing pokročilejší než rogalo, motorový člun jede rychleji než plavec a přesto v bazénu zatím plaveme a nejezdíme na motorovém člunu.

0 0
možnosti

Je to MOPED. MOtor+PEDály, už se to konečně debílci naučte.

1 1
možnosti
Foto

Ty si udělej jasno, co je motor, co je hnací síla a co přípomoc..

0 0
možnosti

K regulaci musí v Krkonoších dojít, to je bez debat. Nechápu, jak mohli krnapáci povolit jezdit až k Luční boudě, od které se už nikam jet nedá a sešup zpět od památníku k Výrovce? No potěš pánbůh, při té frekvenci lidí, to musí být opravdu výživné. Pobavily mne taky námitky turistů, ze jim na pláních chybí odpadkové koše, ale ještě víc jejich instalace, aby se později zjistilo, že to nefunguje. Zdá se mi, že je správa Krnap poněkud rozpolcená. Na jedné straně povolí devastaci nejcennějších míst masovou, spíše tedy masňáckou turistikou, /kola, stezka korunami atd./ a na druhé bazíruje na blbostech a maličkostech, třeba při výstavbě, či rekonstrukci stávajicich objektů na území ve své správě.

0 0
možnosti

Asi takhle - pokud jede člověk po silnici, tak s klasickým kolem (i horským) skoro kdokoli ujede za den i těch 100 km, v terénu mimo silnice není problém na horském kole za den ujet 50 km. Opravdu si nemyslím, že by ti lidi na elektrokolech ujeli za den více než těch 100 km po silnicích či 50 km v terénu. Jen to neujedou např. za 4 hodiny, ale za 6 hodin. Takže pokud člověk nemá nějaké větší zdravotní omezení bránící mu v jízdě na klasickém kole (tím nemyslím shnilost, nadváhu apod.), tak je jeho používání elektrokol jen a pouze o pohodlnosti a shnilosti. A na elektrokolo by měl být řidičák - je to ve své podstatě totéž jako moped, jen místo na benzín to jede na elektřinu.

0 1
možnosti
Foto

Opět hloupost ;-D... Žádný "moped", to není! Musí se šlapat, jsou i kopce kde dost intenzivně !!Právě ti, kteří vůbec nechápou jízdu na eBike, volají po " omezení * a píšou nesmysly :-P... Povolený výkon na veřejných komunikacích 250 W a omezení rychlosti přípomoci na 25 km /hod... Je dostatečně !!

0 0
možnosti
Foto

Nejhloupější příspěvky píší lidé, kteří nikdy na žádném e kole nejeli, ale "ví" že je to "moped"... ;-D žijte si dál ve svých hloupých omezených bludech ;-)! Někomu pomůže když si e kolo půjčí, a místo psaní nesmyslů se vydá na jízdu členitým terénem!

1 0
možnosti

MOtor + PEDály. MOPED milý Watsone:-)

1 1
možnosti
Foto

Prostě současní turisté "zdolávají" přírodu na "motorkách" s elektropohonem.

Je to jen další forma současného civilizačního alibismu, kdy ke znečištění přírody dochází výrobou energie a ne pohybem samotného motorového vozidla.

Samotné vozidlo může pak přírodu poškodit v závislosti na tom, kudy jezdí.

0 1
možnosti

Co člověk, to názor. Koupili jsme si s manželkou (60+ a 70+) elektrokola a to nám umožnilo novou úroveň cyklistiky či rekreace. Ujedeme podstatně víc, než dříve a dostaneme se do míst, kam bychom se nijak jinak nedostali. Jezdíme po cyklostezkách (viz mapy.cz). Je to přesně to, co psal ten pán o lyžařských vlecích. Ať si jezdí každý na jakém kole chce. A také jezdím na kole tam, kam jsem dříve jezdil autem. Třeba ve městě.

2 0
možnosti

At si kazdej jezdi na cem chce . Nevim proc by nekomu mela vadit elektrika v kole . V podstate to je jen dalsi zdokonaleni . Podobne. Jako kolo same nebo prehazovacka.

3 0
možnosti

Horske cesty, stezky .. klid a pohoda. Kdepak, vitejte na pouti ke Svatemu Antonickovi. Uz chybi jen pernikova srdce a turecky med.

2 0
možnosti

V48í39t 81P86r36č28í81k

7. 9. 2019 11:53

Problém je, že dnes si ten horský klid a pohodu mohou dopřát i ti, pro které byla vzhledem k jejich fyzickým schopnostem jeho dosažitelnost omezená. Avšak tím pádem klid přestal být klidem a pohoda pohodou.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Plechový úkaz s atmosférou devadesátek. Polská tržnice dál láká zbožím i cenami

18. dubna 2024

Premium Rázovitá tržnice táhne do polského pohraničního městečka Kudowa Zdrój tisíce Čechů. Autobusy sem už...

Zloději očesali nové vozy u autosalonu, škoda se šplhá ke dvěma milionům

19. dubna 2024  10:47

Dva muži s pestrou trestní minulostí způsobili škodu za téměř dva miliony korun, když se v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Řidič na stavbě vypil lahev vodky a převrátil tatru, nadýchal tři promile

19. dubna 2024  12:55

Během pracovní doby popíjel na stavbě dálnice nedaleko Hradce Králové sedmačtyřicetiletý řidič...

Špindlerův Mlýn povolil propojení skiareálů, parkovací terminál počká

22. dubna 2024

Premium Kvůli raketově rostoucím nákladům musela společnost Melida zcela přepracovat projekt na lyžařské...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ze země vykoukl kel. Mamut z Hradce je jako první důkaz lovců dodnes unikátem

21. dubna 2024

Premium Přesně před 125 lety našli dělníci ve Svobodných Dvorech u Hradce Králové kostru mamuta. Dodnes jde...

V Náchodě někdo počmáral radnici nápisy proti starostovi, řeší to policie

23. dubna 2024  18:16

Hanlivé nápisy proti starostovi Janu Birkemu (SOCDEM) píše kdosi po Náchodě. Naposledy v pondělí...

Porušení nočního klidu, zničená dlažba. Jičín s driftery zahájil správní řízení

23. dubna 2024  17:10

V případu únorového srazu aut s tuningovou úpravou v Jičíně zahájila jičínská radnice zatím 22...

Rumcajs s Cipískem se dívají, jak Manka tancuje. Rekordní lavička zdobí alej

23. dubna 2024  11:10

Tančící Manka, Rumcajs a Cipísek zdobí největší tuzemskou vyřezávanou lavičku, která přibyla do...

Špindlerův Mlýn povolil propojení skiareálů, parkovací terminál počká

22. dubna 2024

Premium Kvůli raketově rostoucím nákladům musela společnost Melida zcela přepracovat projekt na lyžařské...