Nový fotbalový stadion Vejsplachy ve Vrchlabí (19. května 2015)

Nový fotbalový stadion Vejsplachy ve Vrchlabí (19. května 2015) | foto: Jiří Novák

Stadion Vejsplachy za 120 milionů je hotov, teď chce Vrchlabí bazén

  • 9
Fotbalový klub a příznivci kopané se dočkali. Nový vrchlabský stadion v městské části Vejsplachy se dvěma hřišti za 120 milionů korun je hotov. Na konci května jej do správy převezme fotbalový oddíl, v srpnu se tu odehrají první utkání. Vrchlabská radnice zároveň spřádá plány na další rozšíření sportovně rekreační zóny, u rybníka Kačák chce vybudovat akvapark.

Stavbaři na stadionu dokončují poslední práce. Položili tartanovou atletickou dráhu, která vede kolem hřiště s umělým trávníkem, a zasejí trávu na hlavní soutěžní hřiště. „Po deseti až dvanácti týdnech by plocha měla být hratelná, reálně by zde v srpnu mohla začít fotbalová sezona,“ uvedl vrchlabský starosta Jan Sobotka.

Mezi hřišti vznikla tribuna, do kryté části se vejde 150 diváků. Celková kapacita včetně ochozů se pohybuje okolo 700 lidí. V zimě se stadion stane centrem běžeckého lyžování, díky technickému zasněžování lze trénovat na tříkilometrovém okruhu. Stadion s přírodním areálem u rybníka Kačák, kde se dosud lyžovalo, spojila přes hlavní silnici lávka pro pěší a cyklisty.

Areál dostane na konci května do správy fotbalový klub FC Vrchlabí. Jeho týmy budou mít po tříletém vynuceném exilu, kdy musely hrát na okolních hřištích, vlastní zázemí. Původní stadion Na Bělidle, který v 50. letech vznikl jako dočasné řešení, získala automobilka Škoda Auto pro rozšíření svého závodu na výrobu automatických převodovek.

Lákadlo pro hráče i sponzory

Pod hlavičkou FC Vrchlabí působí 11 mužstev a více než sto aktivních hráčů. Tým hraje I. A třídu. „Věřím, že stadion přiláká k fotbalu nové zájemce, už teď se nám hlásí děti ze sousedních obcí. Naším cílem do příští sezony bude postup A mužstva do krajského přeboru, dlouhodobou prioritou zůstává práce s mládeží. Chceme stavět především na vlastních odchovancích,“ sdělil člen výkonného výboru Martin Peška.

Zároveň také doufá, že moderní stánek přitáhne větší pozornost sponzorů. Roční náklady na provoz areálu radnice odhaduje na dva miliony korun. Zastupitelé schválili půlmilionovou dotaci fotbalovému klubu, v příštím roce by městský příspěvek měl být minimálně dvojnásobný.

„Celý model je postavený na tom, aby město nehradilo sto procent správy a provozních výdajů, ale aby příjmy z pronájmu hracích ploch pomáhaly financovat náklady,“ řekl Jan Sobotka.

Podle Martina Pešky se však nedá očekávat, že by pronájmy přinesly významnější zisky. „Konkurence hřišť s umělým trávníkem je v regionu velká, jsem k tomu trochu opatrný, vše ukáže až samotný provoz. Uděláme maximum, abychom získali co nejvíce financí,“ reagoval zástupce fotbalového klubu.

Město se na projektu za 120 milionů korun podílelo z jedné čtvrtiny. Areál je součástí rozsáhlých státních investic na Vrchlabsku, které si vynutila expanze automobilky Škoda Auto.

Město obětuje Rozkročák

Fotbalový areál je prvním významným počinem v městské části Vejsplachy, kterou radnice vyčlenila jako sportovně rekreační zónu. Dalším krokem by měl být akvapark v prostoru mezi rybníkem Kačák a Valteřickou ulicí. Město má zatím zpracované dílčí studie, klíčovým úkolem je získat 16 tisíc metrů čtverečných pozemků, které vlastní vrchlabský právník Daniel Kučera.

Radnice nabídla výměnou městské pozemky a nemovitosti, obě strany jsou už na transakci v hodnotě šesti milionů korun předběžně domluvené. Radnice „obětuje“ stavební parcely na Liščím kopci o výměře 1 100 metrů čtverečných, pozemek vedle čerpací stanice Benzina nebo památkově chráněný bytový dům Rozkročák u Labského nábřeží, který město nabízelo za 4,5 milionu korun, ale nenašlo zájemce. Součástí obchodu bude doplatek 1,1 milionu.

Jakou podobu akvapark bude mít, zatím není jasné. Ve hře je několik variant, od krytého akvaparku přes venkovní bazén až po přírodní biotop se samočistícími lagunami. Podrobnější návrhy město zveřejní na červencové schůzi zastupitelstva.

„Předložíme zadávací dokumentaci, která naznačí, jaká varianta by z hlediska investičních a provozních nákladů byla pro Vrchlabí nejvhodnější,“ uvedl radní Bedřich Hanousek, jenž má projekt v gesci.