Hradec v současnosti dotuje hromadnou dopravu 147 miliony korun ročně. Před dvěma lety bylo rozhodnutí tehdejších radních reakcí na nastupující hospodářskou krizi a mělo mimo jiné podpořit zvýšení počtu cestujících, což se však nepodařilo.
"Tržby meziročně poklesly zhruba o šest milionů korun," řekl ředitel hradeckého dopravního podniku Miloslav Kulich.
Jednotlivé jízdné hrazené kartou se vrátí z 10 na původních 12 korun, časové jízdné se zvýší zhruba o 16 procent a cena roční jízdenky pro osoby starší 70 let se vrátí z 300 na 500 korun. Desetiměsíční školní časové jízdné bude stát 1 480 korun.
V budoucnu budou jízdenky za hotové jen u řidičů
Dopravní podnik Hradec Králové také připravuje možnost placení jízdného pomocí mobilních telefonů. Podobný systém znají například cestující v Praze a obdobně už v krajském městě řidiči mohou platit parkovné.
"Cestující by odesláním SMS zpráv mohli uhradit jízdné v městské dopravě na určitý předem stanovený čas. Přiměřeně k ceně bude stanovena časová výhodnost použití této jízdenky," řekl Kulich a dodal, že konkrétní parametry podnik upřesní během září.
"Placení jízdného v hotovosti bychom výhledově ponechali pouze u řidičů," uvedl ředitel.