TADY JSME VYHRÁLI. Tým  Josefa Kubíčka mohl letos na Masarykově okruhu v Brně slavit vítězství.

TADY JSME VYHRÁLI. Tým Josefa Kubíčka mohl letos na Masarykově okruhu v Brně slavit vítězství. | foto: FIA WTCC

Hymna po výhře v Brně? Krásný zážitek, vzpomíná majitel hradecké stáje

  • 0
Pochlubit se vítězstvím v závodě mistrovství světa silničních motocyklů se může jen málo stájí. "Byla to dlouhá cesta," připomíná Josef Kubíček, majitel hradeckého týmu, kterému se to letos podařilo.

Na začátku července poslouchal Kubíček českou hymnu vlastně na svoji počest. Vysloužil si ji jako majitel stáje, jejíž jezdec vyhrál závod mistrovství světa silničních motocyklů třídy supersport.

"Hymna byla zážitek na celý život, byla to hodně emotivní chvíle, vzpomněl jsem si hlavně na své motocyklové přátele, z nichž někteří už nežijí," vzpomíná ještě po několika měsících s nostalgií.

Ta původní ho ale rychle přešla. Ještě než totiž stačil v kanceláři nenápadného zázemí stáje na okraji Předměřic nad Labem pořádně vystavit trofeje za brněnské vítězství, musel bývalý závodník, nyní manažer a oblíbený televizní komentátor světových závodů silničních motocyklů, řešit pro stáj zásadní existenční otázku.

Ukrajinská společnost Crimea, hlavní partner pro letošní sezonu, ze dne na den přestala platit dohodnuté částky. "Byla to pro nás kritická situace, zvažovali jsme dokonce, že seriál ani nedojedeme," přiznává Kubíček.

Jak ke všemu došlo?
Crimea buduje na Krymu nový, velmi moderní okruh a během měsíce přišla o finanční podporu, z ekonomických důvodů propustila na 150 lidí a bylo jasné, že podpora týmu půjde v této chvíli stranou. Přitom do té doby Crimea své závazky plnila velmi přesně.

Josef Kubíček

Bývalý motocyklový závodník, dnes majitel a manažer hradecké stáje Intermoto, zároveň oblíbený televizní komentátor světových motocyklových závodů. Se stájí Intermoto, která se letos jmenovala Step Racing Team, absolvoval sedm sezon v mistrovství světa třídy supersport. Největší úspěchy pro hradecký tým vyjel britský jezdec Gino Rea, po několika umístěních na stupních vítězů závod na Masarykově okruhu v Brně v červenci vyhrál.

Ukrajinský partner české stáje v mistrovství světa supersportů, to není zase tak obvyklé. Jak ke spojení došlo?
Crimea tím chtěla krymský okruh propagovat, už v příštím roce totiž na něm chtěli jet závod mistrovství světa superbiků. To teď asi bude muset odložit.

Jak jste se se situací vyrovnali?
Nejprve jsme dokonce zvažovali, zda vůbec za těchto podmínek mistrovství světa dokončit. Pak jsme oslovili naše stálé partnery, hlavně proto, že jsem měl pocit, že pokud se rozjetý vlak jednou zastaví, bude se těžko rozjíždět. A po sedmi letech, kdy jsme si budovali v tomto seriálu svoji pozici, by to byla škoda.

Světový šampionát jste dokončili, Gino Rea pro vás vůbec poprvé vyhrál závod, navíc skončil v elitní desítce, takže i vzhledem k tomu, co vás provázelo, úspěšná sezona?
Vítězství těší, ale mohla být i úspěšnější, vždyť třeba v hodnocení stájí jsme byli v minulých letech i výš. Mohlo to tak být i letos, protože Rea jezdil výborně. Jenomže hned ve třech případech upadl ve chvíli, kdy byl kousek od pódiového umístění. Rea je totiž jezdec, který chce za každou cenu vyhrát, snad mu to ani nemůžu mít za zlé. I když nám pak body chyběly.

Nejvíc vidět to asi bylo v Imole, kde spadl dvě zatáčky před cílem.
A ještě motorku zvedl a dojel desátý. V tom je hodně cenný. Navíc právě v Imole upadl i v tréninku a závod jel jen proto, že jsme potřebovali body. A pak stejně skoro vyhrál. Takových jezdců moc není.

Letos se mu to tak podařilo v Brně, jak jste ten červencový závod prožíval?
Krásný zážitek, i když hlavně jeho konec byl hodně hektický.

Myslíte tím jeho předčasné ukončení, kvůli kterému jste pak museli poslouchat, že kdyby se pokračovalo, tak Rea nevyhrál?
Přesně tak. Názory na celou situaci mohou být různé, ale v jednom úseku byl na trati rozlitý olej a hrozilo, že tam jezdci nepříjemně popadají. Vedení závodu ani chvíli neváhalo, není to nic neobvyklého.

Rea odchází do mistrovství světa Moto2, pro příští sezonu jste angažovali Francouze Lanusse, co takhle po letech opět český jezdec?
Byli bychom hrozně rádi. Jednali jsme s Lukášem Peškem, ale ten dal přednost jiné české stáji. Nějaké plány ještě máme, ale je to těžké, moc českých závodníků, kteří mohou jet mistrovství světa, není.