Dvoumiliontý vůz sjel z výrobní linky v Kvasinách v úterý. Kodiaq se tam sériově vyrábí od 18. října a jde o první velký sportovně-užitkový model automobilky. Závod si navíc letos připomene 70 let od zahájení výroby aut s okřídleným šípem na kapotě. První škodovkou v Kvasinách byl v roce 1947 Superb. Samotná továrna ale funguje už od roku 1934, tehdy se otevřela jako Karosárna Jawa Kvasiny.
„V následujících letech tam z pásu sjížděly mimo jiné i vozy Felicia, 110 R Coupé, Škoda Pick-up, Volkswagen Caddy Pick-up, Superb, Roomster a Yeti,“ vyjmenoval další modely z historie továrny mluvčí automobilky Jozef Baláž.
V souvislosti z důležitým milníkem firma zveřejnila také údaje týkající se rozšiřování závodu. Od Nového roku jede provoz v Kvasinách v 18 směnách týdně, továrna kvůli tomu v loňském roce přijala 2 600 nových zaměstnanců a nábor dál pokračuje (jak to dopadá na firmy v regionu čtěte zde).
„V následujících letech bude roční objem výroby v tomto závodě dále narůstat. Za tímto účelem budeme do závodu výrazně investovat a vytvoříme z něj kompetenční centrum pro výrobu vozů kategorie SUV,“ říká člen představenstva společnosti za výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus.
Automobilka investuje do rozvoje svého závodu v Kvasinách celkem sedm miliard korun a plánuje nárůst výroby až na 280 tisíc vozů ročně, což je dvojnásobek oproti roku 2015.
Jenže rychlý rozvoj, díky němuž je na Rychnovsku rekordní zaměstnanost, negativně dopadá na život v okolí továrny. Nedostatek místních pracovníků totiž firma pokrývá dovozem lidí z okolních okresů a zaměstnáváním cizinců. Hlavně nedaleký Rychnov se tak potýká s nedostatkem bytů, nelegálními ubytovnami a nárůstem kriminality (více čtěte zde).
1. září 2016 |