Ještě ráno zbývalo položit posledních 50 metrů kolejí. V devatenáct hodiny bylo hotovo a výluka skončila. „Dříve to nešlo, jsme rádi, že jsme to stihli během pondělka,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravy Marek Illiaš.
Původní odhady tvrdily, že by trať mohla jezdit už v neděli. To však na místě dělníci ještě pokračovali v pokládce kolejových polí a ve svařování.
K nehodě došlo 15. září, dva vagóny se při ní převrátily na bok a vysypalo se z nich uhlí. Kvůli jejich vyproštění musela nastoupit těžká technika, na místě zasahoval i vyprošťovací tank.
Čety s autogenem rozřezávaly zkroucené vykolejené vagony od sebe, aby je tank mohl vyprostit (více čtěte zde).
Zhruba 350 metrů trati zůstalo po nehodě v dezolátním stavu. Vlaky nejezdily mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem. Některé vagony se podařilo pomocí jeřábu dostat zpět na koleje, takže je lokomotivy postupně odvážely do nejbližší stanice.
Podle prvních odhadů dosahuje škoda na trati 2,5 milionu a dalších milion korun na vlaku. Policisté nyní prověřují technický stav trati i samotného vlaku. Nehodu vyšetřuje i Drážní inspekce (více o nehodě čtěte zde).