Kuks se v kampani zařazuje k vybrané společnosti vedle historického centra Prahy a Tančícího domu, Pálavy, Mariánských Lázní, Mikulova, Českého Krumlova, Loktu a Karlových Varů.

Kuks se v kampani zařazuje k vybrané společnosti vedle historického centra Prahy a Tančícího domu, Pálavy, Mariánských Lázní, Mikulova, Českého Krumlova, Loktu a Karlových Varů. | foto: Martin Veselý, MAFRA

Kuks se dostal mezi devět tváří Česka, cizince láká na silný příběh

  • 3
Francouzský deník Le Monde, National Geographic a další média. Všude tam se objeví Kuks, jedna z devíti památek, která se pro letošek stala tváří Česka. Kuks fascinuje příběhem i barokem, přitom stále chátrá.

Hospital Kuks prožívá dobré jaro. Z Hradce Králové k němu vede nová cyklostezka, která přiláká další návštěvníky, a navíc se baroknímu komplexu podařilo dostat do exkluzivního seznamu devíti atraktivních destinací České republiky.

Ty bude agentura CzechTourism propagovat jako turistické skvosty v největší české kampani namířené do mnoha států po celém světě.

Kuks se tak zařazuje k vybrané společnosti vedle historického centra Prahy a Tančícího domu, Pálavy, Mariánských Lázní, Mikulova, Českého Krumlova, Loktu a Karlových Varů.

"Nedávno spuštěné internetové stránky kampaně v osmi jazycích ukazují Kuks jako ostrov barokního umění. Společně s ním se představuje i nedaleký Braunův betlém a přehrada Les Království u Dvora Králové," uvedla Vendula Štěpánková, projektová manažerka organizace Revitalizace Kuks, která se na kampani také podílela.

Kuks bude reprezentovat oceněný snímek Ladislava Rennera

Fotky, vizuály, bannery a propagační materiály Kuksu se tak letos dostanou do domovů Němců, Poláků, Rusů, Francouzů, Italů, i Britů, vždyť barokní skvost se objeví například ve francouzském deníku Le Monde, německé verzi časopisu National Geographic, na portále Trip Advisor nebo jako textová reklama ve vyhledávači Google.

Kuks jako torzo kdysi monumentálního projektu

"Kampaň je největší propagační aktivitou státu v příjezdovém cestovním ruchu pro celý rok 2013. Probíhá na třinácti evropských i mimoevropských trzích a stála téměř 39 milionů korun," prozradila manažerka CzechTourism Jiřina Peřinová.

Nové internetové stránky stories.czechtourism.com v osmi jazycích představují Kuks jako torzo kdysi monumentálního projektu. Každá památka s sebou nese příběh, kterým chtějí autoři ještě osobitěji přiblížit její jedinečnost.

"Kuks má mimořádně silný příběh o budovatelských snech jednoho muže, o velké ideji, kterou během jediné noci smetla voda, o kontrastu mezi rušnou minulostí a tichou přítomností," vysvětlila Peřinová.

Příběh má nalákat především ty, kteří nehledají prvoplánovou dokonalost nebo rušná turistická místa, ale chtějí proniknout pod povrch věcí a sami pro sebe objevit krásu památky.

Po vývoji, kterým Kuks v posledních desetiletích prošel, si nelze nevšimnout, že pohnutá historie Kuksu se živě promítá i do současnosti. Vždyť památka, kterou se chce nyní Česko chlubit, roky chátrá.

A přitom největšímu plánu záchrany - projektu Granátové jablko, který mnoha desítkami milionů podpořila Evropská unie, hrozí kvůli problémům s výběrem zhotovitele bezprostřední krach. Jinak veskrze pozitivní věc má v sobě i hořkou pachuť z nejistoty, co bude s památkou dál.

Kampaň chce bořit mýty o Česku

Podle Peřinové však může kampaň Kuksu pomoci.

"Od jejího začátku jsme na internetových stránkách Kuksu zaznamenali okolo 25 tisíc návštěv ze zahraničí, což jistě zvýší zájem. Určitě bychom také uvítali, kdyby to vedlo k nastartování rekonstrukčního projektu," sdělila.

Devět tváří Česka

  • Kuks
  • historické centrum Prahy
  • Pálava
  • Mariánské Lázně
  • Mikulov
  • Český Krumlov
  • Loket
  • Karlovy Vary
  • Tančící dům v Praze

Více na stories.czechtourism.com

Kampaň chce také bořit mýty, které se o Česku v zahraničí tradují. Image levné destinace střední Evropy se snaží překonat vizuálně a obsahově atraktivní prezentací představující zemi s bohatou historií a přítomností plnou kontrastů i paradoxů.

"Změnit vnímání není jednoduchý ani rychlý proces. Věříme však, že se Česku díky výjimečnému kulturnímu potenciálu podaří dostat na "must see list" budoucích návštěvníků," řekl ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Tradiční informativní popisy jednotlivých destinací proto vystřídaly mikropříběhy přibližující místa vyprávěním, které volně spojuje historii, architekturu, politiku či sociologii.

Na stránkách stories.czechtourism.com tak postupně roste unikátní kniha příběhů mapující prostřednictvím jednotlivých turistických destinací i zajímavé aspekty života v současném Česku.

Pro prezentaci barokního komplexu byl vybrán snímek Ladislava Rennera, který na letošním veletrhu cestovního ruchu Regiontour Brno vyhrál první cenu na 16. ročníku soutěže O nejhezčí turistickou pohlednici České republiky.