Vizualizace budoucího královéhradeckého obchodního centra Aupark.

Vizualizace budoucího královéhradeckého obchodního centra Aupark. | foto: HB Reavis

Leták strašil obyvatele, že jim pod okny budou jezdit kamiony do Auparku

  • 11
Obyvatele poklidné části Pražského předměstí v Hradci Králové před několika týdny vyděsily letáky, podle nichž budou po úzkých silnicích kolem jejich obydlí projíždět kamiony zásobující obchodní centrum Aupark. Představitelé města to popírají.

Obrovské obchodní centrum Aupark u hlavního nádraží v Hradci Králové je už téměř hotové. Otevřít má ještě letos. Obyvatelé okolních čtvrtí, které jsou typické hustou zástavbou a úzkými silnicemi, se však obávají, aby auta a kamiony neprojížděly právě kolem jejich domů.

Anonymní leták, který dostali do schránek, totiž hlásal, že město se v novém územním plánu chystá zprovoznit jako hlavní zásobovací trasy ulice Poděbradova a Habrmanova. Zmíněné ulice jsou v rezidenční čtvrti, kterou projíždějí jen osobní auta a občas menší dodávka zásobující tamní malé obchody.

Představitelé města, ale i developerské firmy HB Reavis, která velké obchodní centrum buduje, se však proti nařčení důsledně ohrazují. Tvrdí, že informace v letáku nejsou pravdivé.

„Musím jednoznačně říci, že toto tvrzení je lživé a velmi neseriózní. Z územního rozhodnutí jednoznačně vyplývá, že Aupark bude zásobovaný po Gočárově třídě, což lze doložit příslušnými materiály. Nenechte se zmást lživými letáky, které navíc nejsou ani podepsané,“ apeloval na zneklidněné obyvatele Farářství primátorův náměstek pro rozvoj města Jindřich Vedlich (TOP 09).

Podle vedení firmy HB Reavis, která představitelům města poslala otevřený dopis, nehrozí možnost, že by obchodní centrum zásobovali přes tuto čtvrť ani do budoucna.

„Odmítáme také tvrzení, že případné budoucí zásahy do těchto ulic by měly mít jakoukoliv souvislost s provozem čí výstavbou obchodního centra Aupark,“ vzkázali.

Někteří obyvatelé části města, kteří přišli na nedávné zasedání městského zastupitelstva, aby si s představiteli vyříkali problémy, které vidí při zdvoukolejňování trati na Pardubice a při stavbě Auparku, však mají jiný názor.

„Jestli nějaký pán z obchoďáku říkal, že tam kamiony jezdit nebudou, tak už dneska tam jezdí. Na magistrátu mi řekli, že to není pravda. Nikoho to v jedenáct v noci nezajímá, ale kamiony Kuklenskou ulicí jezdí už teď. Mluvit o tom, že tam nárůst dopravy nebude, je hloupost,“ uvedl Jan Vodička, který přišel se zastupiteli diskutovat.

Zásobování přes Gočárovu třídu obchodnímu centru schválili i hradečtí dopravní policisté, kteří podle své mluvčí Lenky Burýškové kladli důraz na zachování bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v lokalitě, která spojuje centrum města s Kuklenami. I tak ale přiznávají, že v místě provoz zhoustne.

„Předpokládáme, že v dané lokalitě z pochopitelných důvodů dojde ke zvýšenému pohybu všech účastníků provozu na pozemních komunikacích a to nejen v souvislosti se zásobováním uvedeného obchodního centra,“ uvedla Burýšková.

Na velikost nákladních vozidel, která budou moct přes Gočárovu třídu k Auparku zajíždět, policisté nekladli žádné konkrétní požadavky. „Toto je totiž upraveno příslušnou legislativou,“ dodala mluvčí hradecké policie.