Přestože je kvůli stavebním pracím na část silnice k Častolovicím vjezd zakázán, někteří řidiči tudy projíždějí.
Nová silnice začne u křižovatky na hlavní silnici mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou, z níž se odbočuje do automobilky. Obchvat odtamtud povede za městem směrem k silnici na Častolovice, na kterou se napojí.
"Komunikace ulehčí dopravě v celé Rychnovské ulici od kostela směrem na Rychnov a zrychlí provoz od průmyslové zóny na Hradec Králové," řekl solnický starosta Ladislav Kubíček.
Pokračování obchvatu směrem na Dobrušku je v nedohlednu
Další pokračování obchvatu směrem na Dobrušku je v územním plánu Solnice naplánováno už řadu let. Starosta však míní, že ještě několik let potrvá, než se podaří vykoupit pozemky a především sehnat peníze na stavbu.
Obchvat se staví z peněz určených státem na podporu rozvoje průmyslové zóny po rozšíření kvasinské automobilky. Za tyto peníze se má letos opravit ještě silnice směřující z Rychnova nad Kněžnou do obce Lokot a dál k silnici vedoucí ze Solnice na Častolovice. Obě stavby jsou posledními ze státní dotace a dohromady by měly stát 85 milionů korun. Hotovy mají být do konce roku.
Stát poskytl na rozvoj regionu v okolí kvasinské průmyslové zóny přes půldruhé miliardy korun. Peníze byly v posledních letech využity hlavně na modernizaci silnic, například na rekonstrukci úseku ze Solnice na Rychnov a Vamberk, z Častolovic na Lípu nad Orlicí či z Týniště nad Orlicí do Třebechovic pod Orebem. Nový je i úsek z Častolovic do Solnice.
"Dnes se dá říct, že díky škodovce jsou nejlepší silnice v kraji právě na Rychnovsku," míní náměstek hradeckého hejtmana Helmut Dohnálek.
Další peníze šly na modernizaci škol, čistírnu odpadních vod v Solnici či požární zbrojnici v Rychnově. Automobilka přispěla také k vysoké zaměstnanosti v regionu. Prosperují i podniky, které pro ni vyrábějí komponenty. Nezaměstnanost na Rychnovsku proto patří k nejnižším. Samotný závod dokonce teď přijímá další stovky zaměstnanců pro plánované rozšíření výroby. (více o tom čtěte zde)