náhledy
Lokomotiva Conrad Vorlauf z roku 1873 v Jaroměři (28.10.2017).
Autor: Lukáš Urban
Lokomotiva Conrad Vorlauf z roku 1873 v Jaroměři (28.10.2017).
Autor: Lukáš Urban
Lokomotiva Conrad Vorlauf z roku 1873 v Jaroměři (28.10.2017).
Autor: Lukáš Urban
Lokomotiva Conrad Vorlauf z roku 1873 v Jaroměři.
Autor: Lukáš Urban
Celkem bylo vyrobeno dvaašedesát kusů lokomotivy Conrad Vorlauf. Tato je z roku 1873, je třetím nejstarším kusem v Čechách, a pokud se ji podaří zprovoznit, bude nejstarší pojízdnou v Evropě.
Autor: Radomír Dohnal
Jestli se Conrad Vorlauf z roku 1873 rozjede, bude to nejstarší provozuschopná lokomotiva v Evropě.
Autor: Radomír Dohnal
Tento stroj obdržel jméno po vídeňském purkmistrovi, Conradu Vorlaufovi (1335-1408).
Autor: Radomír Dohnal
Staré spoje jsou pořád stejně funkční. Jen ty nové se někdy kousnou tak, že je musíte urazit.
Autor: Radomír Dohnal
Většina součástí lokomotiv je unifikovaná, lze je proto zaměnit nebo je využít tam, kde se jich nedostává.
Autor: Radomír Dohnal
Muzeum historických lokomotiv v Jaroměři se řadí mezi nejstarší muzea v Čechách.
Autor: Radomír Dohnal
Bohuslav Škoda nedá na krásu starých parních lokomotiv dopustit, k drážní historii má silný vztah.
Autor: Radomír Dohnal
Díky práci muzejního týmu se podařilo zachránit nejednu historickou lokomotivu před šrotem
Autor: Radomír Dohnal
Elektrická akumulátorová lokomotiva z dílny Ringhoffer vozila lokomotivy i tramvaje po Smíchově.
Autor: Radomír Dohnal
V Jaroměři narazíte na lokomotivy parní, motorové i elektrické.
Autor: Radomír Dohnal
Vlakové čety pojmenovaly tuto „třistadesítku“ Kafemlejnek.
Autor: Radomír Dohnal
Než skončila na vlečce ve Slatiňanech, jezdila i na Rakousko-Slovinském pomezí.
Autor: Radomír Dohnal
V roce 1986 ji nadšenci z jaroměřského muzea sundali z hradeckého pomníku a znovu opravili.
Autor: Radomír Dohnal
Parní lokomotivy jaroměřského muzea stojí seřazené ve výtopně zrovna jako před sto lety.
Autor: Radomír Dohnal
Posunovací lokomotiva s naftovým motorem Škoda v sobě spoutala sílu šedesáti koní.
Autor: Radomír Dohnal
Výstavkou se prolínají české, německé, válečné i mírové názvy stanic nejen z našeho území.
Autor: Radomír Dohnal
Identifikační štítky zpravidla obsahují název vagonky, sídlo výrobce, výrobní číslo a rok výroby.
Autor: Radomír Dohnal