Most u nádraží v Hradci se rozpadá, auta pojedou jen ve dvou pruzích

  • 12
Vytížený silniční nadjezd u hlavního nádraží v Hradci Králové je v kritickém stavu. Proto bude v Koutníkově ulici na silnici I/35 omezená doprava. Namísto tří jízdních pruhů budou jen dva. Omezení může trvat i několik let. Minimálně do doby, než vedle vyroste nový most.

Omezení mělo začít platit už v říjnu, ale posune se. Teprve 5. listopadu Ředitelství silnic a dálnic předpokládá ukončit výběr firmy, která osadí zábrany a značky.

Jedná se o velmi vytížený tah, kde se kolony tvoří i bez dopravního omezení, takže to nejspíš přivodí komplikace.

„Směrem do města dojde pouze ke snížení jízdních pruhů ze současných dvou na jeden. V opačném směru kromě mírného posunutí pruhu k žádnému omezení nedojde. Očekáváme, že se doprava směrem do města zpomalí a v případě vytváření kolon předpokládáme, že si sami řidiči najdou trasu, která bude pro ně ta nejvýhodnější,“ říká k omezení policejní mluvčí Iva Kormošová.

Po vytíženém nadjezdu denně přejede několik tisíc aut a kamionů, což dává mostní konstrukci dost zabrat.

„V roce 2016 byla provedena podrobná diagnostika mostu dynamickou zatěžovací zkouškou, která odhalila některá problematická místa nosné konstrukce mostu. Ta jsou běžnými metodami neopravitelná,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová. 

Letošní opakovaná zkouška ukázala, že stav mostu se za tři roky ještě zhoršil. „Zhoršení odezvy v problémových místech konstrukce je asi o 15 procent,“ doplňuje Ledvinová.

Krajský úřad kvůli dopravnímu omezení vydal veřejnou vyhlášku, která ŘSD dovoluje omezit provoz na nadjezdu až do roku 2023. „Objízdná trasa se nestanovuje ani pro veřejnou a městskou dopravu,“ stojí v rozhodnutí kraje.

Blízko vystaví nový most, dva pruhy poslouží pro jeden směr

Loni si nechalo ŘSD vypracovat studii na vybudování nového mostu, který by stál v těsné blízkosti toho starého.

„Studie předpokládá výstavbu nového mostu o dvou jízdních pruzích jižně od stávajícího mostu, na který bude převeden veškerý provoz z I/35. Poté bude starý most kompletně demolován a na jeho místě postaven nový dvoupruhový most. Ve výsledném stavu budou pro oba směry k dispozici po dvou jízdních pruzích, chodníku a cyklostezce,“ popisuje Ledvinová.

Příprava nového mostu za stávající neopravitelný pokračuje zpracováním projektu, po jehož schválení bude následovat dokumentace pro územní řízení.

„Po schválení umístění stavby bude zpracována dokumentace pro stavební povolení. Po jeho vydání bude výběrové řízení na zhotovitele stavby. Pak můžeme zahájit stavbu, která potrvá nejméně dva roky,“ popisuje.

Na stav starého mostu bude nyní ŘSD pravidelně dohlížet. „V případě zjištění dalšího zhoršování budou přijata odpovídající opatření. Detaily o rekonstrukci, ceně a reálných termínech nejsou k dispozici. Projektování je teprve na začátku,“ dodává Ledvinová.