Zatím jezdí řidiči po zúžené Hradubické jen jedním pruhem. "Musí se udělat rekonstrukce původního povrchu. Tato oprava se určitě do ohlášeného data stihne," řekl Bohumil Salaba z dopravního odboru Pardubického kraje.
"Až poté si budou moct lidé užít komfortní jízdu ve čtyřech pruzích na tomto úseku," uvedla nedávno mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.
Ještě letos na konci listopadu by silničáři měli otevřít další část nové Hradubické silnice v plném čtyřproudovém profilu od Ohrazenic po Stéblovou. Stavba 6,4 kilometru dlouhé trasy mezi opatovickou elektrárnou a pardubickým Globusem měla podle projektu stát 641 milionů korun bez daně.
"Čeká nás otevření dalšího kusu komunikace mezi Stéblovou a Ohrazenicemi. Silnice bude končit u protihlukové zdi. Navazující úsek má být hotov do poloviny příštího roku," uvedl Salaba.
Otevření v celé délce je zatím v nedohlednu
Hradubická silnice od Opatovic nad Labem do Pardubic bude hotová v průběhu příštího roku. "V této části stavby není problém, protože je to průběžná komunikace se současnou silnicí," řekl ředitel pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.
Na celkové spojení dvou krajských měst čtyřproudovou magistrálou si ale lidé ještě počkají. Čtyřproudovka z Hradce Králové na Pardubice končí na hranici krajského katastru a od Březhradu k Opatovicím vedou zatím jen dva pruhy. Na tento úsek totiž dosud chybí potřebné dokumenty, ale také vykoupené pozemky.
"Podle mých informací není na této části zatím vydáno žádné stavební povolení a také tam stále probíhá vyvlastnění," dodal Salaba.
Alespoň je jisté, že na nově otevřených úsecích si řidiči užijí komfort v podobě větší možné maximální rychlosti. Místo klasické "devadesátky" budou moci uhánět mezi městy 110 kilometrovou rychlostí.