Kromě piva teď v Náchodě expedují také víc sudů s malinovkou.

Kromě piva teď v Náchodě expedují také víc sudů s malinovkou. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Nostalgické bublinky táhnou, náchodský pivovar boduje s malinovkou

  • 14
V náchodském pivovaru Primátor mají začátkem letní sezony napilno. Kromě tradičně vyšší spotřeby piva v horkém počasí musí uspokojit také zvýšenou poptávku taženou vzpomínkami dnešních rodičů na dětství. Pivovar zabodoval s tradiční čepovanou malinovou limonádou.

"Malinovku jsme pili jako děcka. Pamatuji si, jak mi ji táta vždycky objednal, já si láhev postavil na stůl, že jsem na ni tak tak dosáhl, a když jsem se napil, vlétly mi bublinky do nosu," zavzpomínal ředitel pivovaru Josef Hlavatý.

Právě na podobných vzpomínkách tisíců dalších lidí středního věku staví pivovar svoji malinovkovou strategii. A je úspěšný podobně jako prožila renesanci konkurenční točená kofola.

"Lidé dnes limonádu pijí stejně jako my. Děláme jí až trojnásobné množství, které vyrobíme v zimě. Odbyt limonád se nám letos zvýšil oproti létu loňského roku o sedmadvacet procent," vypočítal ředitel.

Mohli by možná prodávat i víc, ale snaží se limonádu prodávat společně s pivem. Kdo točí obojí, má přednost.

Po revoluci přitom klasické točené limonády z hospod a letních kiosků skoro zmizely. Podle Hlavatého za to může nástup zahraničních limonádových koncernů a jejich čepovacích automatů. Dnes už výrobci čepovaných limonád dodávají hospodským i výčepní zařízení.

V čepovaném pivu už přes léto vede jedenáctka

Podle Hlavatého pro Primátor už také neplatí, že lidé v létě pijí hlavně "lehčí" desetistupňová piva.

"Před dvěma lety jsme začali vařit jedenáctku a ta už nám v sudovém pivu kraluje. V lahvích ještě ne, ale v hospodách a gastronomických provozech už nejvíce točíme jedenáctku," uvedl šéf pivovaru.

Před pár týdny z Náchoda pustili na trh novinku, ležák Hron vyvinutý pro zahraniční trhy. Zatím ji testují, stejně jako se sbírají ohlasy na dvacetilitrové nevratné soudky. (více o nich čtěte zde)

,