Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vleky jsou minulost, v Krkonoších vznikají nové lanovky i obří airbag

  9:36aktualizováno  9:36
Stavbu lanových drah ve velkých střediscích Krkonoš brzdí stát, ale v rodinných skiareálech nové vznikají. Lyžaři se mohou těšit na řadu novinek pro letošní sezonu. Kromě nových lanovek a sjezdovek také na obří nafouknutý airbag pro skoky na lyžích či snowboardech.
Nové lanovky jsou v plánu na Kněžickém vrchu, Bubákově a Černé hoře. Ilustrační snímek

Nové lanovky jsou v plánu na Kněžickém vrchu, Bubákově a Černé hoře. Ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

Přibližovací lanovka vzniká ve středisku Bubákov u Vrchlabí, novou čtyřsedačku budují také na nedalekém Kněžickém vrchu. Menší střediska se tak snaží držet krok s konkurencí, která po příchodu velkých horských podnikatelů do Krkonoš v poslední době roste.

Na Kněžickém vrchu v současnosti stavějí 1 050 metrů dlouhou čtyřsedačkovou lanovku. Nahradí dosavadní vlek na nejdelší sjezdovce. Podle spolumajitele skiareálu Jana Imlaufa se lanová dráha rozjede od začátku zimní sezony.

Vleky jsou přežitek, míní spolumajitel skiareálu

„Vleky jsou v dnešní době přežitek, lidé na nich už nechtějí jezdit. Proto jsme se rozhodli postavit lanovou dráhu, která bude pro lyžaře komfortnější. Doba si to žádá,“ vysvětluje Jan Imlauf. Přepravní kapacita bude 2 400 osob za hodinu.

Vlekaři v Bubákově usilují o stavbu lanové dráhy už pět let. Zhruba 150 metrů dlouhá lanovka s 22 čtyřmístnými kabinkami překlene hlavní silnici mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem. Lyžaře dopraví z parkoviště pod sjezdovku. V letošní sezoně to ale nejspíš ještě nebude.

„Do zimy to nejspíš nestihneme, máme před sebou řadu zkoušek a revizí. Potřebovali bychom tak o dva měsíce víc. Ale příští sezonu by lanovka už měla být v provozu,“ říká šéf střediska Václav Bubák. Přepravní kapacita bude 430 pasažérů za hodinu. „Nároky návštěvníků se zvyšují. Lyžaři se díky této investici dostanou přímo k vlekům a lanovce pod kopcem,“ dodává Bubák.

Dosud lyžaře vozily nahoru skibusy. Stavba repasované lanovky začala v létě. Hotové jsou patky, na které přijdou sloupy. Stavaři teď pracují na dolní stanici, horní část lanovky bude tvořit odkrytá plošina.

Dolní Dvůr chystá nové sjezdovky, Strážné obří airbag

Investice do rozvoje chystá také další rodinný skiareál Dolní Dvůr. Návštěvníci se mohou těšit na dvě nové sjezdovky o celkové délce 1 300 metrů s umělým zasněžováním a 500 metrů dlouhý dvoukotvový vlek.

Stavět se mělo začít už letos, ale vlekaři museli po průměrné zimě plán přehodnotit. „Investici jsme odložili na příští rok. Letošní novinkou bude slalomový svah s měřeným úsekem a zrekonstruovaný skibar,“ říká marketingový manažer střediska Radek Etrych.

V nedalekém Strážném sice letos novou lanovku ani sjezdovou trať nepřipravují, ale lyžaře chtějí nalákat na originální atrakci Big Air Big. V podstatě se jedná o obří nafouknutý airbag, do kterého se dá skákat na lyžích nebo snowboardech, v létě pak na BMX kolech.

„Dlouhodobě plánujeme rozšíření technického zasněžování na další sjezdovky, kde doposud umělé zasněžování nebylo. Naším dalším plánem je vybudování a rozšíření sjezdovky Kolonka o další, již druhý vlek, který by zvětšil přepravní kapacitu na této sjezdovce,“ uvedl starosta Tomáš Grégr.

Strážné je jedním z mála krkonošských středisek, která provozují vlastní skiareál. Přestože konkurence se v poslední době zvyšuje, je správa obecních vleků podle starosty pro Strážné velkou výhodou.

„Obec díky finančním prostředkům, které získá z provozu skiareálu, může být nezávislá a plnohodnotně fungující s možností dalších investic do rozvoje a turistického ruchu. Závislost pouze na daňových příjmech by znamenala zánik obce a sloučení s další samosprávou nebo městem Vrchlabí,“ upozorňuje Tomáš Grégr.

Novou lanovku na Černou horu zdržel stát

Hlavní novinkou letošní sezony v Krkonoších měla být šestisedačková lanovka nad 1 400 metrů dlouhou sjezdovkou Hoffmanky na Černé hoře.

Společnost Mega Plus, provozující největší regionální skiresort Černá hora-Pec, však musela nákladný projekt minimálně o rok odložit. Důvodem jsou problémy s udělením výjimky od Ministerstva financí na dlouhodobý pronájem státních pozemků, na kterých vlekaři chtějí dopravní zařízení postavit.

„Nemůžeme dělat investice v řádech stovek milionů korun, aniž bychom neměli dlouhodobý právní vztah k pozemkům ve vlastnictví státu,“ řekl jednatel janskolázeňské společnosti Petr Hynek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lukáš Nečesaný na začátku nového projednávání své kauzy u Krajského soudu v...
Soud s Lukášem Nečesaným se zadrhl, nedorazili hned čtyři svědci

Hlavní líčení v kauze Lukáše Nečesaného obžalovaného z pokusu o vraždu kadeřnice v Hořicích na Jičínsku nemohlo pokračovat. Na čtvrtek předvolaní svědci totiž...  celý článek

Zoo ve Dvoře Králové spálila přes 33 kilogramů rohoviny, aby upozornila na...
Zoo ve Dvoře Králové znovu symbolicky spálila rohovinu nosorožců

Zoologická zahrada ve Dvoře Králové nad Labem dnes po třech letech znovu spálila své zásoby rohoviny nosorožců. Symbolickým aktem chtěla upozornit na kritickou...  celý článek

U pádu dvojice v lesoparku Čeřovka v Jičíně zasahoval vrtulník (19.9.2017).
Milenci se při objímání zřítili z vyhlídky do rokle, jsou vážně zranění

Osmnáctiletý pár se zřítil z opěrné zdi na vyhlídce Milohlídka v jičínském lesoparku Čeřovka. Při pádu dvojice utrpěla vážná zranění. Zatímco ženu vytáhli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.