Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat Vamberka nepomohl Doudlebám, město dál čelí tisícům aut

  9:14aktualizováno  9:14
Zatímco se obyvatelé Vamberka na Rychnovsku radují z nového obchvatu, v sousedních Doudlebách nad Orlicí se tisíců aut pod okny jen tak nezbaví. Obcí s necelými dvěma tisíci obyvatel budou kvůli škrtům v investicích dál proudit kolony automobilů směřujících od Hradce Králové na Moravu.

Otevření posledního úseku obchvatu Vamberka | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Ještě nedávno se zdálo, že stavba obchvatu Doudleb by mohla začít už za rok. Jenže financování nové komunikace, o které se mluví už dvacet let, je zatím kvůli šetření na ministerstvu dopravy pozastaveno.

Přitom Ředitelství silnic a dálnic má už z osmdesáti procent zajištěny výkupy pozemků.

"Kvůli omezování finančních prostředků nemáme peníze ani na další přípravu. Bylo to zatím zastaveno. Měli jsme v plánu, že by stavba začala příští rok na podzim, ale peníze na to nebudou a příští rok se stavět určitě nezačne," uvedl Miroslav Gregor z královéhradecké silniční správy Ředitelství silnic a dálnic.

Za současného provozu je přitom v Doudlebách obtížné přejít silnici první třídy směřující od Hradce na Vamberk. Situaci chodců neusnadní ani bezpečnostní ostrůvky.

Podle doudlebského starosty Jiřího Kaplana je totiž složité je postavit, protože silnici není možno rozšířit.

Dalším problémem je, že řidiči jedoucí z centra obce těžko vyjíždějí na hlavní silnici. Výjimkou nejsou ani dopravní nehody. "V minulých letech byly i smrtelné. Všichni si to tady pamatujeme. Obchvat by situaci určitě vyřešil," tvrdí starosta.

Doudlebám by se ulevilo od hluku i výfukových plynů

Stavba doudlebského obchvatu by měla navázat na už hotovou kruhovou šestiramennou křižovatku před mostem na obchvatu Vamberka, projít po polích za Doudlebami a napojit se na silnici od Kostelce nad Orlicí.

"Takto vedená silnice bude nejpřímější, stavebně nejjednodušší a asi i nejméně problematická. Původní trasa totiž byla naplánována mezi zástavbou a tím by došlo k úplnému oddělení části Doudleb, což by s ohledem na bezpečnost a hluk nebylo nejlepší řešení," dodal starosta.

Stavbou obchvatu by se také ulevilo od hluku a výfukových plynů obyvatelům, kteří mají domy u stávající frekventované silnice.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

I když firma strhla umělý trávník, hřiště Slavie se po intenzivním dešti ocitlo...
Nové hradecké hřiště na Slavii mělo špatné podloží a drenáž do kopce

Zánovní hřiště hradecké Slavie s umělou trávou je už déle než rok k ničemu. Že jde skutečně o hřiště, připomíná snad jen tribuna. Samotná plocha se po nájezdu...  celý článek

50. let Večerníčku. Polepený Railjet.
Díky druhé koleji vlaky mezi Hradcem a Prahou zrychlí, plán je 55 minut

Správa železniční dopravní cesty plánuje deset projektů na modernizaci trati mezi Hradcem Králové a Prahou, celkem za 25 miliard korun. Vzniknout má třeba...  celý článek

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.