Starosta Trutnova Ivan Adamec

Starosta Trutnova Ivan Adamec | foto: Michal Klíma, MAFRA

Opozice kritizuje milion na propagaci Trutnova. Město má totiž mluvčí

  • 7
Vedení města Trutnova čelí kritice opozice. Některým opozičním zastupitelům se nelíbí, že město ročně dává zhruba milion korun na marketingové a PR služby, i když má tiskovou mluvčí. Starosta Ivan Adamec (ODS) tvrdí, že se to městu vyplatí.

Podle opozice by tento servis měla vykonávat tisková mluvčí, která je zaměstnankyní městského úřadu, tak jak je to běžné v jiných městech.

Mezi lety 2011 až 2013 Trutnov spolupracoval s místní reklamní agenturou Xantipa, za tu dobu jí vyplatil více než tři miliony korun. Podle smlouvy měsíčně inkasovala zhruba 116 tisíc. Od závěru roku 2013 město zastupuje pražská komunikační agentura Knowlimits, která s nejnižší nabídkou 3,3 miliony korun bez DPH vyhrála výběrové řízení. Stávající smlouva vyprší v roce 2016.

Kromě psaní tiskových zpráv a komunikace s novináři agentura pro město pořádá press tripy, má na starosti webové projekty nebo spravuje profily na sociálních sítích.

„Většina služeb je z mého pohledu nepotřebná a navíc pro město velmi často předražená. Přijde mi zbytečné, aby město platilo 25 tisíc korun měsíčně za rozesílání tiskových zpráv, když má tiskovou mluvčí,“ hodnotí zastupitel Martin Jiránek (Piráti) spolupráci města s agenturami v posledních letech.

Jiná města nám to závidí, říká starosta

Podle něj by radnice měla své marketingové aktivity přehodnotit, a pokud to je možné, uzavřenou smlouvu revokovat. „Chceme, aby radnice ukázala, jaký to má smysl. Nezdá se mi, že by se díky tomu do města hrnuli turisté,“ dodává Jiránek.

Trutnovský starosta Ivan Adamec pokládá kritiku za dozvuky předvolebního boje. Pirátská strana zveřejnila na sociálních sítích video, které rozebírá spolupráci města s agenturou Xantipa, jen několik dní před říjnovými komunálními volbami.

Podle starosty se Trutnovu platit za marketingové služby vyplácí: „Jiná města nám to závidí. Myslím si, že to plní svůj účel. O Trutnovu se píše v celostátních médiích, a pokud chceme, aby k nám jezdili turisté, musíme proto také něco udělat.“

Peníze na marketingové aktivity schválila rada i předchozí zastupitelstvo, také výběrové řízení proběhlo podle Adamce standardním způsobem. „Vybrali jsme firmu s nejnižší nabídkou. Průběh výběrového řízení tehdy nikdo nezpochybnil,“ upozorňuje starosta.

Ke kritice se přidávají další

Trutnovská tisková mluvčí nemá na starost pouze styk s médii, jako to je ve velkých městech. Supluje práci odborů, které zde chybějí.

„Na městském úřadě není odbor kultury nebo odbor cestovního ruchu, částečně proto vykonáváme také tuto agendu,“ vysvětluje Veronika Svobodová, mluvčí trutnovské radnice a vedoucí oddělení pro styk s veřejností.

Příliš drahý se marketingový servis zdá také Romanu Chromému z hnutí ANO. „Město tyto služby potřebuje, ale ne v takové míře a v takovém rozsahu,“ míní.

Obdobný názor má rovněž sociální demokrat Roman Hásek. Podle ně by se věcí měl zabývat kontrolní výbor, jehož je předsedou, a také zastupitelstvo. „Někdo by si měl dát práci a spočítat, nakolik je to přínosné a efektivní,“ říká trutnovský zastupitel.