Diskuze

Parkování je čím dál větší problém. Hradec uvažuje o rezidenčních místech

Hradec Králové oživil nápad na placené rezidenční parkování, avšak podle komise pro dopravu město postrádá systém. Situace s parkováním se na hradeckých sídlištích stále zhoršuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L73i15b96o64r 97H96a56m90p85l

26. 11. 2020 23:39

Vpodstatě z každého hlavního směru do HK máte u nějakého marketu možnost gratis parkování a kolik lidí to využívá a jede dál MHD?Ta parkoviště jsou volná,ale tam v centru,kde se neplatí není kde zaparkovat.Takže toho v pohodě většinu pochytá Aupark u Hl.n.Přesto se spousta lidí rádo projde,jak vidím podle ucpaného prostoru Nerudovy,Všehrdovy a dalších ulic.Nevidím nejmenší důvod pro to,aby město vytvářelo a udržovalo parkovací místa pro lidi,kteří v HK pracují,ale bydlí ve Vysoké,Předměřicích nebo Stěžerách či jinde.Tam jde od státu příspěvek za občana a tam také ( zjednodušeně řečeno) inkasují podíl z příjmu občanem zaplacených daní. Tady HK utře,ale ty náklady nese. A jako proč?To,že se pár lidí domluví a pronajme si kvůli práci či studiu velkopodlažní byt je O.K. jenže pokud ti lidé nemají v HK trvalé bydliště,tak třeba jejich sousedi na patře kvůli nim nemají kde zaparkovat a město z nich má CO? Ekonomická situace (přestože každý běduje ,jak trpí) se prostě za posledních cca 15 let v\vinula tak že na 10 lidí včetně dětí,starců a osob ve výkonu trestu připadá 7 aut,jenže sídliště byla projektována na 1 auto na 7 obyvatel ta poslední Plachta,u Labské 2. to bylo ještě horší.A tam se to projevuje nejvíce.Relativní blízkost centra(docházková vzdálenost do 15 min) a jinak kromě bydlení nic - není tam kloudná nákupní síť v dnešním pojetí,poměrně prostorné byty takže kvanta lidí má 2 - 5 aut na byt naprosto běžně,minimální pracovní příležitosti,za studiem,prací či zábavou MUSÍTE někam jet,parkoviště podle manuálu 60.let,silnice úzké,každý chce parkovat u baráku a hlavně zadarmo,což moc nejde,ale prostor na parkovací dům nějak nevidím. Relativně klidné bydlení,přesto nezávidím.Ráno je kvůli dopravě dětí do školy Bezručova vše v okolí beznadějně ucpané jen proto,že děti asi nemají nožičky a musely by o chvilku dřív vstávat. Jsem přesvědčen,že za ty po ránu ucpané výjezdy na okruh a ke Koruně nemůže paní Pourová,ale lidská lenost a pohodlnost, tak mě klidně mínusujte.

1 0
možnosti

L46i57b92o72r 35H62a95m93p58l

26. 11. 2020 22:44

Ono záleží na úhlu pohledu.Když Vám seberou papíry a flastr k tomu za 2 piva,budete nepříčetní.Když Vám někdo zmrzačí mámu nebo dítě,,pod vplyvom,,budete pro něj chtít trest smrti.Jako majitel psa jsou mnozí hysteríčtí z poplatku a povinnosti po něm uklízet a kraválu v baráku,když pes štěká. Když psa nemáte,ale ten sousedův vás štěkáním a škrábáním ráno budí,tak byste čokla viděli nejradši na rožni a čoklaře v kleci v útulku.Když máte souseda,který má své SUV,služební dodávku a jeho bába své auto a celkem v pohodě,bo navíc jednou popojet a couvnout není jejich povinnost,takže 3 auta zaberou 4 místa,zatímco Vy kroužíte po sídlišti a není kde to píchnout,tak se na tento článek díváte jinak.Stejně tak na MP,která Vám dá botu za parkování v nástupním prostoru POV. A když Vaší mámě vyhoří kvartýr jen kvůli tomu,že kvůli pár bezohledným zmetkům nebylo ten žebřík hned kde ustavit budete říkat co?Problém to začíná být i v okrajových čtvrtích rod.domků.Obyvatelé obvykle vícegeneračních domů na páteřních ulicích,kteří mají více aut obvykle tu více méně bezohledně parkují před domy ve vedlejších ulicích.Problém je v tom,že tyto ulice byly projektovány za C&K mocnářství na koňské potahy a pár aut ještě k tomu ne u kraje zaparkovaných Vám udělá problém.Až tudy pojedete s širším vlekem ,nebo potřebujete projet s náklaďákem tak si to povíme. Nějaké 3m na jízdní pruh tady nejsou ani omylem a mnohde máte problém se vykřižovat s protijedoucím autem,pokud jeden nezajede na vjezd do baráku.A když má jeden vlek,je hned veselo,když ona velký problém pro oba.Když k tomu přičteme vraky a pár bezohledných tupců,kteří jsou líní normálně zaparkovat a blokují dvě parkovací místa,tak bych problém viděl spíše v lidské omezenosti,nežli v tom,že paní Pourová řeší materiál,který prostě jednou někdo řešit bude muset,protože přes všechny ty plané kecy o přesazení lidí z aut do MHD a na kola se děje přesně opačné.Zatím se do toho nikomu nechce.protože to je téma.které Vám spolehlivě prohraje volby.

1 0
možnosti

Lidi jsou líní parkovat pořádně, vidím to u nás v ulici. Kdysi měla šířku 8m což bylo v pohodě, ale pak ji "opravili" a zůžili vozovku na 5 metrů. Když mi někdo zaparkuje před branou mám problém se vytočit. Nesnáším to, hlavně že má soused větší zahradu než my ale parkuje na ulici.

Jinak nelze zpoplatňovat a cokoli garantovat dokud nebudou mít dostatek parkovacích míst tak aby se dostalo na každého kdo má nárok.

Asi bych začal likvidací autovraků, těch je všude po městech spousta. A pak vystavět nějaké ty parkovací domy. Když se mohou stavět nové bytové domy tak postavit někde mezi nimi jeden velký parkovací dům by nebylo naškodu.

Taky aut přibývá bohužel. Je jich stále víc. Možná by to chtělo zas udělat čistku v registrech jak před pár lety.

1 0
možnosti

P38e41t66r 93S96e52d81l12á10k

26. 11. 2020 16:11

Rezidentní parkování nic neřeší. U nás jej zavedli a po páté nenajdu místo v lokalitě, kterou mám zaplacenou stejně, jako to bylo před zavedením rezidentního parkování.

0 0
možnosti

Je to tak známý z Pardubic říkal, za parkování platím ale že zaparkuju jistotu nemám. A když přijede návštěva tak má s parkováním smůlu, protože policie je aktivní.

0 0
možnosti

Systém 1 auta na byt (za přijatelnou cenu) mi přijde nefér. Nejde přece srovnávat garsonku s bytem 5+1, kde bydlí třeba 4 dospělí lidé...

3 0
možnosti

Před pár lety se přesně kvůli tomuto už bojovalo i v televizi a už je to tu zase. Město nemůže určovat, kolik můžu mít aut.

Celý článek se píše o Labské Kotlině a bylo by dobré napsat, že se jedná o LK2. Jednička má už parkovací systém dlouho a myslím, že to funguje bez problémů. Neparkují tam cizí auta. Kdyby se daly oddělit auta lidí, kteří přijeli do Hradce za prací, to by bylo volných míst. Záchytná parkoviště + MHD v ceně by bylo řešením, ne místní obtěžovat parkovacími domu, aby si chodili denně pro auto několik set metrů daleko.

Nikdo nemá garantované parkování před svým domem. Tímto by se pomohlo s parkováním přes den, noční parkování stejně není řešeno ani teď.

0 0
možnosti

Jedině zpoplatnění dalších vozidel v domácnosti dává smysl v době, kdy si lidé kupují plečky do 15000 kč . Rozšiřování parkovacích ploch na úkor zelené je špatná cesta. Všechny se okamžitě zaplní.

V Karviné za poslední roky vznikalo mnoho parkovišť a všechna jsou plná

1 1
možnosti