Diskuze
Hradec opět uvažuje o mimoúrovňové křižovatce za 400 milionů korun
Děkujeme za pochopení.
T77o73m67á35š 56P30o30l58d68a
Je aktuálně 00:43 a počet příspěvků p. Dohnala je 9:6 vůči ostatním diskutujícím. To jen tak pro upozornění.
Všechny velké stavby se vlečou tak dlouho, protože čeští zákonodárci to umožnili - jeden zákon ještě neplatí, ale už k tomu dělají novelu. Absolutně tady chybí jakákoliv koncepce dlouhodobých staveb, které vyžadují prioritu. A když už nějaká vznikne, tak jí další vláda po jejím nástupu shrne ze stolu jako nevyhovující. D11 a D35 už měly stát 20 let, ale ono to minimálně ještě 20 let bude trvat, než tyhle stavby budou fungovat ve prospěch nás, obyčejných lidí. Co z toho plyne, KOS a další podobní se pasou na tom, že v těch zákonech jsou díry, které jim to umožňují, to je holt daň, kterou si vybíráme za to, že tady máme demokracii.
Rád bych se jednou dočkal toho, že se sejdou zastupitelé za kraj a začnou se snažit prosazovat stavby, které jsou výhodné a důležité pro kraj - D11, obchvat Náchoda, 3.okruh HK (který už sám Gočár plánoval) atd. - ale to je asi utopie, protože dokud zastupitelům budou jejich koryta přinášet dostatečný cash, budou se zabývat tím, co se jim hodí a ne tím, co by se hodilo nám, obyčejným lidem
A12l16e44š 83D22o28h45n39a76l
1) Převažuju, protože toto téma je natolik prošpikované nesmysly a navíc je tak strašně složité, že to nemůže obsáhnout jeden článek.
2) Gočár žádný třetí okruh neplánoval. Jeho fragmenty jako je třeba severní tangenta se v plánech objevily na přelomu 60. a 70. let v u architekta Falty.
3) Ano, chyba je v zákonech. Jestli si dáte tu práci, zjistíte, že ti zlí aktivisté třeba upozorňovali, že u úplně jednoduchých staveb zdržuje povolování to šílené kolečko po dotčených orgánech, které se musí zjednodušit. Jenže všichni úřednici si chtělii nechat svoje kulatý razítko a dokonce ještě jedno v novele přibylo! Mnohé úřady musí příjímat kvůli tomu nové lidi. Liniové stavby by zase zjednodušilo, kdyby nebyla možná série různých odvolání, případně tzv. odvolání do stanovisek. Cesta ale rozhodně není, že se úplně vyloučí veřejnost. Připuštění veřejností není žádná daň za demokracii, to je naprosto normální a pro kontrolu potřebná součást vyspělé veřejnosti.
4) Základní problém je naprostá nepřipravenost. Ad třeba D11, kde taky nechápu rozklad Dětí Země, ale ŘSD přišel náramně vhod. Stát totiž nebyl ještě schopnej si zajistit veškeré nutné pozemky, byť tvrdil opak. Staba by stála i nebýt Dětí země. U D35 zase ŘSD nezvládlo ošetřit smlouvy se zemědělci, kdy jim smlouvy dovolili zaset ještě v době, kdy už tam měl probíhat archeologický průzkum. U hradecké severní tangenty se zase už dlouhou dobu debatuje o některých jednoltivost u ČKD a dlouho byl pozadu kraj se svou ZURkou.
5) Zmiňujete D11, D35 to jsou jistě potřebné stavby, ale pak tady máme naprosté zhůvěřilosti jako je obchvat Náchoda. Tam je veřejnost velmi potřeba, aby ukázala, jaký nesmysl je ničit největší devízu Náchoda (a to jeho okolí) zbytečnou silnicí !druhé třídy! s několika mosty a tunely za několik miliard korun pro těch pár kamionů směřující na Broumovsko. Směr na Polsko se totiž odkloní po D11. V Kudowě zakáží těžký tranzit.
J62a10n 71M50o80l56n25á77r
Koruna je špunt, toto zase předimenzované.
A11l42e17š 95D27o97h31n51a51l
problém není samotná Koruna, ale že je to zároveň na cestě na dálnici a k velkému nakupáku, který podle slibů měl být multifunkční. Zkuste se to někdy projet ve špičce. Je to očistec.
A ano, do jádra města má být mimoúrovňové křížení až to úplně poslední možné, když všechny ostatní selhávají. A to tady není.
F46r45a40n28t95i90š28e91k 56K64u93l37d83a84n
Pan Dohnal nám tu po několikáté tvrdí jak je varianta tlupy zvané KOS správná. Doteď však nevysvětlil jak chce donutit kamionovou dopravu jezdit po dálnici. Stačí se podívat na to jak vypadá kamionová přeprava Hradec - Náchod, kudy vlastně ty kamiony jezdí. Za další se nám tady ještě zapomněl ohánět stavebními inženýry.
Co říká pan Dohnal je mě vcelku jedno. Já se jenom ptám, kdy za své jednání on a jemu podobné tlupy ( Děti země, jihočeské matky apod... ) budou zodpovědné. Přece není možné, aby mohl kdokoliv mluvit do čehokoliv a když nemá pravdu a vznikla škoda jenom se řekne pardon pánové a jede se do další kauzy...
A50l10e77š 22D38o30h58n88a34l
Třeba zákazovou značkou jako je to na Střelecké, vy tlupo.
R22o34m40a70n 80N63o91v47a76k
Zelení a jim podobní vše blokují...překvapuje to někoho?
A87l27e42š 85D44o17h25n85a85l
Blokuje to hlavně to, že radnice povolila v původně zamýšleném lesoparku postavit Kaufland, ale zamýšlenou křižovatku neupravili, nepřipravili na ten nápor z FNHK, Vysoké, Benešovky a nesmyslného Kauflandu. Tahle menší křižovatka bude muset výhledově zvládnout více aut než ta na okruhu!
A pak samozřejmě taky neschopnost odboru hlavního architekta vydat změnu územního rozhodnutí v souladu se zákonem. Vzali vlastně 10 let staré povolení na něco jiného a snažilo se to silou protlačit. A narazili. Vy si myslíte, že města nemají dodržovat stavební zákon?
A28l41e91š 77D90o17h27n15a69l
Líčení pana Vedicha, jak je Mileta důležitá pro nemocnici, záchranku, Benešovu třídu - zkrátka jako základ fungující tzv. třebešské radiály - je k popukání. KOS podal odvolání právě kvůli tomu, že zamýšlená křižovatka před záchrankou (Miletou se totiž rozumí dvě křižovatky) tuto úlohu nemůže splnit. A proč? Například rameno do nemocnice má ve špičce rezervu pět procent a to tam je budoucí rozvoj nemocnice zohledněn jen novým parkovacím domem. Výjezd záchranky vůbec nebyl zkoumám s ohledem na celkovou situaci křižovatky(ek). Jediné co víme je, že se do stabilizovaného stavu dostanou přibližně po deseti minutách. Stejně tak je problematické rameno z Benešovky, tam radnice povolila postavit Kaufland a poslala tam několik tisíc aut každý den do tohoto směru úplně zbytečně. Nebo si snad někdo myslí, že zrovna tady měl stát další supermarket? A to jsem se ještě nedostal k problematice další výstavby směrem na Vysokou...materiál ŘSD mluví jasně - křižovatka před záchrankou bude dopravně nestabilní. Bravo, pane Vedlich.
A10l92e62š 21D31o27h92n64a30l
A teda v článku je korektně uvedeno, že KOS podal odvolání pár dní před lhůtou. Taky se ale sluší dodat, že ta lhůta běžela o letních prázdninách a kvůli tomu, že se jednalo o pouhou změnu územního rozhodnutí, nebylo možné podat námitky dříve. Posouzení vlivu na životní prostředí je totiž cca deset let staré a na úplně jinou křižovatku a to KOS taky v odvolání kritizoval. Zjednodušeně řečeno se magistrát pokusil vzít povolení na rodinnou vilu a naroubovat ji na stáj pro koně. A nadřízený orgán se proti tomu postavil, že i město musí respektovat stavební zákon.
Plechový úkaz s atmosférou devadesátek. Polská tržnice dál láká zbožím i cenami
Premium Rázovitá tržnice táhne do polského pohraničního městečka Kudowa Zdrój tisíce Čechů. Autobusy sem už...
Zranitelné místo domácností bývá router, říká expert na kyberbezpečnost
Premium Doba, kdy stačilo nainstalovat antivirus a byli jsme chráněni před kybernetickými útoky, je dávno...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dvouletý chlapec se zavřel do boxu na balíky, hasiči museli dvířka vypáčit
Malý hoch v Jičíně se ve čtvrtek zavřel v jednom ze samoobslužných boxů na balíky. Na pomoc mu...
Zloději očesali nové vozy u autosalonu, škoda se šplhá ke dvěma milionům
Dva muži s pestrou trestní minulostí způsobili škodu za téměř dva miliony korun, když se v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vítr po celém Česku lámal stromy a zastavil vlaky. Poryvy shodily i posed
Silný vítr v noci na úterý lámal stromy po celé zemi. Jen v Královéhradeckém kraji hasiči...
Řidič na stavbě vypil lahev vodky a převrátil tatru, nadýchal tři promile
Během pracovní doby popíjel na stavbě dálnice nedaleko Hradce Králové sedmačtyřicetiletý řidič...
Zloději očesali nové vozy u autosalonu, škoda se šplhá ke dvěma milionům
Dva muži s pestrou trestní minulostí způsobili škodu za téměř dva miliony korun, když se v...
Zatím to vypadá, že na tom jsme dobře, říká trenér hradeckých cyklistů Fiala
Mají za sebou necelé dva měsíce závodění v hodně obměněném složení oproti minulým sezonám. A před...
Plechový úkaz s atmosférou devadesátek. Polská tržnice dál láká zbožím i cenami
Premium Rázovitá tržnice táhne do polského pohraničního městečka Kudowa Zdrój tisíce Čechů. Autobusy sem už...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!