Výroba kompaktního SUV Karoq v závodě Kvasiny

Výroba kompaktního SUV Karoq v závodě Kvasiny | foto: Archiv Škoda Auto

Škodovácký model Karoq už sjíždí z linky v Kvasinách, vystřídal Yetiho

  • 3
Automobilka Škoda Auto spustila v závodě v Kvasinách na Rychnovsku sériovou výrobu své novinky SUV Karoq. K zákazníkům se dostane v říjnu. Za poslední dva roky firma investovala asi 11 miliard korun do rozšíření továrny pro výrobu SUV.

Karoq sjel ve středu poprvé z kvasinské výrobní linky. Nově vyvinutý model sportovně-užitkového vozu měl světovou premiéru v květnu ve Stockholmu a už v červenci se objevil v předprodejích. Výrobce zatím prozradil jen ceny vyšších verzí modelu, začínají na částce 529 900 korun (o odhadech, kolik bude stát základní verze, více čtěte zde).

„Zahájení sériové výroby nového vozu Škoda Karoq je pro celý podnik a samozřejmě obzvláště pro naše zaměstnance v závodě Kvasiny důležitým milníkem. V posledních měsících se celý náš tým na zahájení výroby nového modelu SUV intenzivně připravoval,“ říká člen představenstva společnosti pro oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.

Výrobce láká na zavazadlový prostor s objemem až 1 630 litrů, Full-LED světlomety i libovolně programovatelný digitální přístrojový panel, který se ve škodováckém modelu objeví vůbec poprvé. Na výběr je pět variant motorů s výkonem od 85 kW (115 k) až do 140 kW (190 k).

Závod v Kvasinách je jedním ze tří tuzemských výrobních závodů automobilky Škoda. S přibližně osmi tisíci pracovníky je největším průmyslovým zaměstnavatelem v Královéhradeckém kraji. V minulých letech se továrna modernizovala. V následujících letech bude její kapacita postupně růst až na 295 tisíc vozů ročně.

Kromě vozů Karoq se v Kvasinách vyrábějí modely Superb, Superb Combi a Kodiaq (kvůli velkému zájmu továrna vyráběla kodiaqy bez sedaček, protože vázly jejich dodávky). Od května 2009 do června 2017 tu vznikal také první kompaktní SUV značky Škoda - model Yeti (o jeho konci více čtěte zde). Podle novin Škodovácký odborář z konce června se teprve začal stabilizovat personál v kvasinském závodu, období provázela fluktuace zaměstnanců a zaučování nových.

Vláda slíbila v červnu poslat 6 miliard korun do regionu Rychnovska s rozšiřující se průmyslovou zónou v okolí automobilky (o přislíbeném znásobení předchozí částky více čtěte zde). Obce a obyvatelé tam řeší značné starosti s nedostatečnými silnicemi, chybějícími obchvaty, přeplněnými parkovišti či nelegálními ubytovnami (o nové příjezdové silnici do zóny jsme psali zde). Vysoké dělnické mzdy v automobilce ovlivňují situaci v lokálních firmách, kde scházejí lidé (psali jsme zde).

Podívejte se na srovnání Škody Karoq a Kodiaq: