Výroba automobilů snačky škoda

Výroba automobilů snačky škoda | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Škodovka v Kvasinách musí za týden zvládnout osmnáct směn

  • 2
Automobilka Škoda Auto v Kvasinách na Rychnovsku rozšiřuje výrobu. Montéři budou pracovat každý týden od pondělí do soboty na tři směny, odpočnou si jen v neděli. Důvodem je snaha o zvýšení produkce vozů Yeti a Superb, o které je stále vyšší zájem. Yetiho chce firma vyrobit nejméně 100 tisíc ročně.

Pracovní týden bude mít v automobilce osmnáct směn. Zkušební fáze tohoto systému potrvá do konce roku. Do té doby se mají vyladit nedostatky, které se projeví až v praxi.

Pro rozšíření výroby bylo nutné zaměstnat i víc lidí, jejich nábory a zaučování začaly už na jaře. Nyní pracuje v automobilce kolem čtyř tisíc lidí včetně agenturních pracovníků. Podle týdeníku Škodovácký odborář by nový personál už měl být připraven ve vícesměnném modelu pracovat, avšak až v praxi se ukáže, jestli bude dostatek zaškolených pracovníků na střídání.

Automobilka nyní stále na svých internetových stránkách nabízí volná místa. Na dělnické profese hledá do Kvasin lakýrníka, klempíře, karosáře, svářeče či automechanika a autoelektrikáře.

Prodloužili výrobní linku, přebudovali svařovnu

Po zavedení nového vícesměnného systému budou mít všichni zaměstnanci volno pouze v neděli. Další dny volna na ně vyjdou podle individuálních plánů stanovených vždy na 18 týdnů.

Továrna Škoda Auto v Kvasinách

Podle Škodováckého odboráře však ani po rozšíření pracovního týdne nebude závod vyrábět v plném objemu. Pro sváření karosérií modelu Yeti zatím není dostatečně připravena svařovna, kde se svařoval model Roomster.

Odboráři uvedli, že zprovoznění technologie ještě brání chybějící dodávka potřebných součástí do výrobních strojů. "Termín spuštění svařovny se proto stále posouvá," sdělil předseda odborářů v kvasinském závodě Libor Dvořák.

Automobilka už během letošní celozávodní dovolené investovala do zvýšení kapacity výroby yetiho kolem dvaceti milionů eur. "Největší úpravou bylo asi prodloužení montážní linky a také přebudování svařovny," řekl Dvořák.

Škoda chce jednat o rozšíření výrobních prostor

Kvůli změnám závod vyráběl méně vozů, avšak podle Dvořáka to nijak neohrozí plnění plánu či dodávky zákazníkům. "To, že je výroba takzvaně v minusu, vidí zaměstnanci na světelných ukazatelích v dílnách," uvedl Škodovácký odborář.

Protože se vozům z Kvasin daří, v regionu se spekuluje, jestli závod dál neporoste.

"Pro následníka Superbu a Yetiho budeme potřebovat další plochy pro svařovny. Jenže plochy v areálu závodu jsou konečné, proto je třeba plánovitě řešit možnost dalších ploch v sousedství závodu pro logistické plochy a jiné účely. Je to však zatím na začátku úvah, o dalších krocích budeme jednat," uvedl už dříve člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.