Kluzák L-13SE Vivat s registrační značkou OK-4602 a dvěma muži na palubě startoval kolem 11:30 ze sportovního letiště v Hořicích na Jičínsku. Podle webu planes.cz ho provozoval právě hořický aeroklub.
Po více než hodině letu ale museli dva muži v kokpitu nouzově přistát.
Nehoda letadla L-13SE VivatL-13SE Vivat je dvoumístný celokovový motorový kluzák se sedadly vedle sebe. Vivat byl zkonstruován jako motorizovaná verze kluzáku L-13 Blaník. Používá se hlavně k rekreačnímu létání. |
"Přesnou příčinu nehody zjišťujeme, ale podle dosavadních informací jim zřejmě ve stopadesátimetrové výšce vypnul motor, takže si vybrali k přistání pole u Svinar, ale tam jim manévr zkomplikovalo zavlažovací zařízení," popsala mluvčí krajské policie Ivana Ježková.
Zřejmě právě proto, že zavadil o zavlažovací zařízení, se letoun převrátil přes kabinu. Na místo ihned vyrazily tři sanity, ale muži ve věku 70 a 75 let vyvázli bez zranění. Dostat se z vraku ven jim pomohli svědci nehody.
"Vozidla záchranné služby dorazila na místo nehody za necelých sedm minut. Na místě záchranáři zjistili, že dvoučlenná posádka letounu je při vědomí a bez zranění," uvedl mluvčí hradecké záchranky Tomáš Ježek.
Oba muži podle něj celou událost dokázali popsat. "Lékař je vyšetřil a neshledal žádná zranění, která by vyžadovala další péči," dodal mluvčí záchranářů.