Nový nápis u vstupu do kampusu Univerzity Hradec Králové

Nový nápis u vstupu do kampusu Univerzity Hradec Králové | foto: Martin Veselý, MAFRA

Firmy loví studenty na webu hradecké univerzity, pro mladé je to šance

  • 0
Univerzita v Hradci Králové provozuje speciální web, kde se mohou vzájemně kontaktovat studenti a zaměstnavatelé. Firmy tak mají možnost vytipovat si budoucí zaměstnance, studenti mohou vkládat poptávky po práci, vybrat si mentora i přihlásit se na workshopy. Za ty se jim pak započítávají kredity.

Kromě stovek studentů se na tomto webu zaregistrovaly i desítky firem.

„V prvním roce centra jsme oslovovali zaměstnavatele s otázkou, s čím by chtěli pomoci. Dozvěděli jsme se, že je velká poptávka po tom, aby firmy získaly se studenty a absolventy kontakt. Ještě je na těchto stránkách spousta práce, ale řada užitečných věcí už funguje,“ říká vedoucí kariérního centra Markéta Pešťáková.

Poradna se snaží studenty přimět k tomu, aby svou kariéru plánovali systematicky. Nabízí jim dobrovolné kurzy, letos poprvé budou moci některé z nich využít i při kreditovém systému.

„Budou to mít jako předmět, ze kterého dostanou zápočet. Základní myšlenka je, že kdo udělá víc, ten také víc dostane. Chceme studenty ještě víc motivovat k tomu, aby se zamysleli, co budou po škole dělat, a aby byli na tento okamžik připraveni,“ líčí šéfka poradny.

Studentovi zde třeba pomohou připravit životopis. „Formulář si stáhne každý, ale reálně zmapovat své dovednosti už tak snadné není. Položka jako ‚vystudovaná škola‘ se vypisuje ještě dobře, ale vyhodnotit, co umím a co jsem si odkud odnesl, to je mnohem složitější,“ upozorňuje Pešťáková.

Na poradnu se obrací i samotní zaměstnavatelé. „Nedávno nás oslovil Amazon, z čehož by mohli mít velkou radost hlavně studenti informačních technologií,“ prozrazuje Pešťáková.Mýtus, že uplatnění získá každý absolvent vysoké školy, podle ní zůstává ve společnosti zakonzervovaný už od první republiky, kdy vysokoškolský titul získala jen asi dvě procenta lidí. Realita je ale úplně jiná.

„Studentům chybí určitá míra pokory a znalostí na trhu práce. Absolvent, který si myslí, že s mokrým razítkem na diplomu vyhraje výběrové řízení na manažerskou pozici, aniž by měl určitou míru pokory a udělal i něco navíc, nemá moc šancí na úspěch,“ varuje vedoucí poradny.