Den bez aut v Hradci Králové podporuje cestování bez motorových vozidel. K...

Den bez aut v Hradci Králové podporuje cestování bez motorových vozidel. K vidění bylo i neobvyklé kolo (23.9.2015). | foto: Martin Veselý, MAFRA

Hradec chce zatočit s auty v centru, uvažuje se o rozšíření pěší zóny

  • 12
Hradecká radnice představila myšlenku, kterak z centra města vypudit významné množství aut. Zákaz vjezdu pro osobní vozy by mohl začít platit mezi Adalbertinem a Mosteckou ulicí. Sice jde jen o úsek dlouhý zhruba 250 metrů, avšak trvalá uzavírka by dopravu v okolí včetně Velkého náměstí významně ovlivnila.

„Je to jeden z prvních počinů, který by mohl naznačit, jak by to v budoucnu v Hradci mohlo vypadat. Jenže má to i souvislosti, které se musí propočítat. Třeba jak to ovlivní dopravní zátěž na ostatních křižovatkách. Ten nápad se mi ale každopádně líbí, protože podporuju plány znesnadnit pohyb po městě pro individuální automobilovou dopravu,“ říká hradecký primátor Zdeněk Fink.

„U Adalbertina by nešlo o pěší zónu, protože by tady vedle pěších a cyklistů jezdily autobusy MHD. Budeme zjišťovat názory obyvatel,“ navazuje náměstek primátora Jindřich Vedlich.

„Chtělo by to zrychlit linky MHD, které by zároveň mohly jezdit častěji. Bylo by příjemné, kdyby autobusy do příměstských částí nejezdily jen jednou za hodinu, ale třeba každou čtvrthodinu,“ přidala se náměstkyně primátora Romana Lišková.

To náměstkyně Anna Maclová vidí největší mezery v propagaci flotily městských autobusů a trolejbusů. „Pro řidiče je asi velmi těžké překonat vlastní pohodlnost. Když se podíváte do aut, zjistíte, že v nich velmi často sedí jeden, maximálně dva lidé. Musíme více působit na povědomí řidičů, vždyť MHD je i levnější způsob cestování,“ míní.

„Mohla by pomoct záchytná parkoviště na krajích města a zvýhodněná jízdenka na MHD pro řidiče,“ navrhuje dalších z náměstků primátora Milan Jaroš.