Diskuze
Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách
Děkujeme za pochopení.
J96i80ř64í 10V85o53s13e70č48e61k
Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf
https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf
https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf
J50i22ř86í 57H22o98v27o31r28k51a
Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...
J40i40ř93í 39H71o78v49o90r58k96a
Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod.
1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod),
2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod).
3. odklonění dvou tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu).
4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod).
5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu). 6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod). Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.
J15a29r50o93s38l40a26v 45J34o69n19á20š
Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.
A27l17e45x52a58n43d65r 54K95o26s97t85k49a
Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.
V15l55a81d34i30m56í13r 53F17i67b16i28g69e85r
Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky
M27í38l11a 29P22i85š93t28ě29l16á34k
V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.
J13a10r87o30s64l53a14v 34J70o63n98á49š
Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.
P61a17v73e10l 76M45a39r72e78š
Pro železnici byly vždy důležitější Pardubice. Je to již sto let významný železniční uzel, stejně jako na Moravě Česká Třebová. Mechovaci se můžou stavět třeba na hlavu, ale i kvůli návaznosti na vnitrostátní dopravu by bylo logické vést VTR přes Pardubice.
Ale než se rychlodráha postaví, stejně už to bude Prdec nebo Hradubice
J49a23n 98M68o83l30n20á28r
a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel
J62a14n 24M32a98t52ú28š
Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.
J51a74k64u60b 43K29a27m88e48n21i48c85k26ý
jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)
R82a88d43e55k 62J86a88n61a79t32a
Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.
Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.
R16a18d10o94s34l39a18v 30K81l40a92u64d17a
Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy.
Zloději očesali nové vozy u autosalonu, škoda se šplhá ke dvěma milionům
Dva muži s pestrou trestní minulostí způsobili škodu za téměř dva miliony korun, když se v...
Špindlerův Mlýn povolil propojení skiareálů, parkovací terminál počká
Premium Kvůli raketově rostoucím nákladům musela společnost Melida zcela přepracovat projekt na lyžařské...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Řidič na stavbě vypil lahev vodky a převrátil tatru, nadýchal tři promile
Během pracovní doby popíjel na stavbě dálnice nedaleko Hradce Králové sedmačtyřicetiletý řidič...
Křižovatka byla příliš přehledná, divoké řidiče zkrotí kruhový objezd
Ještě před začátkem léta začne přestavba křižovatky U Voříšku, na spojnici mezi Častolovicemi a...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ze země vykoukl kel. Mamut z Hradce je jako první důkaz lovců dodnes unikátem
Premium Přesně před 125 lety našli dělníci ve Svobodných Dvorech u Hradce Králové kostru mamuta. Dodnes jde...
Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion
Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...
Vzácná mláďata hyenky hřivnaté se mají čile k světu, kontrolu nesla nelibě
Hyenka hřivnatá pustila po měsíci ke svým třem mláďatům chovatele Safari parku ve Dvoře Králové....
Sagan je jen jeden. Slovenská jednička nevidí přirovnání k legendě ráda
Už jen pár desítek metrů před cílovou páskou se snažil prosmýknout kolem o kousek před ním...
Hory budou dostupnější, krkonošská střediska zavádějí letní skipasy
Největší krkonošská střediska v letní sezoně zavedou novinku známou dosud hlavně z alpských zemí....
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...