Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Vlekaři začali věšet sedačky na nové lanovce na Černé hoře

  19:09aktualizováno  19:09
První ze 47 šestimístných sedaček, které budou od letošní zimní sezony vozit lyžaře na vrchol Černé hory, už jsou umístěné v dolní stanici nové lanové dráhy Hofmanky express. Skiresort Černá hora­­-Pec začal zavěšovat vyhřívané sedačky na lano. Příští týden přijdou na řadu testovací jízdy.

Skiareál sedačky už zhruba měsíc deponuje na parkovišti. V úterý je nákladní vozidla začala převážet k dolní stanici lanové dráhy, kde pracovníci ke každé konstrukci přimontovali závěs a s využitím jeřábu je poté navěsili na dopravní lano. Každá sedačka váží 642 kilogramů.

Fotogalerie

Odpojitelná lanovka Hofmanky express s bublinou proti nepříznivému počasí bude jezdit rychlostí šest metrů za vteřinu, což z ní učiní nejrychlejší lanovou dráhu svého druhu u nás.

Pasažéry vyveze na vrchol za tři a čtvrt minuty. V Evropě jsou pouze čtyři lanovky tohoto typu. Sedačky budou po celou dobu jízdy vyhřívané, topný kabel se nabije vždy při průjezdu stanicí.

„Zvolili jsme tento systém proto, že se snažíme zákazníkům dopřát komfort. Díky tomu, že lanovka dokáže jet takovou rychlostí, jsme zároveň ušetřili finanční prostředky za výstavbu depa, protože sedačky budou garážované přímo ve stanicích,“ vysvětluje Petr Hynek.

První zkušební jízdy

Mezi jednotlivými sedačkami bude rozestup 54 metrů. Za nepříznivého počasí si lyžaři budou moci stáhnout plastovou bublinu. „Když lanovka pojede nahoru nebo dolů prázdná, kryt se automaticky zavře, aby dovnitř nechumelilo. Jakmile lyžaři nastoupí, automatické zavírání se vypne a pasažéři si mohou bublinu podle libosti stáhnout,“ popisuje mluvčí skiresortu Zina Plchová. Lanovka měří 1150 metrů, na trase překonává převýšení 300 metrů.

Na konci října čekají zařízení první zkušební jízdy a také zátěžové testy. „Potřebujeme vyzkoušet a seřídit brzdy, abychom pak prošli zkouškami, tak jak to stanovuje norma,“ dodává Hynek.

Sedačky nebudou při zátěžových zkouškách vozit pivní sudy, jak bývá zvykem, nýbrž železné kostky ze staré lanovky, kde sloužily jako závaží. Lanovku Hofmanky express budou testovat na celkovou zátěž 14 tun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jeden ze studentských návrhů dopravního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem.
Dvůr Králové už má vize dopravního terminálu, navrhli je studenti

Dvorská radnice se pomalu blíží ke splnění ambiciózního cíle – stavbě nového terminálu pro vlakovou a autobusovou dopravu. Jak by mohl vypadat, navrhli...  celý článek

Azylový dům Gloria pro matky s dětmi.
Na azylový dům pro matky s dětmi v Trutnově je pořadník, otevře se i otcům

Trutnovské zařízení pro matky s dětmi Most k životu ukazuje odvrácenou tvář blahobytu. Je beznadějně obsazené a počet žádostí o místo vrostl o polovinu. Ženy...  celý článek

I když firma strhla umělý trávník, hřiště Slavie se po intenzivním dešti ocitlo...
Nové hradecké hřiště na Slavii mělo špatné podloží a drenáž do kopce

Zánovní hřiště hradecké Slavie s umělou trávou je už déle než rok k ničemu. Že jde skutečně o hřiště, připomíná snad jen tribuna. Samotná plocha se po nájezdu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.