Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Vrchlabí končí 200 lidí, Škodu Roomster budou vyrábět Kvasiny

  14:47aktualizováno  14:47
Více než 200 zaměstnanců automobilky Škoda se dozvědělo, že ve Vrchlabí definitivně končí. Vedení automobilky jim nabídlo, že mohou přejít do Mladé Boleslavi, nebo do Kvasin, kam se přesouvá výrobu modelu Roomster. Jedna z pracovnic u pohovoru zkolabovala.

Výroba modelu Škoda Roomster se z Vrchlabí přesune do Kvasin. | foto: Škoda Auto

Zaměstnanci, kteří neměli to štěstí a nebyli vybráni do nově rozšířené výroby automatických převodovek, musí z Vrchlabí odejít.

Už mají za sebou pohovor, na kterém dostali nabídku jít za prací do závodů v Kvasinách či Mladé Boleslavi, nebo mohou přijmout odstupné a s automobilkou se rozloučit.

"Je jasné, že pohovory jak pro zaměstnance, tak i pro nás, co jsme se jich účastnili, byly opravdu velmi těžké a emotivní," řekl předseda odborů ve vrchlabském závodě Jaromír Kobrle.

Zaměstnanci měli k dispozici psycholožku. Jedna z pracovnic po psychicky náročném pohovoru dokonce zkolabovala a sanita ji musela odvézt do nemocnice.  

"Odbory KOVO pro zaměstnance vyjednaly možnost svozu do práce a ubytování za minimální ceny a neustále jednají s firmou o doplňkové výrobě v závodě Vrchlabí," uvedl týdeník odborů automobilky.

Roomster se bude vyrábět v Kvasinách

Do konce roku se totiž ve Vrchlabí přestane po octaviích vyrábět také model Roomster. Od ledna se jeho výroba přesune do Kvasin na Rychnovsku. Ve Vrchlabí firma naopak navýší výrobu automatických převodovek DQ200 určených pro celý koncern Volkswagen, denně jich vychrlí namísto tisícovky 1 500.

Ale to nestačí, pro zhruba 200 vrchlabských zaměstnanců už pracovní místa nebudou. Čas na rozmyšlenou, jestli vezmou odstupné, nebo budou za prací raději dojíždět, mají do 2. listopadu.

Propouštělo se také v červnu v kvasinském závodu, kde skončil zvláštní osmnáctisměnný provoz a zaměstnanci začali pracovat v patnácti směnách. Skončilo tehdy 600 agenturních pracovníků, které automobilka najala před rokem díky velké poptávce po modelech Yeti a Superb (více najdete zde).

Automobilka investovala kvůli výrobě převodovek do závodu ve Vrchlabí několik miliard korun. Na rozšíření průmyslové zóny se váže dalších zhruba půl miliardy korun. Ze státního rozpočtu se mají opravit silnice nebo postavit nový fotbalový stadion. Novou požární zbrojnici a sídlo záchranky ale vrchlabští nejspíš nedostanou (více čtěte zde).





Hlavní zprávy

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 979 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.