Stavební povolení dostala část stavby dálnice D11 z Hradce Králové do Předměřic nad Labem. Následovat by mělo stavební povolení na úsek Předměřice - Smiřice. Rozhodnutí je však zatím nepravomocné. Zahájení stavby na podzim tak je podmíněné tím, že povolení nebude napadeno námitkami.
Celý úsek mezi Hradcem Králové a Smiřicemi měří 15,5 kilometru a mohl by být hotový v roce 2021. Předpokládaná cena stavby je 6,5 miliardy korun bez DPH. Zahájení prací na podzim je však podmíněné i tím, že bude alespoň částečně hotový archeologický průzkum. Začal letos v dubnu a trvat má celkem 15 měsíců.
„Já ale věřím, že na mnoha místech bude ukončen už do podzimu. Znamená to tedy, že někdy v září bychom mohli dělat stavební objekty jako jsou křižovatky a mosty,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok (ANO) letos v únoru po jednání v Jaroměři (více čtěte zde). Uvedl také, že stát již soutěží dodavatele stavby.
Chystaná dálnice z Hradce do Smiřic bude mít 19 mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a pět protihlukových stěn. Dokončení D11 od Hradce Králové na polské hranice má zásadní význam pro ekonomický rozvoj regionu.
D11 je první prioritní stavba, která má stavební povolení
Trasa bude jednou z páteřních severo-jižních tras napříč Evropou. Polská část dálnice vede až do přístavu ve Štětíně. Dálnice je také součástí evropského dopravního koridoru Paříž - Praha - Varšava - Moskva.
„Dostavba dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Polsko je letos první prioritní stavba, která má stavební povolení a je nejblíž k zahájení výstavby,“ uvedl ministr Ťok.
Stavba dálnice z Hradce do Smiřic je jednou z devíti prioritních staveb, které díky výjimce od Evropské komise nemusejí opakovat proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA) (psali jsme zde).
Dálnice ve směru od Prahy zatím končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan. Poslední chybějící úsek před Hradcem Králové se začal stavět v roce 2014 a hotový má být letos v létě. Na něj pak naváže další úsek do Smiřic.